ארז אדלשטיין: "מקווה שהאנרגיות נגד גיאורגיה יגרמו לנו לזנק על הרצפה"

ארז אדלשטיין
ארז אדלשטיין | עדי אבישי

מאמן נבחרת ישראל מוכן לקרב החשוב (שלישי, 21:30) במסגרת היורובאסקט. שרמנדיני: "השחקנים והמאמנים חברים שלי, נהדר להיות פה שוב"

(גודל טקסט)
נבחרת ישראל נחה לאחר ניצחונה הראשון ביורובאסקט (80:82) על גרמניה, והמשיכה להתכונן כבר למשחק החשוב מחר (שלישי, 21:30) נגד גיאורגיה. בנבחרת החליטו על ביטולו של אימון הבוקר שנקבע מבעוד מועד, אולם אימון הערב נערך כרגיל בהיכל. עוד קודם לכן השחקנים והצוות חגגו יום הולדת 34 לגיא פניני שקבר שלשת ניצחון במשחק אתמול.


אחת הנקודות שהצוות המקצועי שם עליהן דגש לקראת המשחק היא החזרה לפרקט לאחר המחצית. עד כה המארחים הפסידו בכל אחד מהרבעים השלישיים באליפות, ובשני המשחקים הראשונים זאת הייתה נקודת הקריסה שהביאה להפסדים הגבוהים.





הפתרון שאדלשטיין חשב לנסות באימון הוא ירידה לחדר ההלבשה במהלך האימון וחזרה להמשך האימון לאחר שהייה בת עשר דקות בחדר ההלבשה, כדי לתרגל באופן מנטאלי את השינוי שעובר על הקבוצה במחצית, אך בסופו של דבר ויתר: "לרדת לעשר דקות כדי לתרגל מחצית זה משהו שניסיתי פעם, בשיא הרצינות, אבל הערב לא עשינו זאת כי זה מתאים יותר לאימון עצים והיה אימון קליל. היו שחקנים תשושים. יש לנו מחשבות לגבי הרבע השלישי, אבל מתעסקים ברבע הראשון".


עוד הוסיף המאמן: "קשה לי להאמין שבאליפות אירופה יכולה להיות נפילת מתח. עשינו אימון התאוששות ותיקון טעויות עם וידאו. אני רוצה להאמין שעם האנרגיות מחר נזנק על הרצפה ונעשה דברים שקשה להאמין. החיסרון בצבע? כדי למנוע כדור מהצבע אפשר או להרחיק את הכדור או לסגור את הצבע. ברור שצריכה להיות הגנת ברזל כמו שראינו אתמול בשמונה הדקות האחרונות".






על סיכויי ההעפלה: "אני לא יודע מה החישובים כדי לעלות, אני מאמין בכל מצב. רוצים לנטרל את הלחץ, זה מה שיפה בספורט. שחקנים לא בפעם הראשונה במצב הזה".


גיאורגיה שפתחה את הקמפיין עם ניצחון מפתיע על ליטא החזקה, ירדה לקרקע ומאז רשמה שני הפסדים לא פשוטים וכעת היא נמצאת בסיטואציה מסובכת בתמונת העלייה לשלב הבא. נבחרתו של זורוס קיימה אף היא הערב אימון הכנה לקראת המשחק מול ישראל ובמחנה הגיאורגי קיימת דריכות רבה לקראת המשחק הגורלי.


"הבית מסובך עכשיו. היה לנו הפסד נורא אתמול ודברים נעשו מאוד מסובכים עבורנו עם הניצחון של ישראל וההפסד שלנו לאוקראינה", אמר טורניקה שנגליה שמככב עד כה באליפות, "זה מאוד צמוד עכשיו והכל יכול לקרות. יש סיכוי גדול שהמצב יוכרע רק ביום האחרון. לשחק נגד ישראל הולך להיות קשה. הם קבוצה טובה, יש להם את יתרון הביתיות, וזו הולכת להיות בעיה גדולה. זה כמו משחק גמר עבורנו כי אם נפסיד כנראה לא נעפיל לשלב הבא. בדרך כזאת או אחרת נצטרך להשיג את הניצחון".


הפורוורד התייחס גם לקאמבק של אדלשטיין ושחקניו בניצחון על גרמניה: "צפינו במשחק, ישראל נבחרת שקשה לשחק מולה, במיוחד כשהיא משחקת בבית שלה. כספי שיחק טוב מאוד וכולם שיחקו חזק, רצו ושיחקו באגרסיביות. זה לא הולך להיות משחק קל עבורנו, אבל אנחנו צריכים לעשות הכל כדי לנצח את המשחק הזה".



 

 

גיורגי שרמנדיני, אקס מכבי תל אביב, הוסיף: "תמיד נהדר לבוא לתל אביב, שמח להיות פה שוב. המשחק הראשון היה מדהים וניצחנו אחת אחת הקבוצות הטובות בבית. אני חושב ששיחקנו טוב בהגנה נגד גרמניה. לישראל יש שחקנים ומאמנים מדהימים, אני מכיר את כולם הם חברים שלי. אני מקווה שנעשה את המיטב ונעלה. אנחנו גדולים ויכולים לשחק בפנים אבל לישראל יש חמישה שחקנים שיכולים להניע את הכדור ואנחנו מתמקדים בזה.


המאמן זורוס חתם: "הולך להיות משחק קשוח. שתי הקבוצות מתמודדות על עליה. נהיה חייבים להיות בטוחים בעצמנו ומרוכזים. אנחנו מנסים לעשות את המיטב. אנחנו בבית קשה מאוד בו כולם יכולים לנצח את כולם. ישראל משתפת פעולה נהדר ויש להם שחקנים שמזיזים את הכדור מצוין".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי