אלישע לוי מסכם קמפיין: "נשארנו במקום. מוכן להחזיר את זהבי"

אלישע לוי
אלישע לוי | ערן לוף

מאמן הנבחרת התראיין ב-103FM והתייחס לבחירותיו בין הקורות ("טעיתי עם הרוש"), לעבירות המשמעת, סגל השחקנים הרחב, השיחה הצפויה עם עופר עיני, מחויבות השחקנים ופרישתו של הקפטן ("היה אהוב ומחויב")

(גודל טקסט)

אלישע לוי, מאמן נבחרת ישראל לפחות עד אשר תצא הודעה אחרת, הבטיח לאחר סיום קמפיין מוקדמות מונדיאל 2018 כי בקרוב הוא יכנס מסיבת עיתונאים ויענה לכל שאלות התקשורת.

אז שמונה ימים לאחר שהסתיים רשמית הקמפיין, אותו ישראל סיימה רק במקום הרביעי, נראה שהמאמן הלאומי ויתר על מסיבת עיתונאים רשמית ובחר לעלות לשידור בתכנית הספורט של 103FM, שם פירט בהרחבה על תפקידו מאז אפריל 2016, אז מונה רשמית.

"עדיין לא נפגשתי עם עופר עיני, הוא לא בארץ וזה יקרה בשבועיים הקרובים", אמר אלישע לוי בפתח דבריו, "אני אגיד את מה שאני חושב ואני מניח שכך יעשה גם עופר בצורה הכי כנה ומכובדת. כל מה שיחליטו בהתאחדות אני אכבד".


38 שחקנים שלקחו חלק בקמפיין:
"השאלה איך מסתכלים על זה. אם אתם שואלים אותי, אז אם המטרה היא לעלות למונדיאל אז בקמפיין כזה עם איטליה וספרד, מהטובות בעולם, ואת אלבניה שטובה מאיתנו ומקדוניה שלא פחות טובה מאיתנו, סיימנו במקום הרביעי בדיוק כמו בקמפיין הקודם ואין לי טענות לגוטמן או לאף אחד אחר. לא הגענו לטורניר גדול ב-50 השנים האחרונות וזו בעיה שורשית. יש אכזבה מאוד גדולה ממשחקי הבית".


אלישע לוי. "זה לא נכון שזה הקמפיין עם הכי הרבה בעיות" (ערן לוף)

הכישלון בצד המקצועי והמשמעתי: "אני לא אומר שמגיעה לי עוד קדנציה, כי אין מגיע בכדורגל. יש פער מאוד גדול בין מה שהיה בנבחרת הזו לבין איך שהדברים הוצגו. גם אצל אברהם היו בעיות עם ברקוביץ'. תמיד היו בעיות משמעת ואני בחרתי בקו בלתי מתפשר. קורה ששחקן שלא משחק לא מרוצה, מדובר בעידן חדש עם רשתות חברתיות וכל אחד יכול לצייץ. כשבן אדם חורג מהנורמות אני הסתכלתי עליו בעיניים והתמודדתי אותו. בנבחרת אין הרבה כלים, אז הרחקתי שחקנים. כמו תומר, טאלב והרוש שהתיישרו והרוש אף הפך לשוער ראשון, אלו דברים שקורים בכל מקום בעולם. זה לא נכון שבקמפיין הזה היו הכי הרבה בעיות משמעת".

מדוע הקהל נטש את הנבחרת: "הפסדנו נגד מקדוניה ואלבניה והקהל לא היה מרוצה והצביע ברגליים, אבל כששיחקנו נגד ספרד המגרש היה מלא, היה טקס מצוין לבניון והקהל כיבד. אז יגידו שהם באו לראות את ספרד, אבל הם כיבדו את הנבחרת והרגשתי את זה מהרגע הראשון. הנבחרת שיחקה במחויבות והקהל אהב אותה. חלק מהעניין זה שהקהל אוהב את הנבחרת, אבל אנחנו הרבה פעמים מייצרים יותר מדי אנטי וזה מחלחל. נגד ספרד כולם עולים בטירוף, אבל גם אפשר לקבל שמינייה. אנחנו צריכים לשפר את תרבות הספורט".


אוהדי נבחרת ישראל. "יותר מדי אנטי מחלחל" (ערן לוף)

מצב הנבחרת כיום: "נבחרת ישראל לא התקדמה בתקופתי. לצערי נשארנו באותו מקום. אף אחד לא נתן לנבחרת סיכוי בקמפיין כזה לעלות למונדיאל. שמתי לעצמי כמה יעדים ובחלק הצלחתי ובחלק לא. ניסיתי להקנות לנבחרת סגנון של קבוצה שמשחקת כדורגל מודרני ובחלק מהמשחקים נראינו טוב ובחלק לא. ניסיתי להנחיל קו שלפיו כל מי שלא עומד בסטנדרטים לא יהיה".

כיצד הוא ישכנע את עופר עיני להשאירו בתפקיד לקמפיין נוסף: "יש הרבה דברים חיוביים, אבל אני מנסה לדבר בכנות ואומר שאנחנו נשארנו באותו מקום. לא משנה מי יאמן את הנבחרת, אני מאחל לו שיצליח. גם בנוגע ל-38 השחקנים, הייתה יציבות בין 7-8 שחקני הגנה ובסך הכל זה לא הרבה שינויים במאגר של נבחרת".

מחוייבות השחקנים: "לוקח זמן להנחיל סטנדרטיים. אלו עשרה משחקים בשנה וחצי, כשאתה מקבל את השחקנים לזמנים קצרים. אני החלטתי שכל מי שלא יתאים לא יהיה כאן ולא התפשרתי על כך. לגבי השוערים, אני יכול לומר בוודאות שגורש היה בסדר גמור, אחר כך הייתה תקופה שלא מצאנו את עצמנו וטעיתי שלא נתתי לאריאל הרוש את חולצת ההרכב לפני. הייתה לו עבירת משמעת וכמו כל האחרים הוא התיישר, וזה בדיוק העניין – צריך שבנבחרת ישראל יהיו אנשים כאלה".


אריאל הרוש. "הייתה טעות לא לפתוח איתו קודם" (דני מרון)

מה הוא יעשה אחרת אם יישאר: "אם עכשיו מגיע מאמן חדש, הוא חושב שהוא יכול לסדר דברים וזה לוקח זמן. הרבה מאוד פעמים הייתה ביקורת עליי, ומה לא אמרו – שאיבדתי את חדר ההלבשה בזמן שבפועל בשלושת החודשים האחרונים הקבוצה ששיחקה נגד איטליה וספרד נראתה מאומנת, אגרסיבית ומחויבת. אמרו עליי אפילו שאני גזען בזמן שיש לי בנבחרת את כיאל, קבהא, נאתכו, טווטאחה ואני לא יודע את מי. אני שאימנתי בסכנין, זה נראה לכם הגיוני?".

פרישתו של ערן זהבי: "זה לא פגע בי. זה לא משנה שזה לא היה נעים כל כך שמקללים אותו. הוא היה הכי מחויב, ראשון כל המדדים, קבוצתי ומהטובים שיש. הוא טעה בגדול. כשנגמר המשחק אמרתי לו שעליו להתנצל ובשיחה עם עופר החלטנו להשעותו".

הבחירה למנות את ערן זהבי לקפטן הנבחרת: "זו לא הייתה החלטה שגויה. מותר לחשוב כך, אבל אני חושב שהוא היה בזמן ההוא מקובל, מחויב ואהוב על כולם. אחרי מה שקרה זה משהו אחר. אם אזמן אותו בעתיד? במקום לקבל את העונש הוא הודיע על פרישה. אני חושב שכמו כל בן אדם שטועה, הוא היה צריך לקבל את העונש ואחר כך לעשות את מה שצריך כדי לחזור. אם הוא עובר את כל התהליך שאמרתי, אני מחזיר אותו".



ערן זהבי. היה מחויב, ראשון במדדים ואהוב על כולם (ערן לוף)


אם הוא רואה את נבחרת ישראל מגיעה לטורניר גדול בעתיד:
"בניגוד למה שחושבים, יש אנשים מוכשרים בהתאחדות לכדורגל שעושים כל מה שצריך כדי שנצליח. בשביל טורניר גדול צריך הגרלה טובה, אבל גם אם עולים לטורניר זה לא פותר את בעיות הכדורגל הישראלי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי