אלישע לוי: "זהבי חסר ניסיון כקפטן"

|

מאמן הנבחרת בראיון ל-103FM: "רוצה עוד קדנציה, בלי קשר למיקום". האזינו

(גודל טקסט)

תחילת הקמפיין של נבחרת ישראל תחת אלישע לוי לא מרשימה. לאחר ההפסד המכובד 3:1 לאיטליה בפתיחה, הגיע ניצחון דחוק על מקדוניה בסקופיה וה-1:2 החלש על ליכטנשטיין שגרר שריקות בוז צורמות מהצופים שהגיעו בטדי. למרות זאת, המאמן הלאומי לא מודאג.

"אם אנחנו מסתכלים על מבחן התוצאה, השגנו שש נקודות. זה עולה הציפיות ואפילו מעבר", אמר אלישע לוי בראיון ל-103FM. "אם מדברים על דרך, יש מקום להשתפר. יש גם בעיות מקצועיות שצריך לטפל בהן, אבל בינתיים ידענו לנצח במשחקים ולהשיג את הנקודות. היה חשוב לעשות את זה כי להיות עם אפס נקודות היה יכול להשפיע בצורה הכי שלילית על הנבחרת שגם ככה לא נהנית מאהדה".

על ההתבטאויות של ערן זהבי אחרי הניצחון על ליכטנשטיין אמר המאמן: "אני חושב שזה חוסר נסיון בתפקידו בתור קפטן. ביקרו אותו יותר מדי, ובצורה מאוד ארסית, צריך לדעת לקבל ולספוג. ברור שהוא לא התכוון לירות לכל הכיוונים. כשאתה בדופק גבוה, אתה עושה טעויות. הוא צריך להיות יותר סבלני".

קפטן הנבחרת סופג גם לא מעט ביקורות על היכולת בנבחרת. על כך אלישע לוי אמר: "אני חושב שבמחצית הראשונה מול ליכטנשטיין זהבי היה מצויין, בנה את הגול הראשון ועשה דברים יפים מאוד, ובחצי השני כולנו שיחקנו לא טוב. גם כשהוא לא משחק טוב, הוא עדיין תורם לכל האספקטים של המשחק. הוא נלחם, עובד, ומפנה שטח. יש תקופות בהן לא כובשים. יש עליו לחץ גדול, נעבור את זה יחד. אנחנו יודעים עד כמה הוא חשוב".

לוי הכחיש את הדיווחים לפיהם זהבי העביר ביקורת על הצבתו באגף: "צחקנו על זה. שאלו אותו איפה יכול לשחק. הוא אמר שהוא מעדיף באמצע, ואני חושב שהוא צודק. הוא מעולם לא התלונן על כך שהוא לא משחק בעמדה שלו".


זהבי. רק חוסר נסיון? (עדי אבישי)

על שריקות הבוז של הקהל בטדי: "זאת זכותו. הקהל בא והתאכזב כי הוא ציפה שננצח בצורה חלקה. ציפו שלא נסתבך אחרי שהובלנו 0:2. אי אפשר להגיד שהשחקנים לא נתנו את הכל גם מול מקדוניה. אנחנו לא אלופי עולם, צריכים להיות יותר ריאליסטיםאנחנו צריכים לדעת להתמודד עם קושי, משהו שלא הצלחנו לעשות. מקווה שבפעם הבאה נשחק יותר טוב והקהל יהיה בעדנו".

כשנשאל האם השחקנים שבאים לנבחרת נמצאים בכושר טוב אמר: "אנשים משתדלים ועושים את המקסימום, ודאי שאני רוצה יותר. השחקנים שמגיעים לנבחרת מתנסים ברמות אחרות לגמרי ויש פערים מבחינה פיזיולוגית. כשאתה רוצה את השחקנים הטובים ביותר הם לא תמיד כשירים".

על הקרדיט שנותן לאייל גולסה: "אני לא אשם שבכל הקבוצות המובילות בליגה יש זרים בקישור. ההיצע הוא לא גדול, אני לוקח את השחקנים הכי טובים ואני לא חושב שגולסה איכזב בשני המשחקים הללו. אני מקווה בשבילו ובשבילנו שהוא ישחק יותר ואם לא, נראה מה נעשה עם זה. הוא עשה את התפקיד הטוב על הצד הטוב ביותר. גם אם הוא שחקן ספסל ועושה את העבודה שלו, בשבילי זה מספיק".


זה יכול להשתפר? (דני מרון)

אלישע לוי דיבר בנוסף על הלחץ שמגיע עם המשרה הנחשקת: "אם בקבוצות הייתה עליי ביקורת גדולה, אז בנבחרת זה פי מאה. אני מקבל את זה, ואת מה שצריך לעשות אני גם עושה, ואני חושב שיש גם הרבה דברים טובים. אני מאוד מקווה שתהיה לי עוד קדנציה, אבל אני לא מסתכל קדימה. זה לא מותנה במיקום, ניתן לזמן לעשות את שלו ונקווה שנשתפר".

על המשחק מול אלבניה בחוץ בחודש הבא: "ראיתי אותם ביורו. ראינו שהם נבחרת טובה וחזקה, אנחנו צריכים לשפר את המשחק. אנחנו צריכים להיראות יותר חזקים, לעשות יותר התאמות. לא צריך לחשוש, הקמפיין לא נגמר שם. יש לנו עוד מספיק משחקים וכל אחד מהם הוא אחר. אפשר להפתיע. מקווה שבעוד חודש יהיו לי עוד שחקנים לצרף. אשמח לראות את ליאור רפאלוב חוזר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי