ערן לוי כבש את רומניה: "מי החבית הזאת ששיחקה נגדנו?"

ערן לוי נבחרת ישראל
ערן לוי | דני מרון

אחרי ה-1:2 על נבחרת ישראל, הקשר תפס את מירב תשומת הלב של התקשורת הרומנית, שגם החמיאה: "יכולתו הטכנית לכדה את העין". גם בסרביה השתוממו: "אטרקציה, חמד הרגיש את כובד משקלו". תמאש יחזור לנבחרת?

(גודל טקסט)
ברומניה התלהבו מהיכולת של ערן לוי, אבל כמובן שלא יכלו להתעלם מהמשקל החריג שלו, שלא ממש מאפיין שחקני כדורגל בעולם. העיתון "גאזטה ספורטורילור" שאל בכותרת: "מי זאת החבית הזאת ששיחקה נגד רומניה?".


32-year-old Eran Levy making his debut for Israel vs Romania (via @Emishor) pic.twitter.com/mxKCZ5QmmT

— 101 Great Goals (@101greatgoals) March 24, 2018


העיתון כתב שלוי כדורגלן במשקל כבד והוא היה השחקן שתפס את תשומת הלב שך מצלמות הטלוויזיה, שהתרכזו בו בגלל משקלו. "אבל מי השחקן הזה בכלל?". עם זאת, העיתון היה הוגן מספיק כדי לכתוב: "לוי היה האטרקציה של המשחק בגלל משקלו, אבל גם בגלל יכולתו הטכנית שלכדה את העין". העיתון אף הוסיף: "הוא כוכב כדורגל חופים לשעבר שהפך לשחקן נבחרת".


העיתונאי הרומני עמנואל רושו כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ישראל נגד רומניה. גרסת ה-XXL. מבריק". 


Israelian Ronaldo9

— Vlad (@CesaroGuy22) March 24, 2018

Of course, this is not intended to be disrespectful in any way to the player and his quality. But he is fat. https://t.co/HgCKxGwLqN

— Emanuel Roşu (@Emishor) March 24, 2018


Is dit serieus? Beachvoetballer Eran Levy is ingevallen tijdens Israel – Roemenië. Lijkt toch niet helemaal fit. pic.twitter.com/lTRQgW8lzg

— Nico Braam (@NikosFerdinand) March 24, 2018

Israel vs Romania. The XXL version. BRILLIANT. pic.twitter.com/9FVRDNH8Hy

— Emanuel Roşu (@Emishor) March 24, 2018

 

גם בסרביה עסקו בתופעת ערן לוי. "הוא שוקל 20 קילו יותר, אבל תיכף תראו למה הוא אטרקציה", נכתב ב"קורייר" בכתבה אליה צורף סרטון ביצועי שחקן מכבי נתניה. "טלגרף" כתב: "הוא בן 32 ויש לו כרס, אבל לא איכפת לו לעשות את הבכורה בנבחרת ישראל. הוא לכד את התקשורת לא רק בגלל משקלו, אלא גם בגלל הכריזמה שלו על כר הדשא". האתר גם כתב שתומר חמד הרגיש את המשקל שלו כשלוי קפץ עליו אחרי שהוא כבש לישראל. באתר "מוצרט" הסרבי היו עדינים מעט וכתבו שלוי סובל מעודף משקל של 15 קילו.


ג'ורג' טוקודאן מצ'.פ.ר. קלוז', שכבש את שער הניצחון, אמר: "חבל שלא כבשנו במחצית הראשונה. יש לנו נבחרת צעירה עם המון כשרונות. זה שאני נמצא בנבחרת (משחק בכורה), אומר שמגיע לי. שבדיה היריבה הבאה שלנו היא נבחרת הרבה יותר חזקה שעלתה למונדיאל. נגדם נצטרך לסגור את המשחק ולצאת למתפרצות".



ניקולה סטנצ'ו שכבש את ה-1:1 המרהיב מחוץ לרחבה אמר: "זה טוב שניצחנו. זה מעלה לנו את המורל. בדרך כלל כשאני 16-20 מטר מהשער אני תמיד מנסה לבעוט. כר הדשא בנתניה היה מעולה. כל שחקן בעולם היה רוצה לשחק על מגרש כזה".


בתוך כך, המנהל המקצועי של ההתאחדות הרומנית, אדריאן מוטו, גילה שהמאמן קוסמין קונטרה עשוי לזמן במפתיע את בלם הפועל חיפה, גבריאל תמאש בן ה-34. תמאש ביקר את חבריו במחנה הנבחרת הרומנית, ושוחח עם מוטו וקונטרה איתם שיתף פעולה בעבר במדי הנבחרת.

 

Gabi Tamaș, "observator" al antrenamentului "tricolorilor" ⚽⚽⚽
Întâlnire cu foștii săi colegi, Contra, Mutu, Lobonț… https://t.co/pUsY7XW8co

— ProSport (@ProSport) March 24, 2018

"למה לא? גם לדעת המאמן", אמר חלוץ העבר של יובנטוס, צ'לסי ופיורנטינה ל"טלקום ספורט", כשנשאל אם תמאש עשוי לקבל זימון מחודש. "המאמן דיבר איתו אמש ואמר לו שאם יהיה טוב, יזומן. אני חושב שבכדורגל הגיל פחות משנה, אלא איך אתה נראה במגרש. כרגע הוא נראה טוב ואני מקווה שימשיך בזה. בכל מקרה קוסמין יחליט…". משחקו האחרון של תמאש בנבחרת היה ביוני 2015, ועד אז רשם 65 הופעות במדים הלאומיים בהן כבש 3 שערים.

 


תמאש. יחזור למדים הלאומיים? (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי