ארגון פרו פלסטיני מתכנן מחאה נגד הנבחרת

כרטיס אדום לישראל
כרטיס אדום לישראל | קרדיט: טוויטר

לקראת המשחק בספרד, מתוכננות הפגנות להרחקת ישראל מפיפ"א

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל תתארח באיצטדיון "אל מולינון" שבחיחון ביום שישי הבא (22:45) למשחק מול נבחרת ספרד במסגרת מוקדמות מונדיאל 2018, ואם לא מספיקים לאלישע לוי כאבי הראש לקראת המפגש מול אחת הנבחרות החזקות בעולם, מסתבר שגם ביציעים לא יהיו לו חיים קלים.

לפי דיווחים בספרד, תנועה בשם "כרטיס אדום לישראל", מתכננת הפגנת מחאה גדולה נגד הנבחרת הישראלית בביקורה בספרד, החל מאחר הצהריים ביום המשחק, בקריאה לפיפ"א להשעות את ה"שגרירה הרשמית של המשטר שכובש שטחים ומשאבים באופן לא חוקי, מנהיג אפרטהייד ומפר באלימות על בסיס קבוע את זכויות האדם של העם הפלסטיני", לדבריהם.

בנוסף, מתכנן הארגון הפרו פלסטיני מתכנן לחלק לבאי האצטדיון אלפי כרטיסים אדומים, שיונפו ברגעים מאוד ספציפיים, בדקות ה-17 וה-48, שמייצגות שני תאריכים משמעותיים בהיסטוריה של הכיבוש: שנת 1917 בה נחתם הסכם סייקס-פיקו ו-1948 בה הוקמה מדינת ישראל.


אחת הכרזות של הארגון (טוויטר)

זו לא הפעם הראשונה בה ארגונים פרו פלסטיניים מנצלים ביקורים של קבוצות ישראליות באירופה בכלל, ובספרד בפרט, כדי להפגין. רק בדצמבר האחרון, במשחקה של קבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב בוויטוריה, קראו מפגינים מקומיים ליורוליג להדיח את הצהובים מהמפעל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי