הזעזוע עבד: הפועל באר שבע בחצי הגמר אחרי 0:2 על מכבי פתח תקוה

play
מיגל ויטור הפועל באר שבע חוגגת | דני מרון
חזרה לחייך: באר שבע ניצחה 0:2 את מכבי פ"ת אחרי הארכה ועלתה לחצי הגמר 03:32

יממה אחרי פיטוריו של רוני לוי, מיגל ויטור ורותם חטואל העלו את הקבוצה של אליניב ברדה שלב בגביע המדינה בתום הארכה, לעיני 6,000 צופים בטרנר. שגיב יחזקאל נפצע ופונה לסורוקה, עימות קולני בין ניר קלינגר לאבי לוזון

(גודל טקסט)

אלונה ברקת קיוותה שהזעזוע יביא לאפקט חיובי לפני גומלין רבע גמר גביע המדינה, ואמנם נדרשו 120 דקות לשם כך, אבל המטרה הושגה: הפועל באר שבע עלתה הערב (רביעי) לחצי הגמר בזכות ניצחון 0:2 על מכבי פתח תקוה בתום הארכה. מיגל ויטור ורותם חטואל כבשו את השערים במשחקו הראשון של אליניב ברדה כמחליפו של רוני לוי על הקווים, לעיני 6,000 צופים בלבד באצטדיון טרנר.

אלונה ברקת, הבעלים של הפועל באר שבע
מקווה שהפיטורים יובילו לניצחון. אלונה ברקת | דני מרון

מהדקות הראשונות הפועל באר שבע ניסתה שוב ושוב, בעוד מכבי פתח תקוה הסתגרה וקיוותה לשמור על יתרון ה-0:1 שהשיגה במשחק הראשון. המארחת הייתה חסרה הרבה מאוד חדות ולקח לה 80 דקות למצוא את הרשת, כשעוד לפני השער, ברדה ביצע חמישה חילופים התקפיים והלך על כל הקופה. בסוף, שחקן ההגנה והגיבור הקבוע מיגל ויטור היה זה ששבר את השוויון בנגיחה.

על הספסל של מכבי פתח תקוה סערו הרוחות, כאשר אבי לוזון רתח עוד לפני השער על הגישה הנסוגה של המאמן ניר קלינגר, שהחל בחילופים הגנתיים עוד לפני שספג את הראשון. מיד אחרי שוויטור כבש, לוזון וקלינגר החליפו צעקות וסיפקו מחזה נדיר, כשהגורם הבכיר במועדון התקשה להירגע גם בהמשך.

בהארכה כבר היה ברור לאן נושבת הרוח, ומהר מאוד הגיע השער השני של רותם חטואל – גם הוא בנגיחה. בשורה התחתונה מדובר בניצחון שאמור להשרות לא מעט שקט בהפועל באר שבע, אך הקבוצה מבירת הנגב יצאה מהערב הזה גם עם חדשות לא טובות: שגיב יחזקאל נפצע לקראת תום הזמן החוקי, ופונה לבית החולים סורוקה עם חשש לשבר בעצם הבריח.

מבחינת מכבי פתח תקוה, לקלינגר ושחקניו נותר כעת רק להתמקד במאבקי ההישרדות בליגת העל, בתקווה למחוק בהקדם את פער 2 הנקודות שמפריד כרגע בינם לבין הקו האדום.

מיגל ויטור הפועל באר שבע חוגגת
שוב היה שם עבור באר שבע. ויטור מקבל חיבוקים | דני מרון
יוג'ין אנסה חוגג שער של הפועל באר שבע עם רותם חטואל
בדרך לחצי הגמר. אנסה חוגג עם חטואל | דני מרון

הרכבים:

הפועל באר שבע:
אריאל הרוש, חאתם עבד אלחמיד, מיגל ויטור, איאד אבו עביד, הלדר לופס, מריאנו באריירו, אנדרה מרטינס, תומר יוספי, גוסטבו מרמנטיני, שגיב יחזקאל, ניקיטה רוקאביציה.

מכבי פתח תקוה: אריק ינקו, תומר לוי, אדי מחרמיץ', אור בלוריאן, מוחמד הינדי, ינון אליהו, עמית מאיר, יואב הופמייסטר, עידו שחר, אבובקאר דומביה, יון ניקולאסקו.