צפו בתקציר: אצילי הוביל את מכבי חיפה לרבע גמר גביע המדינה

הכוכב שהצטרף לירוקים בינואר כבש צמד שערים ראשונים ב-1:2 על מכבי פתח תקווה והשלים מהפך גדול עבור קבוצתו. קופר כבש מהנקודה הלבנה במחצית הראשונה, פנדל ברור על חזיזה לא נשרק

(גודל טקסט)

אחרי ששבע קבוצות כבר הבטיחו את מקומן בשלב הבא, מכבי חיפה הפכה הערב (רביעי) לקבוצה האחרונה שעלתה לרבע גמר גביע המדינה לאחר מהפך נפלא וניצחון 1:2 על מכבי פתח תקווה. איש המשחק של הירוקים היה עומר אצילי, אשר כבש שני שערי בכורה במועדון והוביל את קבוצתו לניצחון היקר.

כזכור, רק לפני 11 ימים נפגשו הקבוצות באותו אצטדיון, רק שאז מכבי פ"ת יצאה מסמי עופר עם ניצחון 0:2 והנחילה לברק בכר הפסד חמישי העונה. הערב הסיפור היה שונה. חיפה הגיעה עם כל השחקנים שהיו חסרים בסגלה בשבועות האחרונים והם בהחלט עשו את ההבדל הגדול בין שני המשחקים והשיגו לבכר את הנקמה הספורטיבית שהוא רצה מול פ"ת, שהגיעה בעונה שעברה עד לגמר הגביע.

אצילי היה המצטיין במשחק האחרון של מכבי חיפה בליגה נגד בני יהודה, אך גם אז אקס מכבי ת"א לא הצליח למצוא את הרשת. מן העבר השני, הכחולים הצליחו לעקוץ לקראת סיום המחצית הראשונה כאשר עופרי ארד הכשיל את מורגן פרייר ברחבה, ארמנדו קופר היה האיש שלקח אחריות וכבש מהנקודה הלבנה. אצילי עלה מהספסל בפתיחת החצי השני, מהר מאוד הפך לאיש המרכזי בהתקפה של הקבוצה מהכרמל והביא למהפך הגדול.

עומר אצילי חוגג עם צ'רון שרי | מאור אלקסלסי

הרכבים

מכבי חיפה: ג'וש כהן, רז מאיר, עופרי ארד, בוגדאן פלאניץ', רמי גרשון, מוחמד אבו פאני, חוסה רודריגס (נטע לביא, 46), יאניק וילדסחוט (עומר אצילי, 46), דולב חזיזה (מוחמד עוואד, 85), צ'רון שרי, ניקיטה רוקאביצה (גודסוויי דוניו, 59).

מכבי פתח תקווה: אריק ינקו, ינון אליהו, דניאל פלשר, מרקוס דיניז (אור בלוריאן, 46), ירדן כהן, איתן אזולאי, ארד בר (עמית מאיר, 59), ארמנדו קופר (יואל אבוחצירא, 73), איהאב אבו אלשיך (נאור סבג, 46), עבדיאל ארויו, מורגן פרייר (ליאל עבדה, 52).

מהלך המשחק

דקה 15, איום ראשון של מכבי חיפה: הירוקים שלטו בכדור בפתיחה, חזיזה היא הראשון לבעוט לעבר השער ופספס את המסגרת בסנטימטרים.

חזיזה היה הראשון לאיים לעבר השער | מאור אלקסלסי

דקה 30, הצלה גדולה של ינקו! שרי חילץ כדור במחצית המגרש ושלח את רוקאביצה לאחד על אחד מול ינקו, מלך השערים של חיפה ניסה למצוא את הפינה אבל נהדף אצל השוער.

דקה 38, מצב נוסף למכבי חיפה: וילדסחוט קיבל את הכדור ברחבה, החליק במעט רגע לפני הבעיטה ושלח את הכדור מעל המסגרת.

דקה 39, מכבי חיפה מתקרבת לשער: אבו פאני הכניס כדור נוסף לרוקאביצה, החלוץ ניסה להקפיץ בנגיעה מעל ינקו, אבל הכדור לא נחת ברשת.

דקה 42, 0:1 למכבי פתח תקווה! מאיר איבד את הכדור לפרייר ברחבה, ארד התערב והכשיל את החלוץ של מכבי פ"ת בצורה ברורה. השופט דניאל בר נתן הצביע על הנקודה הלבנה וקופר הכניע את ג'וש כהן ללא בעיות.

עופרי ארד, מורגן פרייר | מאור אלקסלסי
דניאל בר נתן, עופרי ארד | מאור אלקסלסי
ארמנדו קופר | מאור אלקסלסי
ארמנדו קופר חוגג עם ירדן כהן ומורגן פרייר | מאור אלקסלסי

דקה 53, החמצה גדולה של מכבי חיפה: רוקאביצה הוריד לשרי את הכדור בתוך הרחבה, ההולנדי השתחרר לבעיטה ובעט מקרוב, אך גלישה של ירדן כהן מנעה מהכדור לחדור לרשת.

דקה 57, מכבי חיפה לוחצת: הירוקים מאיימים על השער ללא הפסקה. מאיר חדר לרחבה, ניסה להעביר רוחב ובכדור החוזר הפגיז את העמוד של ינקו.

דקה 60, כמעט 0:2 למכבי פ"ת! מתפרצת אדירה של השחקנים בכחול הסתיימה בכדור רוחב של עבדה המחליף לעברו של קופר, שרי גלש לכדור וכמעט כבש שער עצמי, אך ג'וש כהן היה במקום והדף.

ג'וש כהן | מאור אלקסלסי

דקה 64, מכבי חיפה חזרה ל-1:1! אחרי דקות רבות של לחץ, אצילי השתחרר לבעיטה בעצמו ושלח את הכדור לרשת של ינקו. שער בכורה לאצילי בירוק.

דקה 65, כמעט מהפך מהיר! ההתלהבות של הירוקים אחרי שער השוויון הובילה לאיום נוסף על השער של ינקו, אבל נגיחה של אבו פאני עברה סנטימטרים מעל המשקוף.

שחקני מכבי חיפה חוגגים עם עומר אצילי | מאור אלקסלסי
עומר אצילי חוגג עם דולב חזיזה | מאור אלקסלסי
עומר אצילי חוגג | מאור אלקסלסי

דקה 83, 1:2 למכבי חיפה! הירוקים השלימו מהפך במשחק! חזיזה מצא את אצילי באגף, שחקן הכנף שוב השתחרר לבעיטה והפעם סובב כדור נפלא לחיבורים של ינקו.

עומר אצילי | מאור אלקסלסי
עומר אצילי חוגג | מאור אלקסלסי
עומר אצילי חוגג עם צ'רון שרי | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי