ככה לא בונים: אלישע נכשל, רק מאמן זר יצליח

נבחרת ישראל
נבחרת ישראל | דני מרון

אייל לוי ציפה לראות דרך מהמאמן הנוכחי, אבל סבור שהבעיה לא נעוצה בו אלא בכך שהכדורגל הישראלי חולה וזקוק למומחה ולא לרופא משפחה. איש מקצוע שיהרוס את הפחון ויבנה בחופשיות

(גודל טקסט)

 טעיתי, טועים, טעינו. חשבתי שאלישע לוי הוא האיש המתאים לתפקיד כפוי הטובה שנקרא מאמן הנבחרת. תמיד החזקתי ממנו מקצוען, חרוץ, בעל אופי נינוח, שעשה את מסלול הקידום הנכון ישר למשבצת. טעות שלי, נקסט.

הרי אם נסתכל לאחור, היה לאלישע את הקמפיין הכי מתאים בכדי לפצוח בתהליך והפעם לא מדובר בקלישאה, חבוטה, שנועדה למשוך זמן עד להארכה. זו לא הייתה הגרלה מפתיעה עם וויילס ובוסניה שכשראינו היינו משוכנעים שכאן חייבים להבריק ופיתחנו לחץ בלתי סביר על הסגל.

חרב העלייה הפעם לא ריחפה מעל הראש, בטח כשאיטליה וספרד שיחקו בסביבה. כל הרעיון היה להסתכל מעבר להרי החושך, לכיוונה של אליפות אירופה הבאה ואת זה אי אפשר לעשות כשבסגל נמצא גם היום שחקן בן 37, שבתום הקמפיין יהיה פנסיונר עם נכדים.

אלישע לוי היה חייב לבנות סגל צעיר, נמרץ והכי חשוב מפתיע עם אמירה. הוא היה נותן לו להתגלח על מקדוניה ואלבניה ומרשה לו לחטוף מאיסקו ואינסינייה. אופה ואחרי זה שולף מהתנור.

מאמן נבחרת אמיתי צריך לשים פס על רעשי הרקע ולבוז לפרשנים ולסוכנים שמסביב. לבנות תוכנית עם פואנטה ולא כזו שמסתיימת עם סימן שאלה. לאן בדיוק ישראל הולכת עם בניון וטל בן-חיים?


לאן בדיוק ישראל הולכת עם בן חיים ובניון? (דני מרון)

אני תמיד נזכר בסיפורה של בלגיה שהיו שנים שאף אחד ביבשת לא ספר ואז היא תלתה פתק על הדלת 'תיכף אשוב' וחזרה עם אדן הזאר וקווין דה בריינה.

אז אנחנו לא צריכים לספר אגדות על ענקים עם מוסר עבודה ומסורת, אבל בסוף הקמפיין היינו רוצים לראות דרך ולא את מרואן קבהא, שפתאום זומן בגלל שהצטיין במשחק נגד באר שבע. הלו, הבחור בן 26 ולא מאתמול מסתובב באירופה.

אלישע לוי הוא לא הבעיה, עובדה שגם מאמן מעוטר ומתוקשר כמו אלי גוטמן לא הצליח להביא את מגע הקסם. הכדורגל שלנו חולה ולכן צריך לצידנו רופא מומחה ולא רופא משפחה.

אין מה לעשות צעדים כאלה עולים הרבה ולוקחים זמן. יתכן ויו"ר ההתאחדות, הנוכחי, לא יגזור את הקופון ועם זה הוא חייב לחיות רק שהוא צריך להבין שאין ברירה.


המשיח לא מקרטע על החמור מכיוון המגרש באשדוד. אלישע לוי (דני מרון)

אני מסתכל על סגל המאמנים בליגה והמצב מעיק כשהמשיח לא מקרטע על החמור מכיוון המגרש באשדוד. אין פיגורות והחיילים מוכנים להוריד ראש, העיקר לעבוד. לכן חייבים להביא תותח רציני מבחוץ כזה שיארגן את השורות.

איש מקצוע שיהרוס את הפחון ויבנה ביד חופשית. לתת לו להיות פרויקט ספורטיבי, לאומי ואולי סוף סוף שרת הספורט תתרום למשהו מועיל ולא רק תייצר כותרות.

תבינו, ניסינו הכל. קידמנו מקורבים, בנינו על אנשי מקצוע מוכשרים, אז אפשר להרים ידיים, או ללכת למגירה ולשלוף את התכנית הנכונה. זהו מלפנים תהום, כדאי שכבר תחליטו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי