מרטינס ואבו עביד בספק לגמר הגביע, ברדה רחוק מלהחליט על ההרכב

play
איאד אבו עביד, הפועל באר שבע | אריאל שלום
אבו פאני הורחק, אצילי ביצע תנועת יריקה ומכבי חיפה הפסידה בבאר שבע 04:23

הדרומיים מתכוננים לקרב על התואר בשלישי, מצב כשירותם של השניים יתבהר בתום אימון הערב. אלחמיד עשוי לפתוח כמגן ימני

(גודל טקסט)

התרגשות רבה בהפועל באר שבע לקראת גמר גביע המדינה מחר בטדי מול מכבי חיפה. אלפי אוהדים של הקבוצה מתכוונים לצאת לכיוון ירושלים כבר בשעות הבוקר והצהריים המוקדמים ולערוך יום כיף שסיומו במשחק שאולי ישאיר את הקבוצה עם תואר אחרי עונה טובה בה סיימה כסגנית האלופה. הערב (שני) בשעה 17:00 תקיים הקבוצה את האימון המסכם שלה בבאר שבע ומייד אחריו תצא באוטובוס לירושלים, שם תעשה את ההכנות שלה בבית מלון בעיר.

למאמן אליניב ברדה עוד התלבטויות רבות באשר להרכב איתו יעלה מחר. ראשית, צריך ברדה עוד לראות מה מצבם של אנדרה מרטינס ואיאד אבו עביד ורק לאחר האימון הערב יוכל לדעת אם שניהם כשירים למשחק. מרטינס שנפצע ברגלו לפני שבוע מול מכבי תל אביב עדיין לא התאמן בצורה מלאה.

אתמול הוא עשה אימון חלקי בלבד, כך שהוא עדיין בספק רב למשחק. אם יבוא הערב לאימון, יעשה אותו טוב ויעדכן שהוא בריא לחלוטין, ברדה עשוי לספור אותו להרכב מאחר שההיעדרות שלו מאימונים לא היתה רבה מדי. באשר לאבו עביד, הוא סיים את המשחק שלשום מול בני סכנין עם מכה חזקה בשריר, מה שנקרא 'רגל עץ' ורק באימון הערב ניתן יהיה לדעת מה מצבו. ההערכה במועדון היא שאבו עביד הידוע באופיו הבלתי מתפשר, לא ייכנע לכאבים וישחק מחר כאשר ההחלטה על העמדה בה ישחק, תלויה במצבו של חאתם עבד אלחמיד שלא פתח בהרכב כבר זמן רב ועבר תקופת שיקום עד ששיחק קצת כמחליף בשבת האחרונה. אם אלחמיד יעבור הערב את האימון בשלום, הוא עשוי לשחק כמגן ימני.

אנדרה מרטינס שחקן הפועל באר שבע לפני מתן חוזז שחקן מכבי תל אביב
ערך אימון חלקי בלבד. מרטינס | דני מרון

התלבטויות נוספות של ברדה קשורות לחלק הקדמי שם יש לו מגוון רחב של שחקנים והוא צריך לבחור במי שהכי מתאים לו ספציפית ליריבה. ניקיטה רוקאביצה יחזור מהרחקה והוא עדיין החלוץ הבכיר של הפועל באר שבע, אף שכבר זמן רב הוא לא יציב ביכולתו. ברדה יצטרך גם להכריע באשר לגוסטבו מרמנטיני שנתן משחק טוב בשבת ואותת למאמן שכדאי לחשוב עליו לגמר.

רותם חטואל, שגיב יחזקאל, יוג'ין אנסה ודנילו אספרייה מקווים אף הם לחולצת ההרכב ויצטרכו לראות מה היא החלטת ברדה.

מי שישוב מהרחקה של שני משחקים להרכב הוא מריאנו באריירו. דור מיכה ורמזי ספורי צפויים לפתוח יחד, אם כי יתכן שברדה יחליט לבסוף לוותר על אחד מהם ולהעלות גם את דוד קלטינס, שנמצא בתקופה טובה, אך כאמור הרבה תלוי קודם במצב כשירותו של מרטינס.

הרכב משוער: עומרי גלזר, חאתם עבד אלחמיד, מיגל ויטור, איאד אבו עביד, הלדר לופס, מריאנו באריירו, דוד קלטינס, דור מיכה, רמזי ספורי, גוסטבו מרמנטיני, ניקיטה רוקאביציה.

אליניב ברדה מאמן הפועל באר שבע
מתלבט בנוגע להרכב. ברדה | אריאל שלום

טריוויה

* במסגרת הגביע נפגשו הקבוצות תשע פעמים (כולל מפגש כפול ברבע הגמר ב-1989) ומכבי חיפה מובילה 3:6 בניצחונות.

* השלב הגבוה ביותר בו נפגשו עד כה היה חצי הגמר וזה קרה פעמיים: ב-2003 ניצחה הפועל באר שבע 0:3, אבל אז הפסידה בגמר להפועל רמת גן, וב-2016 ניצחה מכבי חיפה 1:3 והמשיכה לזכייה.

* מפגש הגביע האחרון היה במרץ 2020, רגע לפני שהכדורגל עצר בגלל הקורונה, ואז הפועל באר שבע ניצחה 1:2 במשחק שנערך ללא קהל בחיפה. בן שהר, היום שחקן מכבי חיפה, העניק אז ניצחון לאורחת שהמשיכה עד להנפה.

* עבור הפועל באר שבע זה גמר שישי בהיסטוריה: היא זכתה פעמיים (1997 ו-2020) והפסידה בשלושה גמרים.

* מכבי חיפה עם שש זכיות לעומת תשעה הפסדים בגמר (ועוד סגנות אחת לפני קום המדינה). אגב, חמישה מההפסדים הללו מנעו מהירוקים את השגת הדאבל. האם זה יקרה גם הפעם?

תוצאות מחזור הסיום בליגת העל:

פלייאוף עליון:

מכבי חיפה – מכבי נתניה 0:4
הפועל תל אביב – מכבי תל אביב 2:0
הפועל באר שבע – בני סכנין 1:3

פלייאוף תחתון:

בית"ר ירושלים – עירוני קרית שמונה 3:3
מ.ס. אשדוד – הפועל ירושלים 1:0
הפועל נוף הגליל – הפועל חיפה 0:1
מכבי פתח תקוה – הפועל חדרה 3:4