הפסד בכורה לקטש: ישראל הובסה ביוון 82:61

ריצ'ארד האוול
ריצ'ארד האוול | אתר רשמי

מוקדמות אליפות העולם 2019: בצל החגיגה מול אסטוניה, הנבחרת ספגה הפסד קשה בכרתים, כשקלאת'ס ואנטטקומפו חגגו מול החבורה בכחול. הבחורים של קטש איבדה 26 כדורים ושברה שיא שלילי מאז 2006

(גודל טקסט)

עודד קטש ספג את הפסדו הראשון כמאמן הנבחרת, כשישראל הובסה ביוון 82:61 במשחק השני במוקדמות אליפות העולם 2019, ולא הצליחה לשבור 24 שנות בצורת מול החבורה בלבן. החבורה בכחול איבדה את ראשות הבית ליוונים, כשבריטניה עשויה לעלות למקום השני. ישראל תארח את בריטניה ב-23 בפברואר 2018.

החבורה בכחול סיפקה משחק חלש במיוחד כשאיבדה 26 כדורים ושברה שיא שלילי בן 11 שנים, כשב-2006 ישראל איבדה 24 כדורים מול פורטוגל. כמו כן, הבעיה של ישראל מחוץ לקשת המשיכה גם מול יוון כשקלעה רק 3 מ-16 נסיונות.

ישראל אומנם החלה את המשחק בצורה טובה וירדה בתום הרבע הראשון עם יתרון 15:18 בזכות דקות טובות של תמיר בלאט, אך ברבע השני ניק קלאת'ס נכנס לעניינים וצלף 9 נק' במחצית הראשונה שנגמרה 32:27 למקומיים. ברבע השלישי ריצ'ארד האוול, שהיה היחידי שהסתדר בצבע עם הפיזיות של הגבוהים היוונים, ספג עבירה שלישית ומשם הנבחרת בלבן הצליחה להגדיל את היתרון לדו-ספרתי. ברבע הרביעי אנטטקומפו וקלאת'ס חגגו בצבע של נבחרת ישראל, כשהסנטר הטביע בחופשיות בצבע. עד תום המשחק החבורה של קטש לא הצליחה לעצור את היוונים, שביססו את מקומם בראש הבית עם שני ניצחונות ברציפות.

במשחק הנוסף שנערך הערב בבית מספר שבע, אסטוניה הפתיעה את בריטניה עם 70:73 ביתי. עוד הערב במשחקי המוקדמות, המאמן הישראלי ננו גיצבורג, העומד על הקווים בצ'כיה, ניצח עם נבחרתו 54:64 את פינלנד בחוץ ושמר על מאזן מושלם אחרי שני משחקים.

קלעים
נבחרת יוון: יאנופולוס 13 נק', קלאת'ס 11 נק', סאקוטה 11 נק', מאבראיידיס 10 נק', אנטטקומפו 9 נק', ואסילופולוס 8 נק', מרגארטיס 8 נק', אנתי'נאיו 6 דק', לרנצאקיס 4 נק', ווגיוקאס 2 נק'.

נבחרת ישראל: האוול 13 נק', בלאט 10 נק', טימור 10 נק', כהן 10 נק', דוסון 5 נק', בן שימול 4 נק', מקל 3 נק', זוסמן 2 נק', מנקו 2 נק' זלמנסון 2 נק'.

שחקני הנבחרת לפני הפתיחה (פיב
שחקני הנבחרת לפני הפתיחה (פיב"א)

רבע ראשון – 18:15
הנקודות הראשונות במשחק הגיעו לאחר כדקה וחצי של משחק, כשבר טימור חטף את הכדור ורץ ל-2 קלות. היוונים ניסו ללכת כרגיל אל הצבע, אך נחסמו על ידי מנקו וכהן ולכן התקשו לקלוע בדקות הראשונות. היוונים הצליחו להפוך את התוצאה לראשונה במשחק ארבע דקות בתוך הרבע הראשון. מרגארטיס קלע את השלשה הראשונה במשחק והעלה את היוונים ליתרון של 4 נק', אך כניסתו של תמיר בלאט לפרקט עוררה את החבורה של קטש שהשוו את התוצאה ל-10:10 שלוש דקות לתום הרבע. בלאט המשיך לבלוט והחזיר את היתרון לכחולים לקראת תום הרבע כששלשה של הגארד קבעה 14:10.גם בן שימול והאוול בלטו בישראל ותרמו 4 נק' כל אחד.

ריצ'ארד האוול. שומר על הנבחרת בצבע (איגוד הכדורסל)ריצ'ארד האוול. שומר על הנבחרת בצבע (איגוד הכדורסל)

רבע שני – 32:27
החבורה של קטש איבדה 11 כדורים ב-11 דקות ואיפשרה ליוונים לעלות ליתרון כשתי דקות מפתיחת הרבע. האוול הצליח להחזיר את חבריו למשחק כשריבאונד התקפה של הסנטר קבע 20:20. היוונים קלעו 6 נק' מהירות בזכות שלשות של קלאת'ס ואת'ינאיו, וקטש ביקש פסק זמן כדי לעצור את המומנטום של המארחים שהובילו 25:28 ארבע וחצי דקות למחצית. בן שימול סיפק אסיסט נהדר לאלטיט וישראל צימקה את ההפרש ל-27:30 שלוש דקות לסיום הרבע. אנטטוקומפו עלה לראשונה לפרקט לקראת הירידה למחצית. קלאת'ס הוכיח מדוע הוא נחשב לגארד גדול, כשהוביל את היוונים ליתרון 6 נק' דקה לסיום עם 9 נק' ושני אסטיסטים. הקהל היווני קפץ לאוויר כשאנטטוקומפו סיפק גג ענק על זלמנסון לקראת הירידה למחצית. ישראל הספיקה לאבד 17 כדורים בתום שני רבעים.

תמיר בלאט. היחידי שמתפקד אצל הכחולים (איגוד הכדורסל)
תמיר בלאט. היחידי שמתפקד אצל הכחולים (איגוד הכדורסל)

רבע שלישי – 47:59
ואסילופולוס פתח את הרבע עם 4 נק' מהירות, כשהיוונים יצאו לריצת 2:9 בשתי הדקות הראשונות. האוול הצליח לצמק את ההפרש ל-36:46 עם סל נוסף מהצבע. ישראל התקשתה לקלוע מהשלוש עם 2 מ-10, לעומת היוונים שקלעו 4 מ-12. הסנטר הישאלי ספג עבירה שלישית כחמש דקות לתום הרבע, ופינה את מקומו לזלמנסון. ישראל הצליחה לצמק ל-41:48 ארבע וחצי דקות לתום הרבע, ויוונים ביקשו פסק זמן לצנן את המומנטום של הכחולים. ג'ייק כהן גם כן נכנס לעניינים וצימק את הפער עם נקודות חשובות מהקו, אבל יאנופולוס החזיר את המקומיים ליתרון דו-ספרתי שלוש וחצי דקות לתום הרבע עם 2 נק' קלע ו-10 בסך הכל. דקה לתום הרבע היוונים עלו ליתרון שיא – 46:59. ישראל עם 2 מ-14 מחוץ לקשת, ו-22 איבודי כדור בתום הרבע השלישי.

שון דוסון. עוד משחק חלש לגארד (איגוד הכדורסל)
שון דוסון. עוד משחק חלש לגארד (איגוד הכדורסל)

רבע רביעי
קלאת'ס סידר האלי-הופ אדיר לאנטטוקומפו. הסנטר היווני גם חסם את האוול בצורה נהדרת מתחת לסל בהתקפה העוקבת של ישראל. הכניסה של אנטטקומפו התכבד בעוד הטבעה אדירה על הראש של האוול, והבחורים בכחול לא הצליחו להסתדר עם הסנטר שקיבל דקות משמעותיות רק ברבע האחרון. מקל לא ירצה לזכור את המשחק מפני שהקפטן היה עם 0 נק' מזריקות שדה שש דקות לתום המשחק. קלאת'ס סידר האלי-הופ נוסף לאנטטקומפו ושוב הקפיץ את האוהדים המקומיים בכרתים. בר טימור הוריד את התוצאה ל-57:72 עם 5 נק' רצופות והשלשה השלישית של הנבחרת מ-16 נסיונות. ארבע דקות לתום המשחק ישראל שברה שיא שלילי בן 11 שנים כשאיבדה את הכדור ה-25 במשחק.

גל מקל. הגארד לא ירצה לזכור את המשחק הזה (פיב
גל מקל. הגארד לא ירצה לזכור את המשחק הזה (פיב"א)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי