ליאור אליהו פרש מנבחרת ישראל

ליאור אליהו
ליאור אליהו | עדי אבישי

בגיל 32, אחרי 140 הופעות ו-1,686 נקודות שמדרגות אותו במקום הרביעי בהיסטוריה, הודיע הפורוורד על סיום דרכו הבינלאומית: "שיחקתי בכמה קבוצות, אבל ללבוש את המדים הלאומיים תמיד היה משהו מיוחד"

(גודל טקסט)
זה היה באוויר זמן רב, אבל הבוקר (שלישי) זה הפך לרשמי: ליאור אליהו החליט לפרוש מנבחרת ישראל. הפורוורד בן ה-32, שחקן הפועל ירושלים בחמש השנים האחרונות, נחשב כמובן לאחד מגדולי השחקנים של הנבחרת לדורותיה ולמעשה הופעתו האחרונה הייתה באליפות אירופה בתל אביב בקיץ שעבר.


למרות שהיה בסגל בשני החלונות האחרונים במוקדמות גביע העולם, אחרי שיחה עם עודד קטש, שמאמן אותו כמובן גם בהפועל ירושלים, ביקש השחקן לסיים את דרכו במדים הלאומיים. אליהו מסיים את דרכו בנבחרת ישראל כשהוא במקום העשירי בתולדותיה עם 140 הופעת, מדורג גם במקום הרביעי בין הקלעים עם 1,686 נקודות, אחרי דורון ג'מצ'י, מיקי ברקוביץ ובועז ינאי.


כששיחק בנבחרת העתודה, נחשב אליהו לאחד השחקנים הבולטים שלה. מלבד השתתפותו במדי העתודה בעודו בליגת הנוער, הוא שיחק ב-2004 במדי נבחרת העתודה באליפות אירופה עד גיל 20, שם זכתה במקום השני. שנה לאחר מכן הצעיד את נבחרת העתודה למקום הרביעי באליפות אירופה עד גיל 20 ברוסיה ביולי 2005. אליהו זכה בתואר סגן מלך הסלים באליפות עם 18 נקודות בממוצע למשחק ובנוסף נבחר לחמישיית האליפות. חודש לאחר מכן השתתף באליפות העולם לנבחרות עד גיל 21, אשר נערכה בארגנטינה, בה סיימה ישראל במקום העשירי.
 



אליהו. 140 הופעות במדים הלאומיים (עדי אבישי)


אליהו החל את דרכו בנבחרת ישראל הבוגרת עוד לפני שמלאו לו 21, במשחק ידידות נגד ליטא ביולי 2006. כאמור הוא רשם בסך הכל 140 הופעות במדי נבחרת ישראל וקלע 1,686 נקודות. משחק השיא שלו מבחינת נקודות במדי נבחרת ישראל היה באליפות אירופה 2009 בפולין, כשקלע 31 נקודות נגד נבחרת קרואטיה. את האליפות הזאת סיים כמלך הסלים. במוקדמות אליפות אירופה 2013 רשם טריפל דאבל נדיר נגד סלובקיה כשקלע 18 נקודות, הוריד 12 ריבאונדים ומסר 11 אסיסטים. בסך הכל השתתף ב-6 אליפויות אירופה, כשהישג השיא שלו עם נבחרת ישראל היה באליפות אירופה 2007 וב-2015, בשתיהן סיימה הנבחרת את דרכה בשלב השני



בהודעת הפרישה שנמסרה מהאיגוד אמר אליהו: "זו תמיד הייתה זכות גדולה ללבוש את מדי נבחרת ישראל. שיחקתי בכמה קבוצות בקריירה שלי, אבל ללבוש את המדים הלאומיים תמיד היה מיוחד עבורי. אני רוצה להודות לכל מי שאימן או ניהל את הנבחרת בשנים הארוכות שלי בשורותיה ובעיקר לחברי השחקנים. תמיד אהיה אוהד של נבחרת ישראל ואני מאחל לה הצלחה במשחקים הקרובים במסגרת מוקדמות גביע העולם".



ליאור אליהו. יישאר אוהד של הנבחרת (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי