צפו בתקציר: הפועל ת"א בחצי גמר גביע המדינה לאחר שגברה על כפר שלם

האדומים נמנעו ממבוכות לא צפויות, נגיחה מדויקת של קולו (20) סידרה להם 0:1 על נועלת הטבלה מהליגה הלאומית. הבלם חגג שער בכורה במועדון, גול של יצחק נפסל באופן תמוה

(גודל טקסט)

הפועל תל אביב היא העולה הראשונה לחצי גמר גביע המדינה. ללא בעיות מיוחדות, האדומים גברו הערב (שלישי) 0:1 על הפועל כפר שלם והעפילו לשלב בו הם הודחו בעונה שעברה. סיאנדה קולו התכבד בשער הניצחון במשחק, שגם היה שערו הראשון במדי הפועל ת"א.

שתי הקבוצות שנפגשו הערב לדרבי ראשון מסוגו של העיר ת"א שקועות בתחתית הליגות שלהן, כאשר כפר שלם היא נועלת הליגה הלאומית והפועל ת"א מדורגת במקום ה-12 בליגת העל. הבדלי האיכות בין הצדדים הורגשו הערב היטב והקבוצה של ניר קלינגר לא נתקלה בקשיים מיוחדים.

עומרי אלטמן הפצוע כמובן לא נכלל בסגל של קלינגר, כאשר לפני שריקת הפתיחה נודע שדן איינבינדר חש ברע ולא ייקח חלק במשחק. גולן אלקסלסי מכפר שלם, בעברו שוער ראשון בליגה הראשונה, היה הגורם המשמעותי ביותר לכך שהיתרון במשחק נשאר מינימלי, אך גם הוא לא הצליח למנוע את הבישול של אושר דוידה לראשו של קולו, אשר כבש 20 דקות משריקת הפתיחה.

קולו חוגג. שער ניצחון של הדרום אפריקאי | דני מרון

השופט אביעד שילוח רשם במשחק שני אירועים מעוררי מחלוקת. כחמש דקות מהפתיחה הוא שרק לפנדל לטובת הפועל ת"א, זאת לאחר ששי אליאס הוכשל על גבול הרחבה, ולאחר מספר דקות הפך את ההחלטה בעקבות בדיקה של שופטי המסך. בדקה ה-70 גיל יצחק מצא את הרשת לאחר שאלקסלסי לא הצליח להשתלט על הכדור בשתי ידיו, אך שוב השופט התערב ופסל את השער.

הרכבים

הפועל כפר שלם: גולן אלקסלסי, מנסור עמאש, איתן אהרון (אליאור סיידר, 78), ירין אברהם, בוריס יוהו, בר נתנאל, יאיר שפונגין (תומר בנבנישתי, 60), אבובאקר בארי, אוהד חזוט, שביט מזל (ספיר יצחק, 78), מייקל אולהה.

הפועל תל אביב: ארנסטס שטקוס, ניב סרדל (אדי גוטליב, 83), איאד אבו עביד, סיאנדה קולו, דני גרופר (שי אייזן, 55), שי אליאס, עמנואל בואטנג, אופק ביטון, לידור כהן (רועי זיקרי, 83), אושר דוידה (רז שטיין, 70), שלומי אזולאי (גיל יצחק, 55).

מהלך המשחק

דקה 3, כדור עונשין בוטל לזכותה של הפועל ת"א! איזו פתיחה דרמטית למשחק – אליאס הוכשל על גבול הרחבה על ידי אבובאקר, השופט אביעד שילוח הצביע מיד על הנקודה הלבנה. שופטי ה-VAR בחנו שוב את המהלך וראו שהעבירה בוצעה מחוץ לרחבה, ועל כן הפסיקה של השופט בוטלה.

דקה 5, איום ראשון של הפועל ת"א: במקום הפנדל, האורחת קיבלה כדור חופשי אותו הרים דוידה לראשו של לידור כהן, אך שחקן הכנף נגח את הכדור ישירות לידיים של השוער אלקסלסי.

דקה 15, איום ראשון של כפר שלם: הקבוצה מהלאומית הגיעה להזדמנות נפלאה לאחר קרן של נתנאל, אך ירין אברהם לא היה בטוח בעצמו בפעולה האחרונה ובעט לא מדויק.

אוהדי הפועל תל אביב | דני מרון
אביעד שילוח | דני מרון
שי אליאס, אבובאקר בארי | דני מרון

דקה 20, 0:1 להפועל ת"א: דוידה הרים כדור קרן נפלא למרכז הרחבה, קולו עמד במקום הנכון ונגל לרשת של כפר שלם את שער היתרון.

דקה 28, כפר שלם לוחצת: אולהה ביצע מהלך אישי נפלא, הטעה שני שחקנים הגנה ושלח כדור רוחב גדול, אבל שפונגין פספס את הכדור בסנטימטרים.

דקה 38, הצלה גדולה! סרדל עמד בעמדה טובה לבעיטה אחרי כדור קרן ושיגר כדור עוצמתי, אלקסלסי קלט בזמן את מסלול הכדור וסיפק הדיפה גדולה.

סיאנדה קולו חוגג | דני מרון
סיאנדה קולו חוגג | דני מרון

דקה 39, עוד החמצה של של הפועל ת"א: סרדל העביר כדור רוחב בתזמון מדויק לעבר אזולאי שנותר לבדו מול אלקסלסי, אבל החלוץ התמהמה ואפשר לשוער להרחיק את הכדור מרגליו.

דקה 50, כמעט שוויון במשחק! נתנאל העלה כדור קרן למרכז הרחבה, אולהה הגיע לכדור בתזמון נהדר ונגח סנטימטרים ליד המסגרת.

גולן אלקסלסי | דני מרון
אוהדי הפועל תל אביב | דני מרון
מייקל אולהה, יאיר שפונגין | דני מרון

דקה 70, שער של הפועל ת"א נפסל: גיל יצחק המחליף הצליח למצוא את הרשת לאחר שאלקסלסי לא השתלט על הכדור בשתי ידיו, אך השופט שילוח קבע באופן תמוה שהגול לא היה חוקי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי