תמונת מצב: אפשר להגיע לפלייאוף, לא יהיה פשוט

גוטמן. התפילות יעזרו?
גוטמן. התפילות יעזרו? | צילום: ערן לוף

בוסניה צריכה לצבור 2 נק' יותר מישראל ב-4 מחזורים, וויילס תסייע?

(גודל טקסט)

ההפסד הערב (שישי) של נבחרת ישראל 3:1 לבוסניה היה השלישי ברצף שלה בקמפיין מוקדמות יורו 2016, וזאת דווקא אחרי שלושה ניצחונות רצופים. מבט להמשך המשחקים שנותרו לנבחרת לא מגלה תמונה אופטימית, אבל עדיין ניתן להגיע למקום השלישי שמוביל לפלייאוף.

 

אך קודם, בואו נדבר על המיקום הנוכחי. אחרי שישה מחזורים וויילס ובלגיה מוליכות את הבית עם 14 ו-11 נקודות בהתאמה, והן בדרך לעלייה אוטומטית לאליפות אירופה. ישראל וקפריסין צמודות אחריהן עם 9 נקודות כל אחת. בעוד לבוסניה רק נקודה פחות עם 8. אנדורה הצנועה סוגרת את הבית ללא אף נקודה.

 

תמונת הבית (צילום מסך)

 

 

עם כל הכבוד לקפריסין, קשה להמר עליה כיריבה אמיתית בתחרות על המקום השלישי, וקשה לראות אותה מוציאה הרבה נקודות במשחקים מול וויילס, בלגיה ובוסניה (בבית) וישראל (בחוץ). אם כי, היא בהחלט יכולה לעשות לנו "טובה".

 

אם כן, המאבק על הפלייאוף צפוי להיות בין ישראל לבוסניה. כרגע הנבחרת מובילה בנקודה, כאשר גם שובר השוויון שלה בשל שער החוץ הערב (3:4 בסיכום שני המשחקים, כאשר כל אחת ניצחה פעם אחת). אם כן, כדי לעבור את ישראל בוסניה צריכה לצבור שתי נקודות יותר.

 

לישראל נותרו שני משחקים מול קפריסין ואנדורה בבית, והיא צפויה לצבור בהם שש נקודות (אוי ואבוי אם לא), אך מלבדם נותרו שני המשחקים הקשים ביותר – בוויילס, ובבלגיה במחזור הסיום. תמיד מותר לקוות להפתעות, וייתכן והבלגים כבר יבטיחו את העלייה ויורידו הילוך במחזור הסיום, אך נהיה שמרנים ונהמר כי לנבחרת 15 נקודות.

 

לבוסנים נותרו מפגשים מול בלגיה (ח), אנדורה (ב), וויילס (ב) וקפריסין (ח), ובהינתן ההנחה בפסגה הקודמת הם צריכים לצבור 8 נקודות כדי לעבור את ישראל ולעלות למקום השלישי. 6 מהן די מובטחות מול אנדורה וקפריסין, אם כי הם הפסידו לאחרונה, בבית, 2:1 בפתיחת הקמפיין. מה שאומר שניצחון על בלגיה בחוץ (פחות סביר), או על וויילס בבית, או תיקו עם שתיהן יעניק להם את שמונה הנקודות הדרושות.

 

כמובן שעוד חזון למועד ואם הבוסנים הפסידו בבית לקפריסין, ובהינתן היכולת ההפכפכה של ישראל והנבחרות האחרות בבית – הכל יכול לקרות. אך התרחיש הסביר מוליך למסקנה כי ב-10 באוקטובר, בזמן שישראל תארח את קפריסין, בוסניה תארח את וויילס למפגש שכנראה יכריע את זהות העולה לפלייאוף.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי