ועדת האיתור: אוחנה מוליך עם 2 קולות, עיני נוטה אלישע

מי הבא בתור?
מי הבא בתור? | צילום: אודי ציטיאט

מאמן הנוער בעמדה טובה, אבל המילה האחרונה היא של היו"ר. ההחלטה היום

(גודל טקסט)

ועדת האיתור לבחירת המאמן הלאומי הבאה התכנסה היום (שלישי) וראיינה את חמשת המועמדים לתפקיד. בשלב זה אלי אוחנה נהנה מתמיכה בתוך הוועדה, אולם הוא הוא נהנה מתמיכה מפחות ממחצית חברי הוועדה, ובכל המקרה המילה האחרונה תינתן ליו"ר ההתאחדות, עופר עיני, שטרם החליט את מי הוא רוצה לראות מאחורי הקווים.

 

מלבד אוחנה, זומנו גם ניר קלינגר, רן בן שמעון, אלישע לוי וגיא לוזון לוועדה שמורכבת מעיני, ממלא מקומו תמיר גילת, משה דמאיו, צבי רוזן וחיים רביבו. אוחנה זוכה נכון לעכשיו לקולותיהם של שני חברי וועדה, כאשר גם לוזון וגם אלישע לוי זוכים לקול אחד בעוד לבן שמעון אין תומכים.

עקב היעדר הקונצנזוס, החליטה הוועדה לדחות את החלטתה למחר (רביעי), בתקווה כי אז תתקבל החלטה ויוחלט מי יאמן. בכל מקרה, מסתמן כי האפשרות שאת הנבחרת יאמנו שני מאמנים, דוגמת יצחק שניאור ויעקב גרונדמן, ירדה מהפרק. עיני כאמור שומר בשלב זה את הקלפים קרוב לחזה, ולמרות העובדה שאוחנה מוביל יתכן שיו"ר ההתאחדות ירצה לראות מועמד אחר ויפעל למן הדבר. לספורט1 נודע כי למרות שאלישע לוי זוכה נכון לרגע זה בקול אחד, עיני טרם ויתר על האפשרות שהוא יאמן ויתכן כי לבסוף יפעיל לחץ על עוד שניים מחברי הוועדה לבחור באלישע.

 

שני קולות מתוך חמישה. אוחנה (gettyimges)

 

חמשת המאמנים הציגו במשך כחצי שעה את האני מאמין שלהם לקראת מוקדמות מונדיאל 2018. לוזון היה היחיד מבין החמישה שהציג במצגת הווידאו שלו כיצד הוא מביא לידי ביטוי בקבוצותיו את שיטת המשחק שלו, בעוד ארבעת האחרים הסתפקו בדוגמאות ממשחקים של נבחרות אחרות והסברים כיצד הם יגרמו לנבחרת הלאומית לשחק בצורות דומות. אוחנה, לו היכרות טובה עם הדור הצעיר בשל היותו מאמן נבחרת הנוער, הסביר כיצד הוא סבור שהדור הצעיר יצעיד את הנבחרת קדימה, ובנוסף לכך הדגיש כי הוא מתכוון להפיק יותר מערן זהבי.

 

בתום הראיונות של המאמנים יבחרו אנשי הוועדה את המאמן הנבחר שלהם ורק לאחר שתוצאות הבחירה של ארבעת החברים בוועדת האיתור יימסרו, יחליט יו"ר ההתאחדות על המועמד שלו. על פי התכנית, אמורים חברי הנהלת ההתאחדות לכדורגל להתכנס בעוד מספר ימים כדי לאשר את הבחירה. יש לציין שבהתאחדות מציעים חוזה נמוך בהרבה ממה שקיבלו מאמנים קודמים. מדובר בחוזה לארבע שנים בכ-750 אלף שקל בכל שנה.

אפשר להפיק ממנו יותר. זהבי בנברת (ערן לוף)

לאחר הצגת דבריו, אמר קלינגר ביציאה: "הדברים שאני מאמין בהם הועברו ואת כל מה שאני מתכוון לעשות בעמדת המאמן. חברי ועדת האיתור שמעו אותי והכל בסדר בסוג של שיחה לצד מצגת בשאלות כלליות. נראה בסיום מה הסיכויים שלי". אחריו נכנסו רן בן שמעון ואלישע לוי, שהקדים הגעתו ומוזכר כמועמד המוביל לקבלת התפקיד: "אני מאמין שהסיכוי שלי להיבחר טוב, נראה בהמשך מה יהיה".

אחרי יציאתו אמר לוי: "הצגתי לחברי הוועדה את האני מאמין שלי ואת התכניות למשימה הקרובה. הנבחרת היא מעל לכל. אני רוצה להאמין שבסופו של יום יבחרו בי לתפקיד". אחריו נכנס לראיון אלי אוחנה ואחרון היה גיא לוזון, שהכין את המצגת המושקעת מכולם.

בן שמעון שהה למעלה מ-40 דקות בראיון, ואמר ביציאה: "השאלות שנשאלתי היו ענייניות ורציניות. לא אוכל לשתף במה שדיברתי ובמה שנשאלתי. מדובר בטובת הכדורגל הישראלי. הוועדה שנבחרה היא לגיטימית ואין טענות לבחירה בה".


אין לו קולות, אך עיני יכול לבחור בו. אלישע לוי (עדי אבישי)

בקרב שני חברי ועדת האיתור יש רצון למנות לתפקיד המאמן הלאומי שני מאמנים, בנוסח יצחק שניאור ויעקב גרונדמן, הצעה עליה נערך דיון מקדים לפני הופעת המאמנים לראיונות האישיים. משמע, אפשר ששמותיהם של שני מאמנים יעלו להתמודדות המכרעת על התפקיד הלאומי.

על פי שיחות ואמירות מקדימות נכון לערב הבחירה, המועמד המוביל הוא אלישע לוי, כשאלי אוחנה נחשב לבעל סיכויים גבוהים לתפקיד כמו גם גיא לוזון. המשימה הראשונה של המאמן הנבחר יהיה משחק ידידות מול נבחרת סרביה בחוץ.


קלינגר, הראשון שנכנס (אודי ציטיאט)

מההתאחדות נמסר: "חברי ועדת האיתור לבחירת מאמן הנבחרת הבוגרת סיימו את המפגשים עם חמשת המועמדים לתפקיד. חברי הוועדה בחרו שלא לקבל החלטה היום כדי להעניק לעצמם פסק זמן למחשבה נוספת בעקבות הפרנזטציות המרשימות של כל חמשת המועמדים. הוועדה תתכנס שוב מחר בבוקר בהתאחדות ובמידה שתגיע להסכמה, תביא את המלצתה בפני הנהלת ההתאחדות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי