תל אביב בת ים בשלב הבא בגביע לאחר דרמה, גם בני יהודה עלתה

שחקן בית"ר תל אביב בת ים ליאור קצב | אודי ציטיאט

סיבוב ז': מזור (95), ובוזגלו (108) העניקו לאבוקסיס 1:2 על נס ציונה לאחר הארכה. 2:3 לקבוצה של בן אהרון על הפועל רמת גן

(גודל טקסט)

אחרי תשעת משחקי הצהריים, סיבוב ז' של גביע המדינה נמשך הערב (שלישי) עם ארבעה מפגשים על טהרת הליגה הלאומית. בני יהודה עלתה לסיבוב ח' לאחר 1:2 על נס ציונה בתום הארכה. הפועל רמת גן צעדה ביתרון 1:2 מול בית"ר תל אביב בת ים אך ספגה בדקה ה-97 וגם המשחק בצאטדיון ברמת גן נגרר להארכה, שם השלימה האורחת מהפך ועלתה לשלב הבא. הפועל עכו עלתה שלב לאחר 0:1 על רמת השרון, מכבי אחי נצרת גם היא בשלב הבא לאחר 0:2 על הפועל רעננה.

הפועל עפולה, הפועל אדומים אשדוד, הפועל ראשון לציון והפועל אום אל פאחם עלו אוטומטית לסיבוב ח', בו מצטרפות גם קבוצות ליגת העל.

שחקן  הפועל רמת גן דור אדרי
הפועל רמת גן עלתה ליתרון לפני ההפסקה. ירושלמי | אודי ציטיאט

סקציה נס ציונה – בני יהודה 2:1

שבוע וחצי לפני שהן נפגשות בבלומפילד במסגרת הליגה הלאומית, שתי הכתומות נאבקו על הכרטיס לשלב הבא בגביע, כאשר הקבוצה של אבוקסיס יצאה עם ידה על העליונה. בני יהודה עצרה את כדור השלג עם 0:5 גדול על הפועל עפולה וכעת היא בסיבוב ח' של גביע המדינה, גם לאחר משחק לא טוב שלה. המארחת הייתה מסוכנת יותר ולא הצליחה לתרגם את יתרונה לכדי שער במשך 90 הדקות. חמש דקות בתוך ההארכה הגיע שי מזור לריבאונד מהדיפה לא טובה של יוסי גינזבורג לנגיחה של אלמוג בוזגלו ודחק מקרוב את שער היתרון של האורחת.

שלוש דקות בתוך החצי השני של ההארכה, הצליח אלמוג בוזגלו למצוא את הרשת והכפיל את יתרונה של בני יהודה. נס ציונה הצליחה לצמק בדקה ה-119 ולהלחיץ מעט את אבוקסיס, אך בסיום בני יהודה עם ניצחון וכרטיס לשלב הבא בגביע.

דקה 95: גול! בני יהודה עולה ל-0:1. יוסי גינזבורג הדף בצורה לא טובה נגיחה של אלמוג בוזגלו, ושי מזור היה שם כדי לדחוק מקרוב את שער היתרון של האורחת.

דקה 108: גול! בני יהודה עולה ל-0:2. אלמוג בוזגלו הכפיל עבור הזהובים, שנראים בדרכם הבטוחה לשלב הבא.

שוער הפועל רמת גן רון שושן
טעות שלו בשער השוויון שספגה רמת גן. רון שושן | אודי ציטיאט

מכבי אחי נצרת – הפועל רעננה 0:2

שתי הקבוצות הגיעו לאחר תוצאות לא טובות בליגה, אך נראה כי האורחים מהשרון במצב גרוע בהרבה מזה של המארחת. אחי נצרת זכרה היטב את התבוסה מול רעננה בסיבוב ח' ב-2017 ועלתה חדה למשחק הערב. אנס דאבור כבש שער נפלא בדקה ה-18 בבעיטה מהאוויר, ואחמד עבד הכפיל בדקה ה-29. שני השערים האלה הספיקו למארחת, שמדלגת לסיבוב ח'. אלי כהן עם הפסד בהופעת הבכורה שלו על הקווים כמאמן רעננה.

דקה 18: גול! אחי נצרת עולה ל-0:1: אנס דאבור כבש בבעיטת יעף נפלאה מתוך הרחבה כדור חזק שהלך לפינה של השוער והעלה את המארחת ליתרון.

דקה 29: גול! אחמד עבד העלה את אחי נצרת ל-0:2.

שחקן בית
בית"ר תל אביב בת ים תצליח לחזור? צ'ילאקה | אודי ציטיאט

הפועל עכו – הפועל ניר רמת השרון 0:1

רק לפני חודש וחצי הובסה האורחת מהשרון בידי הצפוניים במגרשה הביתי, וכעת לאחר שלושה ניצחונות בארבעה מחזורים בליגה הלאומית, קיוותה רמת השרון לגמול לעכו ולעלות על חשבונה שלב בגביע. עם זאת, למארחת היו תכניות אחרות, ולאחר 90 דקות ללא שערים, כבש זאהי אחמד דקה אחת בתור תוספת הזמן את שער הניצחון שלקח את הפועל עכו לסיבוב ח' בגביע המדינה.

גול! דקה 90+1: הפועל עכו עולה ל-0:1: זאהי אחמד קיבל כדור במחצית המגרש של רמת השרון, חלף על פני שחקן הגנה וגלגל פנימה שער יתרון דרמטי למארחת.

שחקן בית"ר תל אביב בת ים ליאור קצב
השווה בסיום תוספת הזמן וכפה הארכה. קצב | אודי ציטיאט

הפועל רמת גן – בית"ר תל אביב בת ים 3:2

רק לפני כשבעה חודשים נפגשו השתיים בשמינית גמר הגביע, כשבית"ר תל אביב ביצעה מהפך, ניצחה 1:3 והמשיכה עד לחצי הגמר. שמאז הקבוצה השתנתה כמעט לגמרי ועד כה לא מצליחה להתחבר, אך הערב שוב השיגה האורחת מהפך גדול מול האורדונים, והפעם דרמטי בהרבה וכנראה שגם מתוק יותר. דור אדרי העלה את המארחת ליתרון בדקה ה-41 לאחר מחצית טובה יותר שלה. חמש דקות בתוך המחצית השנייה השווה שי בלחסן בנגיחה מקרוב לאחר טעות של השוער רון שושן. 12 דקות לאחר מכן המחליף רז נחמיאס החזיר את היתרון למארחת וזו נראתה בדרכה לסיבוב ח', אך המחליף של אליעזר בן אהרון ליאור קצב כבש בדקה ה-97, ממש לפני שריקת הסיום והמשחק הלך להארכה.

בחצי השעה הנוספת לא הושגו שערים עד הדקה ה-118, אז שוב היה זה קצב שכבש עוד שער דרמטי והוציא לגמרי את הרוח מהמפרשים של השחקנים של ליאור זדה. 2:3 גדול לבית"ר תל אביב בת ים, שממשיכה לשלב הבא.

דקה 41: גול! הפועל רמת עולה ל-0:1: דור אדרי קיבל את הכדור בתוך הרחבה וכבש מקרוב את הראשון של האורדונים.

דקה 50: גול! בית"ר תל אביב בת ים משווה ל-1:1: שי בלחסן נגח בקרוב את שער השוויון של האורחת לאחר יציאה לא טובה של רון שושן.

דקה 62: גול! הפועל רמת גן עולה ל-1:2: רז נחמיאס המחליף ניצל טעות בהגנת האורחת והחזיר את היתרון לאורדונים.

דקה 90+7: גול! תל אביב בת ים משווה ל-2:2. איזו דרמה. ליאור קצב קיבל כדור ברחבה ובעט ברגל שמאל כדור מדויק לפינה. השריקה לסיום נשמעה מיד לאחר מכן, ואנחנו הולכים להארכה.

דקה 118: גול! בית"ר תל אביב בת ים עולה ל-2:3. ליאור קצב נגח מקרוב את מה שמסתמן כשער ניצחון דרמטי עבור האורחת, בניגוד למהלך המשחק.