אלישע לוי: האשמות באר שבע בפרשת צדק לא היו אחראיות

אלישע לוי
אלישע לוי | דני מרון

מאמן נבחרת ישראל לשעבר דיבר בראיון ל-103FM על ב"ש ("לא אהבתי איך שעזבתי שם"), על זהבי ("לא קיבל שום דבר במתנה") ועתידו האישי ("מאוד רוצה לצאת לחו"ל, אקח רק קבוצה שתאתגר אותי")

(גודל טקסט)

מאמן נבחרת ישראל לשעבר אלישע לוי התראיין היום (רביעי) ל-103FM ודיבר על המצב בהתאחדות, העובדה שעדיין לא מונה מאמן חדש לנבחרת הלאומית וניתח את המצב בכדורגל הישראלי.

סיכום הקדנציה: "הציפייה היא תמיד לעלות לטורניר גדול. כמובן שהיו טעויות כאלה ואחרות. לפני כן לא דיברנו על מקום מסוים. מעבר לעלייה למונדיאל היו דברים נוספים. כמו כל מאמן שהיה לפני גם אני לא חף מטעויות. אני יודע שעשיתי כאלה, אבל לא שום דבר קרדינאלי שאני יודע שאם הייתי פועל אחרת היינו עולים למונדיאל".

הזימונים: "לשבת בספה ולדבר זה מאוד נוח. בתחילת הקמפיין לא הזמנתי את בניון ואת בן חיים (הבלם), היו אצלי כמה צעירים שהתקדמו. אבל בהמשך הקמפיין כשנוצרה לנו בעיה עם בלמים חשבתי שזה הזמן להזמין את בן חיים. לגבי בניון, אין לנו הרבה שחקנים בסדר הגודל הזה. הוא לא בא על חשבון אף אחד. מי שהיה צריך לקבל הזדמנות, קיבל אותה. תמיד מדברים על זה שלא מוזמן. מכינוס לכינוס אתה לא מקבל את אותם אנשים, לא כולם נמצאים בכושר טוב. היו 14 שחקנים קבועים שהיוו את השלד".

על ערן זהבי: "ניסו לייצר פער בין מה שקרה במציאות לבין מה שהיה בשטח. זהבי לא קיבל שום דבר במתנה. הוא עבד הכי קשה והיה ראשון בכל הפרמטרים. לא יכולתי לצפות שהוא יעשה כזאת טעות ויזרוק את הסרט של הקפטן. לא תליתי אותו בכיכר העיר. ככה מתנהגים עם שחקן. הוא עצמו יודע שהוא טעה".

אלישע לוי. רוצה לצאת לחו
אלישע לוי. רוצה לצאת לחו"ל (דני מרון)

ההשפעה של מאמן נבחרת: "צריך יותר זמן. מאמן נבחרת לא יכול להשפיע כמו מאמן קבוצה. ניסיתי להנחיל דרך גם ברמה של התנהגות. ב-4-5 ימים צריך להציג התקדמות מהכינוס הקודם של השחקנים".

פרשת שיר צדק וההאשמה המרומזת של הפועל ב"ש כלפי הנבחרת: "הנבחרת הוציאה תגובה רשמית לנושא. זה לא היה אחראי להגיד את זה".

העובדה שלא קיבל הארכת חוזה: "בהתחלה שמחתי שאמרו לי שאני אמשיך, אבל אחרי זה אמרתי בעצמי לעופר עיני שאני משחרר אותו מההתחייבות שלו".

ערן זהבי. לא קיבל שום דבר במתנה (ערן לוף)
ערן זהבי. לא קיבל שום דבר במתנה (ערן לוף)

המצב במכבי חיפה: "צריך לכבד את יעקב שחר שעושה כל מה שצריך כדי להצליח ולשנות את המצב. הוא המשקיע וצריך לכבד את ההחלטה שלו".

עתידו: "ממש לא קיבלתי החלטה לא לחזור לאמן. היו לי כמה הצעות, אבל מהמעמד שלי ומהמקום שלי אני יכול לבוא ולקחת רק משהו שיאתגר אותי. זה לא חייבת להיות קבוצה גדולה, זו צריכה להיות קבוצה שתעניין אותי. אני מכבד את כל הקבוצות, אבל כשיהיה משהו שאפשר להצליח אקח. אני מאוד רוצה לצאת לחו"ל, הייתה לי הצעה, אבל זה לא יצא".

הבעיות בכדורגל הישראלי: "נורמות, מוסר עבודה, קצב, אינטנסיביות, מנטליות יותר חזקה. הזרים לא המציאו את הכדורגל. גם אם נגיע לטורניר גדול, וזה יכול לקרות אם נקבל הגרלה טובה, זה לא ישנה את המצב של הכדורגל הישראלי".

אלונה ברקת. האשמות לא אחראיות (דני מרון)
אלונה ברקת. האשמות לא אחראיות (דני מרון)

על אלי טביב ומעמד המאמן: "עבדתי אצלו בכפר סבא. תמיד בעלים הגיעו ואמרו לי תשתף שחקן כזה או אחר, אבל אני עשיתי את מה שצריך. צריך לדעת לשתף פעולה, זה לא מה שהיה פעם, אבל אסור שינהלו את המאמן".


על אלונה ברקת והעזיבה שלו את הפועל ב"ש
: "לא אהבתי את מה שהיה וככה לא היה צריך לנהוג".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי