"לעולם לא יהיה משחק בין נבחרת פלסטין לישראל"

נבחרת ישראל
נבחרת ישראל | ערן לוף

דירוג פיפ"א יתפרסם רשמית ביום חמישי ובו הנבחרת השכנה תשאיר את הכחולים-לבנים לראשונה בהיסטוריה מאחור, ח"כ ושדר הספורט זוהיר בהלול התייחס לכך ב-103FM

(גודל טקסט)

ביום חמישי הקרוב יתפרסם דירוג פיפ"א החדש ובו צפוי שינוי דרמטי עבור הכדורגל הישראלי, כאשר נבחרת ישראל תידרדר למקום ה-98, הנמוך בתולדותיה ובו היא כבר הייתה גם בספטמבר 2016, אולם הפעם יעקפו אותה נבחרות כמו לוקסמבורג, לבנון ופלסטין – לראשונה בהיסטוריה.

בתכנית הספורט של 103FM עסקו בכך הערב ותחילה שוחחו עם ראש מערך ההסברה של ההתאחדות לכדורגל, שלומי ברזל: "מקווה שלא פגענו בכבוד הלאומי. אגיד את זה ככה: הדירוג משקף מגמה, אני לא מסתכל מי עבר ומי לא. אין ספק שהנבחרת בשמונה השנים האחרונות נמצאת בכיוון למטה. כרגע אין לזה יותר מדי משמעות ובליגת הנבחרות נהיה בדרג השלישי ואנחנו לא מועמדים לרדת לדרג 5 במוקדמות".

"אם אתה עושה משחק ידידות נגד האיים המלדיביים, כמו שפלסטין עשתה, אתה כנראה חוזר עם ניצחון רב שערים. הן לא משחקות באירופה, כל הנבחרות מאפריקה ואסיה שמעלינו, אצלנו הרבה יותר קשה", המשיך ברזיל וטען, "הטורניר החדש של אופ"א הוא רק ליורו והוא יספק ארבעה כרטיסים ליורו. אנחנו בדרג C ונתמודד מול נבחרות רק בדרג שלנו. יש 16 נבחרות ואחת עולה, זה לא פשוט".

העובדה שלא נערך משחק ידידות בפגרה ואי מינוי מחליף לאלישע לוי: "תרומת משחקי הידידות לדירוג היא אפסית. אם היינו חושבים שיש ערך מקצועי ויש קמפיין קרוב אז בסדר. בפעם הקודמת היה לנו נימוק כלכלי לאי מינוי מאמן, הפעם אנחנו יכולים להרשות לעצמנו – אבל הסיבה היא נטו מקצועית".


אלישע לוי. לא מונה לו מחליף מסיבות מקצועיות (עדי אבישי)

מאוחר יותר התראיין גם שדר הספורט וחבר הכנסת זוהיר בהלול מהמחנה הציוני: "אני חושב שאתם נוגעים באחת הנקודות הרגישות ביותר. אנחנו דורכים במקום ואני מזמין אתכם לראות את הרנסנס בשטחי הרשות הפלסטינית. אני חייב להגיד, עצם העובדה שתיק הספורט הופקד בידיו של ג'יבריל רג'וב מכניס לא מעט כספים.

"יש מגרשים ברמה גבוהה ביריחו, ברמאללה, בחברון, מגרשים מדהימים", המשיך בהלול לספר על הנעשה בכדורגל הפלסטיני, "תשתיות הכדורגל עברו מהפכה מדהימה. הכדורגל מעניק לאנשים הרבה פעילות ותענוגות. בכפוף למציאות הקשה שבה חיים האנשים בשטחים ואין משחק שאין 10,000 צופים, שהרמה גוברת. בעניין הזה יש רנסנס אדיר. אני חושב שהם משקיעים משאבים אדירים בספורט כדי להעניק משהו אחר לאנשים שהזעם שלהם מופנה לישראל"/

למה אין משחקים בין המגזרים: "לעולם לא יהיה משחק בין פלסטין לישראל. כמו שירדן ומצרים רק נפגשות בצורה פוליטית ונראה לי שכדורגל מסמל נרמול. מדינות שלא נמצאות במצב נורמלי לא ימהרו לשחק".


לעולם לא נשחק מול פלסטין? שחקני הנבחרת מאוכזבים (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי