הרצוג: "מכיר טוב את מקליש, הוא פרק לי את הכתף"

אנדי הרצוג
אנדי הרצוג | Gettyimages

מאמנה האוסטרי של נבחרת ישראל התראיין בסקוטלנד לקראת המשחק,ונזכר כששיחק מול יריבו בגביע אופ"א: "תמיד היו בינינו משחקים צמודים ואני מצפה שזה יקרה גם היום". מקליש: "הסגל שלנו לא מנוסה, אבל צריכים ביצים"

(גודל טקסט)

לקראת המשחק של נבחרת ישראל הערב נגד סקוטלנד, המאמן אנדי הרצוג הזכיר לסקוטים שיש לו חשבון פתוח עם מאמנם אלכס מקליש, זאת לאחר שהסקוטי פרק בעבר את הכתף של האוסטרי במהלך משחק בגביע אופ"א ב-1989 כשהרצוג שיחק בראפיד וינה ומקליש באברדין. "עכשיו אפשר לצחוק על זה, אבל אז זה לא היה משעשע כל כך", אמר הרצוג לכתבים סקוטים אתמול, ולפי "סקוטיש דיילי מייל" הוסיף: "אני יודע טוב מאוד הכל על הכדורגל הסקוטי. בעיקר על אלכס מקליש. הפסדתי נגדו 2:1 בגביע אופ"א לפני 30 שנה והכי גרוע זה שהוא נכנס בי מאחור ופרק לי את הכתף. זה היה הניסיון הראשון שלי איתו".

לשאלה אם הוא מחפש נקמה ענה הרצוג: "זה בסדר. זה כבר היה מזמן ואני לא בטוח אם הוא זוכר בכלל את המקרה כי בדרך כלל רק מי שנפצע זוכר. אני יודע שהקבוצות והנבחרות הסקוטיות תמיד קשות לפיצוח. יש להם מנטליות קשוחה ושיחקתי נגדם בנבחרת עד גיל 21. תמיד היו בינינו משחקים צמודים ואני מצפה שזה יקרה גם היום. אם נעשה את הדברים הנכונים וננוע קדימה מהר, אני בטוח שנעשה הם בעיות".

בצד השני, אמר מקליש: "חייבים לשחק עם הרבה אומץ וביטחון. הסגל שלנו לא מנוסה, אבל אנחנו צריכים את מה שיש לנו וזה זוג ביצים. ניצחתי כאן ב-1981 במוקדמות המונדיאל בספרד ויש לנו כאן צ'אנס גדול לנצח ולהיות קרובים להבטחת הכרטיס לפלייאוף. ראיתי את המשחק של ישראל בו הפסידה 3:0 לצפון אירלנד. הם הפסידו בתוצאה, אבל למעשה שיחקו כדורגל לא רע. אנחנו מגיעים למגרש של ישראל ולשטח שלה וצריכים להפגין אומץ".

"יש לנו תוצאה טובה מהמשחק הראשון עם ניצחון 0:2 על אלבניה", המשיך המאמן הסקוטי. "אבל לא נעלה לשחק במחשבה שזה הולך להיות קל. אסור לנו לזלזל בישראל". סטיבן נייסמית' שצפוי לפתוח בעמדת החלוץ אמר: "חסרים לנו כמה שחקנים חשובים, אבל יש לנו צעירים מעולים. לפי שיטת המשחק של מקליש אנחנו צריכים להחזיק הרבה בכדור".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי