בריטניה ניצחה את אסטוניה, ישראל עדיין לא בשלב הבא

שחקני נבחרת בריטניה
שחקני נבחרת בריטניה | FIBA

מוקדמות גביע העולם: הנבחרת מהממלכה גברה 65:74 על האסטונים וסיבכה את המצב בבית. ישראל צריכה לנצח בגלזגו בשני הבא או להפסיד בפחות מ-7 הפרש

(גודל טקסט)

אחרי ההפסד של נבחרת ישראל 96:78 ליוון אתמול, השחקנים של עודד קטש היו עדיין אמורים להבטיח העפלה לשלב הבא מבלי לשחק, אם אסטוניה היתה מנצחת את בריטניה ומחסלת את סיכוייה של הנבחרת החלשה בבית לעלות לשלב הבא. אלא שהיום (שישי) נבחרת בריטניה השיגה ניצחון ראשון בקמפיין, 65:74 על אסטוניה, ושמרה, אפילו אם תיאורטית בלבד, על סיכויי העפלה.

המשחק נפתח צמוד, עם מחצית ראשונה שהסתיימה ב-35:39 לאסטונים, אבל המארחת פתחה את המחצית השנייה טוב יותר ועלתה לייתרון. דן קלארק וגייב אולסני הובילו את חבריהם לריצת 0:10 בפתיחת הרבע הרביעי, משם האורחים כבר לא יכלו להתאושש.

כעת, המצב בבית ח' הסתבך. שלוש נבחרות מתוך הארבע יעלו לשלב הבא, וישראל עדיין במקום השני, אבל החבורה בכחול לבן תפגוש את בריטניה בגלאזגו ביום שני הבא. הבריטים יכולים לעלות אם ינצחו את ישראל. במצב כזה, לישראל ולבריטניה יהיו 8 נקודות כל אחת, ואם אסטוניה תפסיד ליוון באותו יום היא תודח. אם גם בריטניה וגם אסטוניה ינצחו, המאזן בין ישראל לבריטניה הוא זה שיכריע. מכיוון שישראל ניצחה את הבריטים 75:82 ביד אליהו, כל הפסד של 6 נקודות ומטה עדיין יעלה את ישראל.

דן קלארק. הוביל את הבריטים עם 20 נק' (FIBA)
דן קלארק. הוביל את הבריטים עם 20 נק' (FIBA)

המטרה של קטש ושחקניו עדיין תהיה, כמובן, לנצח, כיוון שהמקום השני חשוב. הנבחרת שתסיים במקום השלישי צפויה לפגוש נבחרת קשה יותר בשלב הבא, ואם ישראל תנצח בשני היא תבטיח את המקום השני בלי קשר למשחק המקביל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי