הפורום המשפטי הגיש תביעה נגד ג'יבריל רג'וב

רג'וב. שיבח הפיגועים
רג'וב. שיבח הפיגועים | צילום: Gettyimages

לאחר הניסיונות לגרום להחרמת את נבחרת ישראל בפיפ"א, מגיעה התגובה נגד ההתאחדות הפלסטינית לכדורגל והיו"ר. ח"כ זוהיר בהלול הציע את עצמו כמתווך

(גודל טקסט)
 לאחר שבשנה האחרונה מנהל יו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטינית ג'יבריל רג'וב מאבק מדיני בישראל דרך מוסדות פיפ"א בניסיון להחרים את נבחרת ישראל בעקבות שיתוף קבוצות ישראליות מתחומי יו"ש, מגיעה כעת התשובה הישראלית.


 

הפורום המשפטי הבינלאומי (ILF)  בראשות עו"ד יפעה סגל הגישה היום תביעה כנגד התאחדות הכדורגל הפלסטינית ורג'וב באופן אישי בגין הפרות חמורות חוזרות ונשנות של הקוד האתי של פיפ"א. בכתב התביעה שהוגש נטען כי להתנהגות רג'וב היו השלכות רבות על שחקני כדורגל, קבוצות כדורגל ואחרים הכפופים לפיפ"א.

עברות אלה כוללות גזענות, הפלייה, הסתה לאלימות, הטרדה וגרימת סיכון פיזי ונפשי לחברי קבוצות אתניות, בני לאומים ודתות שונות ואחרים. בנוסף בהתנהגותו ומנהיגותו הפסולה עודד, הנחה ואף הכריח אחרים לעבור עבירות אלה בעצמם. 



רג'וב. מקבל תביעת נגד (Gettyimages)

 

בתביעה מובעות מספר רב של דוגמאות וכן פירוט בנוגע לסעיפים הרלוונטיים אותם מפירות התנהגויות אלה.  בין הדוגמאות המובאות בכתב התביעה ניתן מצוטט רג'וב: "כל פעילות של נורמליזציה בספורט עם האויב הציוני מהווה פשע נגד האנושות", ואיים גם מפורשות על מי שיצטרף לפעילות ספורטיבית עם ישראלים, באומרו כי יזרוק אותו מההתאחדות. 


 

מלבד לביטויים הרבים המאיימים ומטיפים לאפליה ושנאה, רג'וב אף עודד באופן אקטיבי אלימות כשהתייחס לטרוריסטים כ"מקור לגאווה" והמליץ להפוך את רצונם של מחבלים "למסמך אותו יש ללמד בבתי הספר על המשמעות של ג'יהאד ואף עודד דקירת של אזרחים.

בנוסף נטען שהסתכלות רחבה על ההצהרות והפעולות של ההתאחדות הפלסטינית ורג'וב ממחישה שהם רואים עצמם שחקנים אינטגרליים במאבק הפוליטי עם ישראל ועבורם השימוש בספורט הוא רק כלי. וכהוכחה רג'וב בעצמו מחזיק במקביל במספר תפקידים פוליטיים, ביניהם תפקיד בכיר בפת"ח, דבר המהווה הפרה בוטה כאשר סעיף 14 בקוד האתי של פיפ"א דורש מחבר התאחדות להישאר נייטרלי פוליטית.


במקביל, חבר הכנסת זוהיר בהלול מהמחנה הציוני פנה היום לג'יבריל רג'וב והציע עצמו כמתווך לקידום פתרון מוסכם למשבר. "ספורט וכדורגל תמיד היוו כלי לגישור בין עמים וקירוב לבבות, יש להימנע ככל שניתן מהכנסת סוגיות פוליטיות לעולמות הללו. אני מעמיד את עצמי לטובת הנושא וכולי תקווה כי מר רג'וב יענה לקריאתי ויחדו נביא לצמצום העויינות ולא להגברתה ולמציאת מתווה מקובל על שני הצדדים", אמר ח"כ בהלול.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי