יהיה משחק עונה גם בגביע: מכבי חיפה הביסה 1:4 את עפולה ועלתה לחצי הגמר

מוחמד עוואד מוחמד עוואד | מאור אלקסלסי
מוחמד עוואד ושחקני מכבי חיפה מוחמד עוואד ושחקני מכבי חיפה | מאור אלקסלסי
צ'רון שרי ודולב חזיזה צ'רון שרי ודולב חזיזה | מאור אלקסלסי
חזיזה ועוואד חוגגים חזיזה ועוואד חוגגים | מאור אלקסלסי
שחקני מכבי חיפה חוגגים שחקני מכבי חיפה חוגגים | מאור אלקסלסי

הירוקים נהנו מצמד של עוואד, פנדל של חזיזה (שספג צהוב תשיעי) ושער של וילדסחוט בדקה ה-90 כדי להבטיח מקום בשלב ארבע האחרונות, שם ממתינה מכבי ת"א. גם שרי ספג צהוב וייעדר נגד פ"ת, בוזורגי צימק בביצוע מרהיב

(גודל טקסט)

זה היה צפוי, אבל אחרי שמוליכת ליגת העל הביסה 1:4 את הפועל עפולה מהליגה הלאומית זה הפך לרשמי: מכבי חיפה תפגוש את מכבי תל אביב באצטדיון בלומפילד בחצי גמר גביע המדינה, משחק שייערך בין ה-11 ל-13 במאי. למעשה, לשתי הקבוצות הטובות בישראל צפויים שני משחקים אחת נגד השנייה תוך שלושה ימים, תחילה במסגרת הליגה ולאחר מכן בגביע.

צפו: 1:4 למכבי חיפה בדרך לחצי הגמר

מכבי חיפה כבשה מחדש את פסגת ליגת העל במחזור האחרון, אבל המאמן ברק בכר ממש לא חשב על כך ועלה עם הרכב חזק במיוחד מול "מוליכת" הפלייאוף התחתון בליגה הלאומית. על אף הגרלה נוחה, בוצעו רק שינויים מינורים וכפויים ב-11 ועל החגיגה אכן ניצחו שחקני המפתח לכל אורך העונה, ביניהם דולב חזיזה שכבש ובישל, נטע לביא וצ'רון שרי לצד מאור לוי, יובל אשכנזי ורמי גרשון שזכו לקרדיט בהרכב. מוחמד עוואד עלה בחוד לאור הפציעה של גודסוויי דוניו ועובדה שגם ניקיטה רוקאביצה לא כשיר במאת האחוזים, אבל החזיר לבכר עם צמד ומשחק שני רצוף בו הוא כובש.

חזיזה כאמור הצטיין עם בישול ושער מוצלח מהפנדל, אבל עושה רושם שהוא גם עמד במשימה לקבל כרטיס צהוב תשיעי שאמנם יגרום להיעדרותו נגד מכבי פ"ת בליגה, אבל יאפשר לו לשחק נגד מכבי תל אביב במשחק העונה בליגה שייערך כאמור שלושה ימים לפני המפגש בגביע. כמו חזיזה, גם שרי ספג כרטיס צהוב מיוחל ככל הנראה וייעדר מול פ"ת. מי שבסכנת היעדרות אם יקבלו צהוב נגד ב"ש ביום שני הם נטע לביא וחוסה רודריגס. קודם לכן, כמובן, תשחק מכבי חיפה נגד הפועל באר שבע ביום שני ואילו עפולה עם שער מצמק מרהיב של אלון בוזורגי תשוב למאבקי התחתית בליגת המשנה.

נתנאל גולדמן ושחקני עפולה נגד מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

הרכבים

מכבי חיפה: ג'וש כהן, רז מאיר, עופרי ארד, רמי גרשון, סאן מנחם (ארנסט מאבוקה, 60), נטע לביא (ניקיטה רוקאביצה, 75), יובל אשכנזי (חוסה רודריגס, 60), מאור לוי (מוחמד אבו פאני), צ'רון שרי (יאניק ווילדסחוט, 77), דולב חזיזה, מוחמד עוואד.

הפועל עפולה: יוסי גינזבורג, ערן אזרד, ארז איסקוב (איציק דנן, 83), אנטוניני צ'ולינה (אפיק כהן, 76), שי בן דוד, צ'ריאק לוברה, עילאי טרוסט, נתנאל גולדמן (עמית מור, 59), דור כוכב, גיא דהן (אלון בוזורגי, 83), דודו ביטון (קווין ריינשטיין, 76)

מהלך משחק

כמעט חמש דקות בתוך המפגש, מכבי חיפה כמעט הבקיעה. תחילה היה זה לביא שניסה את כוחו ממרחק, כשבעט כדור שקפץ על הדשא וכמעט הכניע את גינבורג שהתעופף היטב והדף לקרן. מיד לאחר מכן, כדור שהוגבה משמאל נחת על ראשו של עוואד, אך האחרון נגח מקרוב החוצה. בדקה ה-10 גם עפולה הגיעה להזדמנות ראשונה, אבל ניסיון של דור כוכב לבעוט בסיבוב מכ-15 מטר לא צלח. דקה אחר כך עפולה ניסתה לצאת למתפרצת, אבל שוב ג'וש כהן לא היה תחת איום ממשי.

בדקה ה-20 שוב עוואד מצא את עצמו במחק מטרים ספורים מגינזבורג לאחר ערבובייה ברחבה, אבל הבעיטה שלו הלכה למרכז השער והשוער הצליח להדוף ועל הכדור החוזר השתלטה הגנת עפולה שהרחיקה. הזדמנות גדולה הגיעה כעבור חמש דקות, אז מנחם מצא את שרי בין שניים, אבל הבעיטה של הסורינאמי נבלמה על ידי בן דוד והכדור יצא לקרן שממנה יצאה ה-החמצה של המשחק, כאשר מנחם נגח משני מטרים לרשת החיצונית.

צ'רון שרי | מאור אלקסלסי

בדקה ה-32 גם דולב חזיזה ניסה את כוחו מול גינזבורג, אבל הוא בעט מכ-20 מטרים והכדור לפינה הרחוקה עשה את דרכו היישר אל ידיו של השוער. שמונה דקות אחר כך, הסכר נפרץ: חזיזה הוריד לעוואד, שהצליח לחדור לרחבה בין שניים ועם רגל ימין שחרר פצצה שהפתיעה את גינזבורג והעלתה את הירוקים ל-0:1 מוצדק. שערו השני מאז חזר בחלון ההעברות האחרון ולמעשה השני ברצף. דקה אחר כך היתרון כמעט הוכפל, אבל בעיטה של אשכנזי פגשה את הקורה.

שערו השני מאז החזרה לחיפה בחלון ינואר | מאור אלקסלסי
ביצוע נפלא ויתרון מוצדק. עוואד | מאור אלקסלסי

עפולה לא התקרבה לשערו של כהן במשך דקות ארוכות, אבל שתי דקות להפסקה גם היא הייתה קרובה להבקיע כאשר נגיחה של דודו ביטון נעצרה היטב על ידי כהן, שלמזלו לא נזקק למתוח את איבריו כי הכדור היה למרכז ולא לפינת השער. עד ההפסקה חזיזה מצא את המסגרת של עפולה בכדור חופשי, אבל שוב השוער היה ערני והדף.

משאיר את עפולה בחיים. גינזבורג | מאור אלקסלסי

בדומה למחצית הראשונה, גם החצי השני החל בקצב די נמוך והירוקים אמנם בשליטה מלאה, אבל טרם ייצרו מצבים של ממש בדקות הראשונות. החילוף הראשון במשחק בוצע בדקה ה-59 על ידי האורחת כשהקפטן נתנאל גולדמן פינה את מקומו לעמית מור וברק הגיב מיד עם חילוף משולש, כשאל המגרש נכנסו חוסה רודריגס ששב מפציעה, ארנסט מאבוקה ומוחמד אבו פאני.

בדקה ה-65 דולב חזיזה הוכשל ברחבה, אלא ששניר לוי התעלם והקשר התנפל עליו וספג כרטיס צהוב תשיעי – המשמעות היא שהוא ייעדר נגד מכבי פתח תקווה. למרות זאת, שופטי המסך התערבו, לוי חזר בו וחזיזה בעצמו הכניע את גינזבורג מהנקודה הלבנה. 0:2 למכבי חיפה בדרך לחצי הגמר.

שניר לוי במסך ה-VAR | מאור אלקסלסי
דולב חזיזה מבקיע | מאור אלקסלסי

לא רק חזיזה ספג את הכרטיס אותו הוא כנראה ניסה לקבל כדי לא לפספס את המשחק נגד מכבי תל אביב, כי צ'רון שרי ספג מיד לאחר מכן כרטיס צהוב על בזבוז זמן וגם הוא יחמיץ את המשחק נגד מכבי פ"ת. במקביל להתעסקות עם הכרטיסים הצהובים, החגיגה הירוקה נמשכה בדקה ה-74 כאשר חזיזה גם הוסיף בישול לעוואד, שקבע 0:3 עם שערו השני במשחק ובהחלט נתן את האות לחגיגות הניצחון בדרך לשלב ארבע האחרונות.

בדקה ה-87, רגע לפני שהמפגש מסתיים, עפולה השיגה שער ניחומים בביצוע מרהיב: אלון בוזורגי המחליף הצליח להקפיץ בנגיעה מעל ג'וש כהן ובהחלט יכול לשמוח על הביצוע היפה במשחק. ה-1:3 החזיק מעמד שלוש דקות בלבד, כי בתוספת הזמן גם יאניק ווילדסחוט מצא את הרשת בבעיטה לפינה הרחוקה אחרי מסירה של רודריגס וקבע את תוצאת הסיום, 1:4 למכבי חיפה.

אלון בוזורגי | מאור אלקסלסי
חזיזה ועוואד חוגגים | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי