מכבי תל אביב ברבע הגמר אחרי 3:5 בפנדלים מול קרית שמונה

play
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | מאור אלקסלסי
שער ענק לריקן, מכבי תל אביב ברבע הגמר אחרי 3:5 בפנדלים על קרית שמונה 04:41

מחזיקת הגביע הייתה קרובה להדחה בשמינית הגמר, אך נשארה בחיים בתום דרמה. פרייר הבקיע ראשון (9), שמיר איזן (13), אך חלוץ המארחת השלים צמד (61) עם שער שספק אם חצה את הקו. ריקן הפגיז (85) וקבע 2:2 בתום 120 דקות. שכר החמיץ מהנקודה הלבנה, פריצה הכריע

(גודל טקסט)

מחזיקת גביע המדינה מכבי תל אביב סבלה בשנים האחרונות מלא מעט הדחות מתסכלות, אך הפעם הצליחה לגבור על מכשול לא פשוט בדרך לרבע הגמר. הקבוצה של מלאדן קרסטאיץ' הגיעה למשחק חוץ בקרית שמונה מול אחת הקבוצות שנמצאות בכושר הכי טוב בארץ, והצליחה להבטיח את הכרטיס בשלב הבא אחרי 2:2 ב-120 דקות ו-3:5 בדו קרב הפנדלים.

המשחק התחיל בצורה הכי גרועה שיש עבור הצהובים, לאחר שמורגן פרייר נגח לרשת את הראשון של המקומיים כבר בדקה התשיעית. לשמחתם של הצהובים, עדן שמיר איזן כעבור ארבע דקות בלבד, ולא חגג מול האקסית במדיה פרץ. בדקה ה-61 הגיע רגע המחלוקת, כאשר נגיחה של פרייר נהדפה על ידי דניאל פרץ, אך על פי טענת הקוון חצתה את קו השער במלוא הקפו. לאור היעדר VAR בשלב זה של המפעל לא היה ניתן לקבוע אם ההחלטה אכן נכונה, אך בשורה התחתונה – מכבי תל אביב שוב בפיגור. אבי ריקן שהעלה מהספסל סיפק בעיטה מושלמת לחיבורים בדקה ה-85, ושלח את הקבוצות להארכה אחרי 2:2 בתום 90 דקות.

האורחת ניסתה לאיים על שערו של זיגוס ברטקוס מספר פעמים במהלך ההארכה, אך ללא הצלחה. מוחמד שכר, שנכנס כמחליף במהלך המשחק, היה היחיד שהחמיץ עבור האורחת לאחר שנעצר אצל דניאל פרץ, שכמעט והדף גם את הצ'יפ של אדריאן רוצ'ט. סטיפה פריצה, שגם הוא עלה מהספסל, הפך לשחקן החמישי ברציפות של קרסטאיץ' שמדייק מהנקודה הלבנה ושלח את מחזיקת הגביע לרבע הגמר.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם השוער דניאל פרץ
בסוף הצהובים חגגו. שחקני מכבי תל אביב | מאור אלקסלסי

יתר משחקי שמינית הגמר

אחי נצרת – מכבי פתח תקוה
הפועל אדומים אשדוד – מכבי קביליו יפו
בני יהודה – מכבי שעריים
הפועל אום אל פאחם – הפועל חיפה
מכבי נתניה – הפועל באר שבע
מכבי חיפה – בית"ר ירושלים
הפועל חדרה – בני סכנין