אלופת רבע הגמר וטבלת הכובשים הגדולים: מספרי הגביע

גביע המדינה | מאור אלקסלסי

מכבי חיפה תנסה לשפר את המאזן אחרי שתי הדחות רצופות בשלב שמונה האחרונות, מכבי ת"א תנסה לשמור על המאזן כקבוצה המצליחה ביותר ומי היא הסינדרלה שתעשה היסטוריה? רון עמיקם עם הנתונים שכדאי לכם לדעת

(גודל טקסט)

משחקי רבע גמר גביע המדינה ייצאו לדרך הערב (שלישי), כשהמשחק הראשון יפגיש בין הפועל כפר שלם מתחתית הליגה הלאומית, הקבוצה המפתיעה ביותר שהגיעה למעמד, לבין הפועל תל אביב. מחר תארח בני סכנין נציגה נוספת מהלאומית, בית"ר תל אביב/בת ים, וכן ייערך המשחק המרכזי בין מ.ס אשדוד למכבי תל אביב – שלושה ימים לאחר שהשתיים נפרדו ב-1:1 בבלומפילד במסגרת הליגה. ביום חמישי ייערך המשחק האחרון, כאשר מכבי חיפה תפגוש גם היא קבוצה מהלאומית, הפועל עפולה.

לקראת משחקי רבע גמר הגביע, רון עמיקם עם כל המספרים והנתונים שכדאי לכם לדעת לפני שהמפגשים יוצאים לדרך ונישאר עם ארבע קבוצות אחרונות שייאבקו על פגישה עם הנשיא וזכייה בגביע.

* זו הופעתה ה-42 של מכבי ת"א בשלב רבע גמר הגביע מאז קום המדינה. ב-41 ההופעות הקודמות שלה, ניצחה מכבי ת"א 36 פעמים, ויש לה את המאזן הטוב ביותר ברבע גמר הגביע: 88 אחוז. למעשה, הפעם האחרונה שמכבי ת"א הפסידה ברבע הגמר הייתה ב-2004 לבני סכנין, אז בפנדלים. מאז הפסידה לשמשון ת"א 2-1 ב-1980, הופיעה מכבי ת"א 19 פעמים ברבע הגמר וכאמור, רק פעם אחת נוצחה.

* הקבוצה השנייה בטיבה ברבע הגמר היא מכבי חיפה שניצחה 31 פעמים מתוך 45 הפעמים שהייתה ברבע הגמר. שימו לב, מכבי חיפה הייתה בשלב הזה יותר פעמים ממכבי ת"א, אבל אחוז ההצלחה שלה הוא רק 69 אחוז. בשתי הפעמים הקדומות שמכבי חיפה הגיעה לרבע הגמר, ב-2018 ובעונה שעברה – היא הודחה.

בכר. החזיר את מכבי חיפה למקום הראשון בליגה, יתקן גם בגביע? | מאור אלקסלסי

* הקבוצה השלישית בטיבה ברבע הגמר היא הפועל ת"א שניצחה 24 פעמים מתוך 36 ההופעות, 67 אחוזי הצלחה. מאז 1998 היא הופיעה ברבע הגמר 12 פעמים וניצחה ב-11 מהמפגשים.

* אחר כך באות בית"ר ירושלים (22 ניצחונות לעומת 13 הפסדים – 63 אחוז הצלחה), הפועל פ"ת (16 ניצחונות לעומת 11 הפסדים – 59 אחוזי הצלחה) ומכבי נתניה (15 ניצחונות מול 15 הפסדים – 50 אחוז). קבוצת רבע הגמר הכי גרועה היא מכבי פ"ת: 11 ניצחונות לעומת 23 הפסדים (32 אחוזי הצלחה בלבד).

קבוצת גביע טיפוסית? שחקני הפועל ת"א | ברני ארדוב

* זו הופעתה הראשונה של הפועל כפר שלם ברבע הגמר. למעשה, גם שלב שמינית הגמר התרחש עליה בפעם הראשונה. לעומתה, עבור הפועל עפולה זו הופעה שלישית ואפשר לומר אפילו רביעית, אם מחשיבים את גלגולה כהפועל בלפוריה ב-1957. מ.ס אשדוד עושה זאת בפעם השמינית מאז התאחדה ולמעשה אם מוסיפים את הופעותיה של עירוני אשדוד – זו הופעה 11 שלה ברבע הגמר. רק ארבע פעמים היא עברה, פעם אחרונה ב-2010. לסכנין זו הופעה תשיעית ברבע הגמר ובכל ארבע הפעמים הקודמות היא הפסידה. ניצחונה האחרון במעמד היה ב-2006 על הפועל כפ"ס. ומה עם בית"ר ת"א, מחזיקת הגביע הכי מרשימה שהיתה פה (1-12 בגמר הגביע של 1942)? זו הופעה 17 שלה מאז קום המדינה ברבע הגמר והשנייה מאז 2008.

* מבין ארבעת מפגשי רבע הגמר, שלושה מפגים נערכים בפעם הראשונה בגביע. רק המשחק בין מכבי ת"א ל.מ.ס אשדוד מוכר לשני המועדונים. זו פעם שלישית בעידן מ.ס אשדוד שהמשחק הזה נערך – בפעם האחרונה שהן נפגשו בגביע, ניצחה אשדוד 1:2 משני פנדלים של רועי בקל ופנדל מצמק של ערן זהבי בינואר 2014 במסגרת סיבוב ח'. אם מוסיפים את עירוני אשדוד, זה יהיה המפגש השישי בין הקבוצות בגביע. פעמיים ניצחה אשדוד ושלוש פעמים מכבי ת"א.

נפגשו רק ביום ראשון ונפרדו בתיקו. מכבי ת"א ומ.ס אשדוד | אריאל שלום

* ברבע הגמר העונה מופיעות שלוש קבוצות מליגות נמוכות. בעונה שעברה לא הופיעה אפילו אחת. השיא הוא ארבע קבוצות ברבע הגמר (חצי מהקבוצות). זה קרה ב-1963, 2003 2007 ובפעם האחרונה ב-2015.

* מלך שערי גביע המדינה הוא עודד מכנס שכבש 45 שערים במפעל הזה. שני נמצא נחום שטלמך ז"ל עם 43 שערים ובמקום השלישי ויקי פרץ וישראל פוגל עם 39 שערים. כוכב הליגות הנמוכות הכי מוצלח בגביע הוא ז'אן קלוד שטרית (אבין של עופר שטרית) שכבש 36 שערים בגביע. שטרית הוא גם מלך שערי הליגה השנייה בישראל.

יש גם סינדרלות העונה. שחקני בית"ר ת"א/בת ים | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי