כיאל: אולי הסוכן שלי הוא שמעכב את ההתקדמות

כיאל
כיאל | צילום: עדי אבישי

קשר הנבחרת לספורט1: "מכבי חיפה ומכבי ת"א פנו, אבל לא אחזור לארץ"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל תפתח ביום שני הקרוב את קמפיין מוקדמות מונדיאל 2018 במשחק ביתי מול איטליה, כאשר מי שיהיה על המגרש קמפיין חמישי ברציפות הוא קשרה של ברייטון, בירם כיאל.

 

בראיון בלעדי לספורט1, רגע לפני משחק הפתיחה, כיאל פותח את הפה ומדבר על הכל. החל מההגרלה הקשה והתקוות עם הנבחרת, החברות עם תומר חמד, האכזבה מאלי גוטמן והיחסים החמים עם אלישע לוי, מגן על יענקל'ה שחר ומכבי חיפה ומספר האם ישקול לחזור לארץ.

 

 

קמפיין חדש, ההגרלה לא קלה, איזה ציפיות יש בבית כזה?
"אתה נחמד שאתה אומר "הגרלה לא קלה", בהתחשב במה שהנבחרות הללו (איטליה וספרד, ת"ח) עשו בשנים האחרונות ביורו. אנחנו באים בהתלהבות, במוטיבציה וברצון לעשות דברים יותר טובים ממה שעשינו לפני. אני הרבה שנים פה. למרות שהיו קמפיינים שהסתיימו באכזבה, תמיד יש הזדמנות לעשות יותר טוב. אנחנו מתאחדים יחד להצלחת הנבחרת".

 

ובכל זאת: מקום ראשון ושני הם לא ריאלים, מקום שלישי זה משהו שאתם קונים?
"אני חושב שזה מאוד רחוק. גם ראניירי אמר בשנה שעברה שהוא מסתפק ב-40 נקודות להישאר בליגה ובסוף הוא חגג אליפות עם לסטר. אני רואה את הדברים הטובים, יחד עם הרבה אמונה ורצון. אני לא רוצה להיכנס לאיפה נסיים. אנחנו מתחילים קמפיין וצריך לתת הכל. בסוף כולם ידעו איפה סיימנו".

 

"צריך לתת הכל". הנבחרת מתאמנת (עדי אבישי)

 

עוברת לך בראש המחשבה על היום שאחרי, אם תפתיעו את איטליה?
"ברור. אין שחקן כדורגל שחולם על דברים רעים. אנחנו חושבים כמה ביטחון זה ייתן לנו להמשך אם נעשה תוצאה טובה, במיוחד מול נבחרת כזו".

 

אתה כבר היית עם מכבי חיפה בקמפיין מול יריבות עדיפות משמעותיות וצמצמתם פערים. איך עושים את זה כנבחרת מול איטליה?
"אני יכול להגיד יותר מזה. כששיחקתי בצ'מפיונס עם סלטיק ואף אחד לא נתן לנו סיכוי מול ברצלונה, ניצחנו אותם והעפלנו לשמינית הגמר. דברים משתנים. כל משחק לגופו. אני משחק שבע שנים בחו"ל ואומר לך שלכדורגלן הישראלי יש מה לתת. אנחנו צריכים רק להאמין וליהנות ולהביא את הכל ביחד".

 

אומרים תמיד שהרבה שחקנים טובים בקבוצות, אבל בנבחרת משהו לא נדבק.
"יש בזה משהו, מכל מיני סיבות. כשאתה משחק בקבוצה לכל אחד יש יתרונות וחסרונות והמאמן משלים את הפאזל. כל שחקני הנבחרת הם כוכבים בליגה שלהם ולכן הם פה. בקבוצה יש לך שחקנים טכניים, שאתה יכול למצוא עבורם שחקנים יותר פיזיים שישלימו אותם. בנבחרת זה קשה יותר. אין לך גם הרבה זמן להכיר את השחקנים. ראה ערך ספרד".

 


"עשה את הדברים איך שהוא הרגיש". גוטמן (אודי ציטיאט)

 

אתה רגיל להיות שחקן מוביל בנבחרת, אבל בקמפיין הקודם לא היה לך קל עם גוטמן.
"אני לא מעט שנים בנבחרת ומכיר אותה ואת המנטליות שלה. אני יכול להגיד שאני מרגיש שאני יכול תמיד לתרום ולהיות חלק משמעותי. יש מאמנים שנתנו לי את המפתחות ויש כאלה שלא. גוטמן עשה את הדברים איך שהוא הרגיש ואני מכבד את זה. אם הייתי מתעסק ב"מגיע לי", לא הייתי פה. לא תשמע ממני ביקורת על מאמנים כי אני האחרון שאעשה זאת. כל שחקן רוצה לקבל יותר אמון וביטחון מהמאמן שלו. לפעמים זה קרה ולפעמים לא. נראה מה יהיה עם אלישע".

 

דיברת על אלישע, אין מישהו שמכיר אותך יותר ממנו
"אם יש מישהו שכן מכיר אותי ואת היכולות שלי זה אלישע. עשינו הצלחות גדולות יחד במכבי חיפה. זה שהוא מכיר אותי לא מקנה לי מקום בטוח בהרכב או מעמד אחר. כל מי שנמצא פה ראוי לכך. לאלישע יש כאב ראש עכשיו למי לתת לשחק ואני אנסה לתת לו כאב ראש גדול יותר. אני נמצא פה בזכות מה שעשיתי בקבוצה".

 

"תמיד כיף איתו". אלישע לוי (עדי אבישי)

 

לא היה קונצנזוס סביב מינויו של אלישע לנבחרת. איך אתה בינתיים מתרשם?
"עם אלישע תמיד כיף. אתה נהנה באימונים. הוא נותן חופש פעולה אבל מנגד מבקש כבוד. הוא סומך על השחקנים במגרש ומחוצה לו. אבל האווירה פה תמיד הייתה טובה".

 

תומר חמד, חבר קרוב שלך בבריטון
"האמת שאני לא מכיר אותו ולא רוצה לדבר עליו. נמאס לי. עכשיו ברצינות: תומר הוא כמו אח בשבילי. גם בארץ שיחקנו יחד ועכשיו שאנחנו ביחד בחו"ל הקשר שלנו התחזק. בתור חלוץ המספרים שלו מדברים בעד עצמם. בלי הגולים של תומר ושל שאר החלוצים עדיף שלא נעלה לשחק".

 

הוא עשה החלטה נכונה להישאר בבריטון, ולא לעבור למכבי ת"א?
"לי הכי חשוב שהוא נשאר. יש לי עם מי ללכת למסעדות. הוא אמר לי שאם הוא היה עולה לפרמייר-ליג זו הבמה הכי גדולה. אז פתאום לחזור לישראל? זה ללכת אחורה. הוא עשה עונה חלומית עם 17 שערים בצ'מפיונשיפ. משם הוא רק צריך להתקדם, עם כל הכבוד למכבי חיפה ומכבי ת"א שהם מועדונים עם מסורת, קהל ושאיפות – הרבה יותר טוב לו להישאר".

 

"למה שיחזור לישראל?". חמד (עדי אבישי)

 

הזכרת גם את מכבי חיפה, מועדון שגדלת בו והוא נמצא במשבר כבר כמה שנים
"אני רואה מה שעובר עליהם שם. כל שנה הם מתחילים ובונים משהו וזה לא מצליח. אני לא יודע להסביר למה".

 

הרבה מתלוננים על יענקל'ה, שהוא אשם
"אני מקווה שיענקל'ה שחר יהיה בכדורגל עוד הרבה זמן. הוא אחד שנתן את כל כולו למועדון. גם שמצליחים וגם שלא אומרים שזה בגללו. כסף הוא נותן, משכורות גבוהות הוא נותן. איך אנשים אומרים שיענקל'ה אשם בכלל אני לא מבין? מכבי חיפה זה מועדון ענק עם אוהדים טובים. אסור להפנות את האצבע לכיוון יענקל'ה ושאר ההנהלה, כי הם עושים הרבה למען המועדון. הם לפעמים טועים כמו בני אדם ויודעים להודות בזה. השחקנים צריכים לקחת על עצמם יותר ולתת יותר. בשנים האחרונות מכבי חיפה לא מציגה את היכולת שהאוהדים ואנחנו השחקנים ששיחקנו בה מכירים".

 

אתה רואה את הקבוצה הזו חוזרת להצליח?
"זה עניין של זמן עד שהם יחזרו להיות איפה שהם צריכים להיות. המועדון הזה נמצא בטופ של הכדורגל הישראלי. יש כאלה שיגידו שזה הם, יש כאלה שיגידו שזה הפועל ב"ש, קשה להגיד שמכבי חיפה מתחת להפועל ב"ש. מבחינת תוצאות? זה לא עובד".

 

"נותן הכל למועדון". יענקל'ה שחר (ערן לוף)

 

בחזרה אליך. נתת עונה מצוינת בברייטון השנה. למה אתה עדיין לא בפרמייר-ליג?
"קיבלתי את תואר שחקן העונה בברייטון ונבחרתי על ידי עיתונאים לנבחרת העונה של הליגה. היו דיבורים על מעבר ומנגד ברייטון הציעה לי חוזה חדש. בינתיים זה לא מתקדם. אני לא יודע אם זה הסוכן שלי מעכב את זה או איפה זה נמצא. החלום שלי היה לעלות ליגה עם הקבוצה וזה לא קרה. חשבתי שיהיו פה דברים אחרים. חלון ההעברות נסגר אבל עכשיו אני מפוקס איך להצליח עם הקבוצה בשנה האחרונה בחוזה שלי".

 

"החלום היה לעלות עם ברייטון לפרמייר-ליג" (GettyImages)

 

קיבלת הצעות לחזור לארץ?
"מכבי חיפה ומכבי ת"א גיששו אבל הצעה על השולחן לא הייתה. מבחינתי זה בכלל לא עומד על הפרק".

 

הפועל ב"ש שיחקה מול סלטיק. ביקשו ממך טיפים בסקוטלנד?
"לא ביקשו טיפים אבל התראיינתי לכמה מקומות בסקוטלנד".

 

בעד מי היית?
"לא אגלה".

 

אתה יודע, חווית תקופות לא קלות בנבחרת מבחינת האהדה כלפייך וגם מבחינת הגזענות.
"לי תמיד היה כיף בנבחרת. בכל מקום יש את הדברים הפחות טובים והיותר טובים. אני נמצא פה עם שחקנים שהם גברים. זה אנשים שלא חושבים על גזענות ושולחים מסר חד משמעי שדרך הספורט נגיע לדו קיום. זה המסר שאני רוצה להעביר לכל ילד שגדל בתחום הכדורגל".

 

לבן שלך קוראים אנדראה פירלו, ביום שני אתם משחקים נגד איטליה.
"אם פירלו היה משחק אתה יודע מי היה מחליף איתו חולצה. החלפתי איתו חולצה כששיחקתי בצ'מפיונס ליג עם סלטיק. אני אוהב אותו בתור שחקן וגדלתי עליו מגיל צעיר. אני ואשתי החלטנו שזה מתאים לנו שכך נקרא לילד שלנו".

 

לסיום, מתי כבר ישראל תעפיל לטורניר גדול?
"בוא נקווה ונחלום שזה יהיה הפעם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי