אלישע לוי: "טבעי שזהבי לא יבקיע בכל משחק"

אלישע לוי מחויך. המטרה
אלישע לוי מחויך. המטרה | צילום: דני מרון

מאמן הנבחרת לפני מקדוניה: "שחקנים שלא זומנו לסגל לא חצו קווים אדומים"

(גודל טקסט)

אלישע לוי התייצב הבוקר למסיבת עיתונאים ראשונה לקראת צמד המשחקים הבאים, בשבוע הבא בחוץ מול מקדוניה (6.10) ולאחר מכן מול ליכטנשטיין (9.10) בירושלים.

המאמן הלאומי דיבר תחילה לאותם שחקנים שלא מצאו את מקומם בסגל הפעם, בייחוד ביברס נאתכו לו זה קרה בפעם הראשונה: "כאחד ששיחק כדורגל, אני יכול להבין את מי שמביע אכזבה לאחר שלא זומן. כל עוד לא נחצו קווים אדומים ודברים נאמרים בצורה מכובדת – זה נכון לגבי ביברס או כל אחד אחר – אז אני יכול להבין את זה. כשאני מזמן שחקנים זה לאחר מחשבה עמוקה ומעקב, מה שקובע זו המשימה הקרובה. אני מנסה לבחור את השחקנים הנכונים להשקפה שלי".

 

 

"השאיפה שלי היא להרכיב נבחרת מאוד תחרותית, מאוד רעבה ועם רוח קבוצתית. אני עושה את המכלול ומזמין בהתאם. טל בן חיים (הבלם) נמצא בכושר טוב מאוד ואני מכבד אותו מאוד, אבל כשאני אמצא לנכון שטל צריך לשחק אני אזמן אותו", המשיך המאמן הלאומי והתייחס גם לשחקן ההגנה של מכבי תל אביב שחוזר לכושר אחרי עונה פחות טובה בצהוב.

 

בן חיים הבלם. עדיין לא שב לסגל הלאומי (אודי ציטיאט)

 

המאמן גם נשאל על היעדרם של קני סייף ומאור מליקסון מהסגל: "אני מזמין שחקנים לסגל גם לפי עמדות. סייף משחק בסגנון ובמערך מאוד מיוחד בגנט, אז בהתאם לצרכים שלי בחרתי הפעם את דוידזאדה לעמדה. לגבי מליקסון, הוא חזר מפציעה וכשהוא ישחק ויהיה בכושר כך שאוכל להשתמש בו מיידית אני אזמן אותו".

 

לוי סרב להצהיר כי דודו גורש יהיה השוער הראשון גם במשחקים הבאים, על אף שהחמיא לו על יכולתו מול איטליה, ואמר על כושרו הנוכחי של ערן זהבי שלאחרונה כבש מבעיטות 11 מטר בלבד: "אולי הוא לא מבקיע בסין, אבל כל הנתונים מוכיחים שהוא תורם לנו באספקטים האחרים.

 

"כדורגל זה משחק קבוצתי, גם מסי ורונאלדו הם גאונים אבל לא יכולים לבד וצריכים עזרה"', המשיך המאמן להחמיא לקפטן שלו, "מקווה שבסופו של דבר שהוא ימשיך להוביל אותנו וכך נצליח גם כקבוצה. הוא משחק בנבחרת כחלוץ שני ואני חושב שמטבע הדברים הוא לא יתן בכל משחק שניים-שלושה גולים, אלא יביא את יכולותיו ולשם אנו חותרים כדי שנהיה יותר חזקים בהתקפה".

 

זהבי. לא מצא את הרשת, אבל תורם בדרכו (עדי אבישי)

 

על הכדורגל האטרקטיבי מול איטליה ושביעות רצונם של האוהדים בסמי עופר ענה: "אנחנו מאוד רוצים לנצח בכל משחק והצהרתי שלא נתבטל בפני אף אחת, בבית או בחוץ. לכולם הייתה תחושה שאפשר היה להוציא משהו מול איטליה כי שיחקנו כדורגל מאוד מתקדם, גם הנתונים מראים את זה.

 

"את הקהל אי אפשר לרמות והוא העריך את השקעת השחקנים וההופעה שלנו. אני מקווה שנגד מקדוניה ובכל משחק אחר נראה את זה, כך ננצח יותר משחקים מאשר נפסיד – הדרך היא תמיד חשובה".

 

"הדרך היא חשובה, כך ננצח יותר מאשר נפסיד" (ערן לוף)

 

על היריבה הבאה מקדוניה (6.10): "אלבניה הייתה מצוינת ביורו והיא ניצחה אותם בדקה ה-90. יש להם שחקנים בולטים ומנוסים כמו פאנדב שיש לו היסטוריה בליגה האיטלקית ואני מקווה שנדע לבוא ולרשום נקודות ראשונות בעידן שלי. אין ספק שאנחנו לא פחות טובים מהם, אבל כל אחת רוצה לנצח. אני מקווה לשש נקודות מהמשחקים הקרובים ונעשה לשם כך הכל".

 

"זה לא משנה שיש לי חוזה לשנתיים. מאמן כדורגל הוא לא קוסם, אבל לא יעזור שום דבר – במשחק אחד אי אפשר לסכם. אני רואה את עצמי ומקווה שאשאר בנבחרת לזמן ארוך. עשיתי הרבה כדי להגיע לנבחרת, מאוד רציתי ואני שמח שאני כאן. אני לא מפחד משום דבר ולא חושב מה יש לי להפסיד, אלא מה יש לנו להרוויח", אמר לסיכום.

 

כמו כן התייחס גם להצלחתה של הפועל באר שבע: "אני כבר שנתיים לא שם, אבל מי שבא אחריי עשה את מה שצריך. כל הכבוד לברק בכר ולאלונה, בכל מקום שאני מגיע אני משאיר דברים טובים ובסיס טוב ואני שמח מאוד בהצלחתה של הפועל באר שבע וגם שמכבי תל אביב מאוד מצליחה ושבית"ר הגיעה לפלייאוף באירופה".

 

אלישע לוי. השאיר בסיס להצלחה בבירת הנגב (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי