עשו לנו את זה: אנשי השנה בספורט הישראלי

מיהו ספורטאי השנה שלכם?
מיהו ספורטאי השנה שלכם? | צילום: Gettyimages, הוועד האולימפי בישראל, AFP

זהבי מותג, בלאט כשעון מעורר. וגם: מוקי, מיננקו ואליהו הרשימו

(גודל טקסט)

כמדי שנה גם הספורט גרף לא מעט רגעים שנכנסו להיסטוריה. עבור הספורטאים או אנשי הספורט עצמם, יהיו אלו כנראה רגעים שנצרבו בזיכרון, עבור חובבי הספורט, זה מקום להוקירם. לרגל השנה החדשה, הנה אלו שנכנסו לנו ללב ולכם לתודעה. 

 

ערן זהבי – אין מילים

מכונת הירייה של מכבי ת"א הפך ללא ספק בשנתיים וחצי האחרונות לכדורגלן הישראלי הבולט והטוב מכולם. עם 67 שערים ליגה, פתיחת עונה חלומית שבמרכזה העלה כמעט לבדו את הצהובים לשלב הבתים של ליגת האלופות אחרי צמד מדהים בפלזן, צמד בבאזל ושער שוויון נגד השווייצרים בארץ רק חידדה את העובדה הזו. EZ7 זה כבר מותג.

 

 

דייויד בלאט – היסטוריה כחול לבן

המעבר ל-NBA התקבל בספקות, כשהנחיתו לו את לברון היה ברור שהלחץ רק ייגבר, אך המאמן שהוביל את מכבי ת"א לעונה חלומית לפני המעבר – הוכיח כי עתידו בליגה הטובה בעולם. נכון, צלחת הוא עדיין לא הביא לקליבלנד, אך רבים מאיתנו בילו לילות לבנים מול המסך כדי ללוות אותו. גולדן סטייט הותירה אותו עם המחמאות, עכשיו התור שלכם.

 


בלאט עם לברון. לילות לבנים לכולנו (AFP)

 

שגיא מוקי – עוד גאווה תוצרת נתניה

הג'ודו הישראלי הרבה לספק לנו רגעי נחת. זה החל עוד בימים של יעל ארד, אבל בשנים האחרונות נתניה היא ספקית היהלומים שלנו בענף והחגורה. אחרי שירדן ג'רבי היתה לאלופת העולם, הגיע תורו של שגיא מוקי. המשחקים האירופיים אמנם לא השכילו להשתוות לאולימפיאדה, אך מבחינת ג'ודו – מדובר היה באליפות אירופה של ממש. איפון על טאטאלשווילי הגיאורגי העניק זהב אדיר לג'ודאי בן ה-23. עכשיו הפנים לריו – רוצים מדליה.

 


מוקי חוגג עם סמדג'ה. ועכשיו לריו (הוועד האולימפי בישראל)

 

חנה קנייזבה-מיננקו – מדליה ברגע האמת

היא הפכה לנציגתנו בגלל האהבה ומאז האתלטיקה שלנו על המפה. עוד בימיה באוקראינה קנייזבה-מיננקו נחשבה לכוכבת בקפיצה המשולשת והפירות הגיעו כשהיא לובשת כחול לבן. באליפות העולם האחרונה בבייג'ינג, מיננקו ניתרה ל-14.78 מטרים והוכרתה לסגנית אלופת העולם אחרי קתרין איברגואן הקולומביאנית. הישג יוצא דופן במעמד ענק. חנה – מחכים לך בריו.

 


קנייזבה מיננקו. מדליה בגלל האהבה (Gettyimages)

 

ליאור אליהו – גויאבה לתהילה

הכישרון היה כאן כבר שנים אבל עכשיו הגיעו גם התוצאות. אז נכון, הוא היה שותף לשגרה עם אליפויות במכבי ת"א, אך האיש וגויאבה חתום על אליפות היסטורית בבירה. אורי אלון והפועל ירושלים מרוצים שקטפו אותו ועכשיו גם אדלשטיין נהנה ממנו ביורובאסקט מרשים עם מספרים שרמזו – לא בכדי הוא בחירת דראפט. רק תשמור על יציבות.

 


אליהו חוגג תואר היסטורי (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי