המשחק בין מכבי חיפה למכבי ת"א ייערך בחמישי ב-20:30 בסמי עופר

מכבי תל אביב נגד מכבי חיפה | אריאל שלום

הקרב הלוהט בחצי גמר הגביע נדחה ביממה והועתק מבלומפילד באצטדיון בחיפה. הפועל ת"א נגד ת"א/בת ים נדחה לרביעי והועבר לנתניה. המשטרה נגד הגעת קהל לחצאי הגמר: "עד שחזרנו, הגיע החמאס"

(גודל טקסט)

ההסלמה במצב הביטחוני משפיעה כמובן גם על הספורט הישראלי. המשחק בין הפועל תל אביב לבית"ר תל אביב/בת ים שנועד היה להתקיים הערב בבלומפילד – ישוחק מחר בנתניה ב-20:30. לגבי חצי הגמר השני, בין האלופה מכבי תל אביב למוליכת הטבלה מכבי חיפה – גם הוא נדחה רשמית הוא ליום חמישי והועתק מבלומפילד לאצטדיון סמי עופר שבחיפה ב-20:30. הבשורה הטובה, כמובן, היא שיגיע קהל.

מוקדם יותר, כך נודע לספורט1, משטרת ישראל התנגדה להגעת קהל למשחקי חצאי הגמר, לא משנה באיזה אצטדיון הם ייערכו וזאת בשל בעיית כוח אדם. כידוע, המשטרה מטפלת במוקדי חיכוך בכל רחבי הארץ. בנוסף, קיים חשש מפינוי המוני במקרה של אזעקה. בהתאחדות לכדורגל ניסו להיאבק בעניין וגורם בכיר אמר היום לספורט1: "שנה שלמה שיחקו בלי אוהדים ועד שהיציעים נפתח לכולם, הגיע ארגון החמאס".

בהתאחדות עבדו מסביב לשעון כדי למצוא חלופות רלוונטיות ולמנוע פגיעה ברוכשי הכרטיסים וכך בזכייני השידור ובמנחשי הווינר תוך שהם עבדו בתיאום עם פיקוד העורף. הנחיות פיקוד העורף שפורסמו לא אפשרו קיום משחקים עם קהל או ללא מרחב מוגן ולכן גם ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, הורה להנחות על סגירת מתקני הספורט בעיר שאין להם מרחב מוגן. על כן גם המשחק הועתק לסמי עופר.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1047488

מסיבת העיתונאים לקראת המשחק, שהייתה אמורה להיערך היום – בוטלה. ההתאחדות גם ביטלה את כל המשחקים במחלקות הנוער מקו תל אביב ודרומה שנועדו להתקיים היום. בנוסף, גמר המחוזות של ליגה א' שנועד לנתניה ביום חמישי, יוזז ליום שישי.

כידוע, ההתאחדות לכדורגל מחויבת לסיים את משחקיה עד ל-28 במאי, כשבועיים לפני פתיחת משחקי יורו 2020, ולכן חשוב לה לעמוד בלוחות הזמנים מבלי לפגוע בקבוצות ובתחרותיות.

אדוארדו גררו, צ'רון שרי
אדוארדו גררו, צ'רון שרי | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי