מאמן הנבחרת לשעבר ג'ק מנסל הלך לעולמו

מנסל. ניצח 1
מנסל. ניצח 1 | צילום: ויקיפדיה

האנגלי, בן 88 במותו, אימן גם במכבי חיפה ובמכבי פתח תקווה

(גודל טקסט)

מאמן נבחרת ישראל לשעבר ג'ק מנסל הלך היום עולמו באנגליה והוא בן 88 שנים. מנסל נולד באנגליה ב – 1927 וככדורגלן שיחק בבריטון, פורטסמות  וקרדיף. בגיל 31 פרש מכדורגל ואימן בהולנד, את גלטסראי ואת נבחרת בחריין.

 

ב-1980 הגיע לאמן את נבחרת ישראל בקמפיין האירופי של מוקדמות מונדיאל 1982. הבית הישראלי כלל את צפון אירלנד, שבדיה פורטוגל וסקוטלנד. הנבחרת כללה אז שמות כמו יוסי מזרחי אריה חביב, אבי כהן ז"ל, חיים בר, יצחק שום, יעקב אקהויז, בני טבק, משה סיני, גי'מי טורק, גיורא שפיגל אורי מלמיליאן וגידי דמתי. ישראל אמנם סיימה חמישית ואחרונה אבל גם הביסה 1:4 את נבחרת פורטוגל משלושער של טבק ושער של דמתי, תוצאה שמנעה את עליית האורחים לטורניר בספרד.

 

מנסל נשאר בארץ ומונה למאמנה של מכבי חיפה (עונת 1982/83). הוא פוטר במהלכה בשל סירובו לתת מקום בהרכב לכוכב צעיר בשם רוני רוזנטל. לאחר מכן מונה למאמן מכבי פתח תקווה וגם שם לא הצליח לסיים את העונה.

 

 

"ההתאחדות לכדורגל מביעה צער רב על מותו של ג'ק מנסל, מאמן הנבחרת הבוגרת בעברו", נאמר בהודעת ההתאחדות, "מנסל, ג'נטלמן בכל רמ"ח אבריו, עשה כמיטב יכולתו לטובת הנבחרת והכדורגל הישראלי ועל כך נתונה תודתנו לו, אז, היום ולעולם". נבחרת ישראל תעלה למשחק הידידות מול קרואטיה עם סרטים שחורים על חולצות השחקנים והצוות לזכרו.

 

"יעקב שחר ומועדון כדורגל מכבי חיפה מרכינים ראש עם לכתו של המאמן הלאומי ומאמן מכבי חיפה בעבר, ג'ק מנסל שנפטר היום והוא בן 89 בלכתו", נאמר בהודעה שהוציאו הירוקים, "המועדון משתתף בצער המשפחה, מחבק ושולח את תנחומיו למשפחתו, יהי זכרו ברוך".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי