הצדיקו את הזימון: פניני ולימונד הוליכו את ישראל ל-75:82 על בריטניה

זלמנסון
זלמנסון | דני מרון

שני הוותיקים חזרו בסערה עם 18 נק' לפורוורד של חולון ו-15 נקודות ושישה אסיסטים לגארד של הפועל ת"א. גם האוול (16 נק') עשה את שלו והעלה את הנבחרת למאזן 1:2 במוקדמות אליפות העולם

(גודל טקסט)
נבחרת ישראל בכדורסל ניצחה אחה"צ (שישי) באולם הדרייב אין בתל אביב את נבחרת בריטניה, 75:82 חשוב במסגרת בית 8 במוקדמות אליפות העולם. החבורה של עודד קטש עלתה למאזן של 1:2 בזכות הניצחון היום, ניצחון על אסטוניה והפסד ליוון, בעוד האורחת במאזן 3:0.


המאמן הלאומי, שגם מונה מאתמול למאמן הפועל ירושלים, זימן לסגל שני ותיקים: רביב לימונד וגיא פניני. גארד הפועל ת"א והפורוורד של חולון נמצאים בכושר טוב והיום הם העניקו תרומה נכבדה לנבחרת, כמו גם ריצ'ארד האוול ואבי בן שימול.




פניני נעדר מחלון המשחקים הקודם, אבל הפעם היה הכוכב הגדול של הנבחרת עם 18 נקודות, האוול סייע לו עם 16 ולימונד הוסיף 15 נקודות, וכפי שאמר פניני בסיום: "לניסיון אין מחיר". אחרי מחצי ראשונה צמודה, הבריטים ברחו ברבע השלישי ליתרון דו ספרתי שהגיע בשיאו ל-11 נקודות. ריצת 2:15 של ישראל הפכה את התוצאה והשחקנים של עודד קטש שמרו על היתרון עד לסיום.


במשחק המקביל "בבית הישראלי", יוון לא התקשתה לנצח 75:87 את אסטוניה, כאמור יריבתה הבאה של ישראל ביום ראשון הקרוב. יואניס בורוסיס הצטיין בכרתים עם 21 נקודות, 8 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. סטן סוק הוביל את האסטונים עם 16 נקודות. עוד הערב, המאמן הישראלי ננו גינזבורג ונבחרתו צ'כיה ניצחו בבולגריה 76:78 משמעותי – הם עם מאזן מושלם אחרי שלושה משחקים.



אוהדי הנבחרת הגיעו בהמוניהם לדרייב אין (דני מרון)


קלעו לנבחרת ישראל: גיא פניני 18 נקודות, ריצ'ארד האוול 16, רביב לימונד 15, רפי מנקו ואבי בן שימול 9 כ"א, תומר גינת 5, שון דוסון ועידן זלמנסון 4 כ"א, יובל זוסמן 2. הרבו לקלוע לבריטניה: אולאסני 19, מארי ונלסון 12 כ"א.



האוול. משחק טוב עם הרבה אופי (דני מרון)


רבע ראשון
הבריטים פתחו חזק ושלשה של מורי העלתה אותם ל-0:7. לימונד התעורר מנגד ומסירה מאחורי הגב של האוול לפניני קבעה מהפך 13:14.קטש הירבה בחילופים ושיתף את כל הספסל שלו פרט לשון דוסון (שגם הוא עלה ברבע השני) וזה לא תרם לריכוז של הנבחרת שירדה בפיגור 20:18.



גל מקל. הגיע למשחק עם הרבה התלהבות (דני מרון)


רבע שני
דוסון שוב העלה את הכחולים לבנים 24:25 אבל האורחים רצו ל-0:6 ופתחו פער שיא לטובתם, 25:30. קטש חיפש את ההרכב הנכון ושוב היה זה פניני שהתעורר וקבע שוויון 41:41. ממש עם הבאזר זרק זוסמן משלוש רבעי מגרש ופספס במעט את החישוק, 43:44 לבריטים.



עודד קטש. היה מודאג ברבע השלישי (דני מרון)


רבע שלישי

שלשה של מארי העלתה את יתרון האורחים ל-6, מנקו קבע 45:49 לבריטים. נלסון ואולסני העלו את יתרון האורחים ל-10 הפרש, קטש לקח פסק זמן. גינת ירד מהפרקט לקבלת טיפול אחרי שנפגע בכתפו. חמש נקודות של זלמנסון ובן שימול הורידו ל-5 הפרש, 54:59. ישראל השלימה ריצת 2:15 מדהימה עם נקודות של בן שימול ולימונד והפכה את התוצאה אחרי דקות נהדרות. בסיום הרבע – 61:64 לישראל.



תומר גינת. נפגע בכתפו וירד לטיפול (דני מרון)


רבע רביעי 

שלשה חשובה של פניני הגדילה את הפער, מקל באסיסט גדול להאוול והתומאה 63:70 לישראל. נקודות של נלסון ואולסני הורידו את ההפרש לנקודה בלבד. מארי החזיר את היתרון לאורחת עם שלשה, פניני צלף שלשה וסחט עבירה עכדי להשלים מהלך של ארבע נקודות. לימונד מקו העונשין קבע את תוצאת המשחק עם 75:82 חשוב לישראל. 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי