יאללה מלחמה: כך נעבור מחדש בדירוג פיפ"א את פלסטין

פלסטין חוגגת
פלסטין חוגגת | אתר רשמי

עמיקם קורא לשרת הספורט והכבוד רגב להתעורר. אמנם אי אפשר לשחק נגד השכנים, ששייכים בכלל לפדרציה האסיאתית הקלילה, ולהראות מי יותר טוב, אבל אפשר לשדרג את הכדורגל שלנו

(גודל טקסט)

לנוכח האירוע ההיסטורי בתולדות פלסטין שיתרחש ביום חמישי – כ"ג בנובמבר, לא כ"ט בנובמבר, נא לא להתבלבל – ובו תציין נבחרת הכדורגל המהוללת והשגיבה את היותה בכירה מישראל בדירוג פיפ"א, לא אתפלא אם ג'יבריל רג'וב יבקש מפיפ"א את מקומה של אוסטרליה במונדיאל. ישראל עברה את אוסטרליה בדצמבר 1969 בדרך למונדיאל, אז עכשיו שפלשתין עברה את ישראל, לא מגיע לה כרטיס לרוסיה?

פלסטין משחקת באסיה. כאשר ישראל שיחקה באסיה נרשמו לה תוצאות של 0:6 ו-3:8 ובכלל, הניצחון הגבוה בתולדות ישראל היה 0:9 על טייוואן. הבעיה בדירוג הדמיקולו של פיפ"א היא שלמרות שהוא מתייחס למשחקים באסיה במדד מופחת למשחקים באירופה, כמות המשחקים באסיה היא ללא ספק מפלצתית. עוד יורדים הדמדומים על מוקדמות המונדיאל וכבר המוקדמות על גביע אסיה בעיצומם. ופלסטין? היא מנצחת כל מה שזז. בהוטן, שמהוטן, והאיים המלדיביים. מול האי על הכנרת היא טרם התמודדה. גם זה יגיע.

במוקדמות המונדיאל היא לפחות כמו ישראל. מסיימת במקום השלישי, כששתיים עולות, לא מנצחת אף נבחרת גדולה בבית ואת המשחק ההירואי שלה – בסעודיה – היא מפסידה3:2  בזמן פציעות אחרי שכבר חזרה מפיגור 2:0. בסופו של יום, את פלסטין (ואת ישראל) מקדימה בדירוג פיפ"א נבחרת סין, זו הנבחרת הזו ששחקני ההגנה והשוער שלה מוזכרים פה תמיד בלעג כדי לגמד את שעריו של ערן זהבי בליגה שם. סין אגב נמצאת איזה 25 מקומות לפנינו. וזה עוד לפני יום חמישי. מהפכת התרבות, חלק ב'.

אבל בואו נהיה קצת רציניים. דירוג פיפ"א הקרוב זה הדבר הכי טוב שיכול לקרות לכדורגל הישראלי מאז סולקה התאחדות הכדורגל מהפדרציה האסיאתית ב-1978. אז זה חייב אותה להיאבק על מקום באירופה. אולי עכשיו, כשהכבוד הלאומי נפגע, זה יעורר את שרת התרבות, הספורט והכבוד, מירי רגב, לשנס מותניים, ולהתחיל להלום באויב הפלסטיני. אולי אי אפשר לשחק נגדם – ולא רק בגלל שלא מדובר באותה פדרציה – אבל בהחלט צריך לעבור אותם.


רגב. לשני מתניים ולהלום באויב הפלסטיני (פייסבוק)
 

איך זה יקרה? השקעות בתשתיות, במאמנים, בחינוך מהגיל הרך, בהקצאות תקציבים חיצוניים לנבחרות ישראל, במחנות אימונים ממושכים בחו"ל על חשבון הליגה – כמו לפני מקסיקו 70 – ובעידוד הכדורגל הייצוגי. לא בגלל פלסטין צריך לעשות את זה, אבל אם הדירוג המטלטל יעזור לכך, מה רע?

ולא, אצטדיון לאומי זה לא הפתרון. עובדה, פלסטין אירחה חלק ממשחקיה במוקדמות המונדיאל בבירת ירדן, עמאן, ולא באצטדיון הלאומי בא-ראם, כיוון שלא הייתה יכולה להבטיח את ביטחונן של הנבחרות האורחות. בטח בגלל הכובש הציוני…

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי