אלישע לוי מאמן הנבחרת: "פסגת השאיפות"

לבסוף נבחר פה אחד. אלישע לוי
לבסוף נבחר פה אחד. אלישע לוי | צילום: עדי אבישי

אקס הפועל באר שבע נבחר פה אחד על ידי ועדת האיתור: "אין מאושר ממני"

(גודל טקסט)

מזל טוב. אחרי סאגה שנמשכה למעלה מחצי שנה, לנבחרת ישראל יש סוף סוף מאמן חדש. וועדת האיתור של ההתאחדות לכדורגל, שראיינה אתמול (שלישי) את חמשת המועמדים לתפקיד, החליטה פה אחד למנות את אלישע לוי למאמן נבחרת ישראל.

 

ועדת האיתור, בה היו חברים יו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני, ממלא מקומו תמיר גילת, חיים רביבו, צביקה רוזן ומשה דמאיו, ראיינה בנוסף ללוי גם את אלי אוחנה, ניר קלינגר, רן בן שמעון וגיא לוזון, שהציגו בפניה את משנתם המקצועית, ולבסוף החליטה לבחור במאמן שהוליך את מכבי חיפה לשתי אליפויות בעשור הקודם ושתחת משמרתו הפכה הפועל באר שבע למועמדת לאליפות.

 

 

לוי, שמשימתו הראשונה תהיה להוביל את הנבחרת במוקדמות מונדיאל 2018, הגיב לבחירה: "אני מבקש להודות לחברי ועדת האיתור על הבחירה בי לתפקיד המחייב, המאתגר והתובעני. לרגע אחד לא היססתי להצהיר בכנות מלאה כי תפקיד זה היה משאת נפש עבורי ובבחינת הגשמת חלום, ואין לי ספק כי הדברים אמורים לגבי כל מאמן שעושה את צעדיו הראשונים בתחום המופלא הזה".

 

נבחרת ישראל – שיאו של תהליך. אלישע לוי

 

"אני רוצה גם להחמיא לכל אחד מארבעת חבריי האחרים שהתמודדו על התפקיד ובעיני היו ראויים לא פחות והקפידו להיות שותפים להליך מכבד", התייחס לוי לארבעת המועמדים האחרים. "אין מאושר ממני ביום הזה, למרות גודל האחריות שהוטלה על כתפיי. נבחרת ישראל הייתה, עודנה ולעולם תהיה פסגת השאיפות עבור שחקנים ומאמנים כאחד. כמי שעשה את כל הדרך, ידע עליות ומורדות, חווה רגעי אושר עילאיים וטעם גם אכזבות, נבחרת ישראל היא שיאו של תהליך, שלעולם לא הייתי משנה בו דבר".

 

"אני רוצה בהזדמנות זאת לאחל חג שמח לכל אזרחי המדינה ולכל אוהבי הנבחרת, ולהזמין את כולם להצטרף אלי ואל שחקני הנבחרת למסע שהכל בו אפשרי. תודות מקרב לב לכל מי שתמך, החמיא ובירך, זה לעולם לא מובן מאליו ותמיד מרגש".

 

אלישע אדם מדהים, אך הוא צריך לדרוש מישהו לידו. קלינגר (ערן לוף)

 

"מזל טוב לאלישע, אני יש לי את העניינים שלי בשעריים", הגיב ניר קלינגר, שהיה אחד המועמדים. "התבשרתי בצורה מכובדת על ידי מנכ"ל ההתאחדות וקבילתי אותה באהבה. הבחירה היא נכונה. דעתי לא חשובה, אלישע נבחר על ידי ועדת האיתור. כולנו צריכים לכבד את זה ולהתגייס. אולי שייקחו מכל אחד מהמועמדים שהציג את המשנה שלו, אולי אפשר ללמוד מכל אחד משהו".

 

"אני חושב שחייב שיהיה מישהו ליד אלישע, לאו דווקא אני, מישהו שחווה נבחרות ומכיר את הזירה הזאת", הדגיש קלינגר. "אני דיברתי על זה בוועדה ואני חושב שזה חשוב, אני מכיר את נבחרת ישראל יותר טוב מכל המועמדים אולי חוץ מאוחנה. הקונצנזוס היה גם עם אלי גוטמן, גרנט, קשטן ואלישע. השאלה היא מה קורה אחרי זה, ואח"כ הולכים לאיבוד. אלישע הוא מאמן מצוין, אדם מדהים, אני אוהב אותו ומאחל לו בהצלחה, אני חושב שהוא צריך לדרוש מישהו. באופן אישי אני הולך לעניינים שלי ובעזרת השם עולה לליגה הלאומית".

 

מצפה מאלישע לעבוד קשה. עיני (ערן לוף)

 

יו"ר ההתאחדות עופר עיני, שעמד בראש הוועדה, הגיב לבחירה בלוי: "לאחר שראיינו את המועמדים, אני חייב להודות שכל החמישה הרשימו מאוד, ציינו ואמרו את האני מאמין שלהם ואת הנקודות שבהם צריך לתקן את הנבחרת. היום קיימנו דיון עמוק אחרי שכל אחד לקח את הזמן למחשבה. כל אחד עם היתרונות שלו והחסרונות שלו. בסופו של דבר נבחר פה אחד אלישע לוי. אני מתכוון כבר בהנהלת ההתאחדות הקרובה להמליץ עליו".

 

"אם אני לוקח את מכלול הדברים שצריך להיות אצל המאמן, אלישע לוי הוא עתיר ניסיון, מאמן ותיק, מאמן עם חוסן מנטאלי שנחוץ לנבחרת. מאמן עם שקט נפשי, כל הדברים האלה לצד הניסיון וההצלחות שלו בעבר ביחס לשאר המעמדים", הדגיש עיני. "ההחלטה התקבלה אחרי דיאלוג ארוך, כל אחד מחברי הוועדה אמר את הבעד ונגד לגבי כל אחד מהמועמדים".

 

"החוזה צריך להיות לארבע שנים, שנתיים פלוס שנתיים, אם הוא יצליח אולי עוד. אני מעדיף חוזה ארוך טווח עם פתח יציאה", התייחס עיני למשך העסקתו של לוי. "אני מצפה ממנו שיעבוד קשה, אנחנו נעזור לו מאוד עם כל הדברים הרעים שאני ראיתי בשנה וחצי שאני פה. למשל, אני חושב שצריך להשיב את קרנה של הנבחרת כנבחרת ואת החוסן המנטאלי של השחקנים. יש לנו שחקנים טובים שיודעים לשחק כדורגל ודווקא ברגעים החשובים נשברים".

 

עיני: השחקנים הטובים נשברים ברגע האמת (אסף קליגר)

 

"לא היו לי התלבטויות", הודה חבר הוועדה צביקה רוזן. "כבר לפני מספר ימים ידעתי מי המועמד שלי. מאוד התרשמתי ממנו. אני המאמן לשעבר היחיד בוועדה ולמדתי מהם הרבה דברים. בסופו של דבר הוחלט שהמאמן בעל היותר ניסיון, המבוגר האחראי, האיש שחשבנו שיכול להצעיד את הנבחרת להישגים, הוא שיהיה".

 

"היו כאלה שחשבו גם אחרת והתיישרו עם הקו לאחר הראיונות והשיחות המקצועיות שהיו הבוקר, ולבסוף הוחלט פה אחד שאלישע יאמן", הוסיף רוזן. "אנחנו יודעים שהקהל קצת התנתק מהנבחרת ואנחנו רוצים להחזיר אותו, אני מקווה שאנחנו הולכים בדרך הנכונה".

 

סוף סוף מאמן שמאמין בו. בוזגלו (אודי ציטיאט)

 

הפועל באר שבע, אותה אימן לוי במשך שלוש שנים, הגיב למינוי: "הפועל ב"ש, אלונה ברקת, הצוות הניהולי, המקצועי והשחקנים מברכים את אלישע לוי, מאמן נבחרת ישראל, אדם מיוחד, מאמן מצוין ואישיות נהדרת, ומאחלים הצלחה גדולה בתפקיד החשוב".

 

מעבר לכך, כתבנו ינון בוטביה הוסיף ששחקנים בבירת הנגב הגיבו לבחירה בסיפוק. שחקן בקבוצה אמר לספורט1: "מאור בוזגלו הוא המרוויח הגדול מהבחירה של אלישע. סוף סוף יהיה לנבחרת מאמן שמאמין בו".

 

קודמו של לוי בתפקיד, אלי גוטמן, שמאמן את הפועל תל אביב, הגיב גם הוא למינוי: "ברצוני לברך את אלישע לוי לרגל מינויו למאמן נבחרת ישראל בכדורגל. אלישע הוא מאמן מנוסה שהגיע להישגים יפים בקבוצות אותן אימן, ואני בטוח שהוא יתרום מניסיונו ובכל מרצו לטובת נבחרת ישראל. בשמי ובשם הפועל תל אביב אני מאחל לאלישע בהצלחה במשימה החשובה והמשותפת לכל אנשי ואוהדי הכדורגל הישראלי. בהזדמנות זו נאחל חג שמח וכשר לכולם".

מאחל לו בהצלחה. גוטמן (עדי אבישי)

 

משרד התרבות והספורט בירך גם הוא את אלישע לוי: "המשרד מאחל לו הצלחה מול האתגרים  הספורטיביים הצפויים לו, ומקווה כי יצליח להוביל את נבחרת ישראל בכדורגל להישגים מכובדים. אלישע לוי בעל נסיון מפואר של יותר מ-25 שנים באימון, הוביל  הקבוצות לאליפויות, לגמר גביע המדינה ולשלב הבתים בליגת האלופות".

 

שרת הספורט, חברת הכנסת מירי רגב, הוסיפה: "אני מברכת את אלישע לוי על מינויו, ומברכת את נבחרת ישראל שזכתה למאמן איכותי מבכירי המאמנים במדינה ושם דבר בתחומו. ניסיונו מוכיח שיש לו את היכולת להוביל את נבחרת ישראל להישגים שיגרמו לכל אזרח במדינה להתגאות בהם. בימים אלו אני מובילה במשרד הספורט תכנית אסטרטגית לשיקום הכדורגל הישראלי ואני מאמינה שאלישע יתרום לשינוי המיוחל, ושיחד נייצר שיפור משמעותי בכדורגל הישראלי שיביא לתנופה והישגים רבים".

 

"הפועל באר שבע, אלונה ברקת, הצוות ניהולי, המקצועי והשחקנים מברכים את אלישע לוי, מאמן נבחרת ישראל, אדם מיוחד, מאמן מצוין ואישיות נהדרת, ומאחלים הצלחה גדולה בתפקיד החשוב", נמסר מטעם המועדון בו עבד המאמן במשך שלוש עונות.

יו"ר המנהלת יורם באומן בירך: "אלישע הוא אחד המאמנים המנוסים בכדורגל הישראלי והוא בהחלט ראוי לתפקיד. אנו מאחלים לו הצלחה במסגרת המשימות החשובות שצפויות לנבחרת. הכדורגל הישראלי צמא לנבחרת חזקה ומחויבת, שתעניק גאווה למדינה, ואני בטוח כי אלישע מסוגל להצעיד אותנו להצלחות".

 

ללוי יש יכולת להוביל את הנבחרת להישגים. רגב (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי