מכבי ת"א עתרה לבית הדין ודרשה לדחות את חצי גמר הגביע

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים | אריאל שלום

הצהובים טוענים כי קיום המשחק ביום חמישי הקרוב יגרום לפגיעה ספורטיבית קשה במועדון. "החלטה שהתקבלה בחוסר סמכות וחוסר סבירות קיצוני". הדיון ייערך ברביעי. מכבי חיפה בתגובה: "ההחלטה הייתה מתבקשת"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

סוגית חצי גמר הגביע ממשיכה להסתבך. היום (שלישי) הודיע ההתאחדות לכדורגל כי המשחק בין מכבי תל אביב למכבי חיפה ייערך ביום חמישי הקרוב באצטדיון סמי עופר, ללא קהל ביציעים, אך הערב פרסמו הצהובים כי הם הגישו עתירה לבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל בדרישה שלא לקיים המשחק. הדיון בעתירה ייערך מחר (16:00) בבית הדין העליון.

בעתירתה טוענת האלופה כי ההחלטה על קיום המשחק ביום חמישי הקרוב גורמת לפגיעה ספורטיבית קשה במועדון, בשחקנים ובאוהדים, זאת לאור המצב הביטחוני. העובדה שכל שחקניה הזרים (למעט אחד) עזבו את הארץ, וכן היות שהיא אינה מקיימת אימונים סדירים בשבוע האחרון.

עוד נטען מצדה של מכבי ת"א כי ההחלטה התקבלה בחוסר סמכות וחוסר סבירות קיצוני, שכן על פי התקנון היה על ההתאחדות לקיים ישיבת הנהלה. בשבוע האחרון עשתה הקבוצה מקריית שלום מאמצים רבים, הכוללים שיחות ומכתבים עם אנשי ההתאחדות, על מנת למצוא פתרון ספורטיבי ושוויוני לכל הצדדים. המועדון הצהוב טעון כי נמצא מתווה שניתן היה להסכים עליו, אך בישיבה שנערכה היום נדחתה הבקשה ועל כן הוגשה העתירה.

עתירת מכבי תל אביב להתאחדות | צילום מסך

בין היתר, נכתב בעתירה: "למרות הפגיעה החמורה בשוויון והנזק הספורטיבי העצום שייגרם למכבי ת"א, ההתאחדות החליטה לקבל התנגדות זו ולמעשה להעניק למכבי חיפה זכו וטו, בעניין שבו האינטרס הספורטיבי שלה מובהק וברור – מכבי ת"א תופיע למשחק בסגל חסר ביורת והמשחק ישוחק באצטדיונה הביתי של מכבי חיפה".

"מדובר בסיטואציה חריגה ביותר, מנוגדת לדין ולתקנונים, שיש לה השלכות רוחב על הענף כולו ועלולה להשפיע במישרין על ההישגים הספורטיביים של הקבוצות המעורבות, שלצורך השגתם הקבוצות מתאמנות כל העונה ובעליהן משקיעים ממון רב בפעילותן".

"בכל הכבוד, החלטה שכזו לא יכולה ולא צריכה להתקבל בהתייעצויות פנימיות, תוך התעלמות משיקולים כבדי משקל במישור הספורטיבי ובאופן חד צדדי, מבלי שנשקלו מלוא ההשלכות ומבלי שהובאו בחשבון חלופות אפשריות".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים | אריאל שלום

מכבי חיפה בתגובה לעתירה של מכבי ת"א: "בדיון שנערך היום, בנוגע להמשך משחקי הגביע והליגה בהתאחדות לכדורגל, ניאות נשיא המועדון יעקב שחר לדחות את משחק חצי הגמר. הפתרון שהוצע – לשחק  ארבעה משחקים מכריעים ב-9 ימים, לא התקבל".

"מאז פתיחת מבצע 'שומר החומות' קיבלנו בהבנה את הדחיות הרבות, כעת, כשלוח השנה אינו מאפשר דחיות נוספות, שחרור השחקנים הצפוי בעוד פחות משבועיים לנבחרות השונות, אנו רואים בהחלטה לשחק באזור שקט יחסית, ללא קהל, כהחלטה המתבקשת".

"יצוין כי אחד מהפתרונות שהצענו, היה לשחק ביום חמישי הקרוב את משחק הליגה מול מ.ס אשדוד ובראשון את חצי גמר הגביע. פתרון שלא התקבל, מאחר ולאשדוד משחק חסר מול הפועל באר שבע. לשחק בממוצע משחק מכריע כל יומיים, זהו פתרון שאינו מקצועי, אינו ספורטיבי ומסכן את כשירות השחקנים בעת הזו של העונה. בנוסף, שני שחקני המועדון צ'רון שרי (סורינאם) וניקיטה רוקאביצה (אוסטרליה) קיבלו זימונים למשחקי נבחרותיהם במסגרת מוקדמות מונדיאל 2022".

אלונה ברקת, יעקב שחר, אבי קאופמן | דני מרון

"אוסטרליה תשחק ארבעה משחקים כשהראשון שבהם בתאריך 3 ביוני, בעוד שסורינאם תשחק בתאריך 4 ביוני את משחקה הראשון. לפי תקנון פיפ"א בנושא שחרור שחקנים לנבחרות בינ"ל, אנו מחויבים לשחרר שחקנים החל מה-31 במאי, לבקשת הנבחרות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי