היום בו פרגוסון כבש שער ניצחון באצטדיון ר"ג

פרגוסון. כבש את שער הניצחון
פרגוסון. כבש את שער הניצחון | צילום: GettyImages

הרבה לפני שהפך למאמן אגדי, הגיע פרגי לארץ כחלוץ נבחרת סקוטלנד

(גודל טקסט)

רוחות מלחמה נשבו במאי 1967, ישראל עמדה בפתחה של מלחמת ששת הימים המלחמה הבלתי נמנעת. תושבי מדינת ישראל מיגנו בתים ומוסדות חינוך ותרגלו התנהגות עורף בעת מלחמה. הכול היה שאלה של זמן  לנוכח הכרזות המלחמה של נשיא מצרים ג'אמל עבדול נאצר.  באותה עת הגיעה נבחרת הכדורגל של סקוטלנד בטיסה מלונדון לישראל ומכאן יצאה למסע שכלל עשרה משחקים בארה"ב.

 

המשחק נקבע ל-16 במאי היה נגד נבחרתה של ישראל באצטדיון רמת- גן. את נבחרת סקוטלנד ניהל המנג'ר המפורסם בובי בראון. מאמנה של נבחרת ישראל היה היוגוסלבי מילובאן צ'יריץ'. הכותרות שהתפרסמו לאחר נחיתת הנבחרת הסקוטית עסקו בעיקר בפרנק מקלינטוק הפצוע שנשאר בלונדון ובמקומו מונה בלם ארסנל איין יור.

 

 

בין שחקני הסגל הסקוטי במערך ההתקפי הופיע שמו של שחקן מקבוצת דאנפרמלין הסקוטית – אלכס פרגוסון בן ה-25. בובי בראון שיבח את השחקן ועמד בעיקר על יכולתו האישית בתוך רחבת ה-16. איש לא ניבא אז, בחודש מאי לפני 46 שנים כי חלוץ הנבחרת הסקוטית, יהפוך ברבות הימים למנג'ר הגדול ביותר באנגליה בכלל  ובמנצ'סטר יונייטד בפרט.

 

פרגוסון. מי ידע שיהפוך למאמן אגדי? (gettyimages)

 

ככול משלחת המגיעה לארץ הקודש, ביקרה גם המשלחת הסקוטית במקומות הקדושים. אנשי הקבוצה טיילו בנצרת וסיירו בירושלים בה ניתן היה רק להשקיף אל עבר חומות העיר העתיקה ולהביט בחיילי הלגיון הירדני.

 

מאמנה של נבחרת ישראל, מילובאן צ'יריץ', כהרגלו נתן את חולצת המגן הימני לשייע פיגנבויים ששיחק אז בהפועל תל אביב. היה זה טרם עשה שייע הסבה מקצועית ועבר לעמדת החלוץ המרכזי של הנבחרת הלאומית. רק 25 אלף צופים הגיעו לאצטדיון רמת גן בערבו של המשחק. רבים מן הצופים לבשו מדי חאקי של צה"ל ואת המשחק ניהל השופט הישראלי משה מזרחי.

 

הרכב נבחרת ישראל למשחק כלל את יצחק ויסוקר, שייע פיגנבויים, מנחם בלו, משה ליצ'נסקי, יצחק דרוקר, מרדכי פיקר, רחמים טלבי, גיורא שפיגל, יחזקאל חזום, משה עסיס, רובי יאנג (הקפטן). בנוסף שותף גם ג'ורג' בורבה. בהרכבה  של נבחרת סקוטלנד למפגש  היו תומסון, קאלאהן, קולהון, אנדרסון, יור (הקפטן), פריזר, פנמאן, הופ, מקאליוג, אלכס פרגוסון, מורגן. כן שותף גם הוד. 

 

ויסוקר. ספג לקראת הסיום

 

על כר הדשא התנהל כול העת משחק שקול בו הגיעו שחקני כול אחת משתי הקבוצות למצבי הבקעה מול שער היריב. בדקה ה-22 כבש מורגן שער ראשון כאשר בעט כדור לרשתו של איציק ויסוקר. על  בעיטה זאת נכתב בעיתונים "בעיטת פצצה" והיא קבעה 0:1 לסקוטלנד בשלב זה של המשחק. בדקה ה-40 חטף גיורא שפיגל כדור מהבלם יור, כדרר לתוך הרחבה וכבש את שערו של תומפסון תוך שהוא משווה את התוצאה ל- 1:1 וקובע את תוצאת המחצית.

 

השחקן שבלט בנבחרת ישראל היה מרדכי פיקר מהפועל חיפה. בסקוטלנד בלט אלכס פרגוסון אשר בעיטותיו נהדפו או נקלטו על ידי השוער ויסוקר. תוצאת המשחק הוכרעה בדקה ה – 83  בנגיחה של החלוץ אלכס פרגוסון שהתרומם מעל יצחק דרוקר ונגח לתוך הרשת של ויסוקר, שער אשר קבע  1:2  לסקוטלנד ושלח את האורחים מאושרים לארה"ב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי