דוסון: "הליגה בספרד מתאימה לי, המעמד שלי השתנה"

שון דאוסון
שון דאוסון | אודי ציטיאט

אחרי ארבעה חודשים בחובנטוד בדאלונה, הסווינג-מן מגיע לנבחרת מנוסה יותר – ובעיקר בוגר מאי פעם. בראיון מיוחד הוא מספר על ההבדלים בין הליגות, החלום להגיע ל-NBA והגאווה ללבוש את המדים הלאומיים

(גודל טקסט)

בתחילת הקיץ חלם שון דוסון, בעוד שבועיים 25, לשחק ב-NBA. בקיץ שעבר הוא ניסה את מזלו אצל ניו אורלינס בליגת הקיץ ולבסוף מצא את עצמו בחובנטוד בדאלונה הספרדית, עד לא מזמן קבוצת פאר בליגה הנחשבת לטובה ביבשת, וכיום קבוצת מרכז טבלה טיפוסית.

דוסון, שהחמיץ את החלון הרביעי של מוקדמות אליפות העולם ולא שיחק במדי נבחרת ישראל נגד בריטניה וגיאורגיה, זומן לחלון החמישי, במסגרתו תפגוש היום ישראל את סרביה ובשבוע הבא תתארח בטיביליסי מול גיאורגיה.

דוסון, יוצא מחלקת הנוער של מכבי ראשל"צ, היה שותף פעיל לזכייה ההיסטורית של הקבוצה בכתום באליפות המדינה לפני שלוש שנים. בעונה שעברה שיחק בבני הרצליה, ורבים הרימו גבה כשבנו של כוכב העבר ג'ו דוסון דחה הצעות מהקבוצות הבכירות, מכבי ת"א והפועל ירושלים. התוכניות של הסמול-פורוורד בעל התכונות האתלטיות הנדירות היו גרנדיוזיות יותר. הוא האמין – ועדיין מאמין – ביכולתו לשחק בליגה הטובה בעולם, ולכן בחר במועדון צנוע יותר – ובלבד שיוכל להיענות להצעה שתגיע מה-NBA. היא לא הגיעה.

נדמה היה שבשנתיים האחרונות חלה נסיגה ביכולתו של הכוכב הצעיר. ייתכן והמאמץ שהשקיע בניסיונות לנסוק לגבהים חדשים גרם לו לשלם מחיר בזירה המקומית. תחילה זימנה אותו וושינגטון וויזארדס, בהמשך הוא הגיע לאורלנדו מג'יק, אך פציעה טורדנית החזירה אותו לראשל"צ, ממנה עבר כאמור להרצליה. בעונה שעברה רשם דוסון ממוצעים צנועים למדי של 16.2 נק' ו-5.5 ריב', שלא סייעו לקבוצה מהשרון להעפיל לפלייאוף.


 מנסה לתרום בכל דרך אפשרית. דוסון (דני מרון)

באוגוסט האחרון הגיעה חובנטוד הספרדית לסיכום עם דוסון והחתימה אותו באמצעות סעיף היציאה של השחקן בהרצליה. הישראלי השתלב במהירות ובמשחקים בהם שיחק קלע בממוצע 13.3 נק', הוריד 4 ריב' ותפס מקום של קבע בחמישייה הפותחת של הקבוצה, המדורגת כרגע במקום התשיעי בליגה הספרדית החזקה.

מה שבטוח, דוסון יודע שגם בבדאלונה וגם בנבחרת ישראל – חובת ההוכחה מוטלת רק עליו. "אני שמח להיות בנבחרת, ומאז שהייתי בן 20 אני מזומן באופן קבוע", אומר הסווינג-מן בראיון לספורט1, "בחלון הקודם לא זומנתי, וכיף לשמוע שרוצים אותך, בפרט כשאתה משחק במדינה אחרת ומייצג שם את ישראל".

אתה מגיע לנבחרת בשל יותר?
"באופן אישי אני מאמין שהיכולת שלי השתפרה. כמה השתפרה? אתם תגידו. מי שעוקב אחרי רואה את המספרים. כשאני בנבחרת המטרה שלי היא לעזור כמה שיותר. אני מנסה לתרום בכל דרך אפשרית. מבחינתי אתן הכל. כמה זה יהיה, אני לא יודע"

לאחר תשעה מחזורים בליגה מהטובות בעולם (ובוודאי טובה יותר מהישראלית) מרגיש דוסון שמי שיצפה בו במשחק נגד סרביה יראה שינוי במשחקו. כיצד זה יבוא לידי ביטוי? "אני מרגיש שהביטחון שלי עלה. אני מרגיש שהליגה בספרד מתאימה לי", הוא מעיד, "באופן אישי חשוב היה לי לשחק במקום שהרמה בו קצת יותר גבוהה מזו שבארץ. גם המעמד שלי בספרד שונה. בבדאלונה אני משחק כזר, וזה מאתגר אותי".


דוסון. "חשוב היה לי לשחק במקום שהרמה בו קצת יותר גבוהה מזו שבארץ"

אתה מרגיש שם בבית?
"אני משחק בחובנטוד בממוצע 22 דקות למשחק. אני מנסה לקחת את ההזדמנויות שנותנים לי בשתי ידיים, ולשמחתי אכן מאמינים בי שם. המאמן תומך, השחקנים עוזרים, ההנהלה, האוהדים, העיר נהדרת ומאירה פנים. טוב לי בספרד".

בבדאלונה שיפר דוסון את אחוזי הקליעה שלו, במיוחד מעבר לקשת השלוש. הוא קולע ב-45 אחוזי הצלחה, נתון המדרג אותו בצמרת קלעי השלוש בספרד, לצד שחקנים כמו סרחיו יול, רודי פרננדס, ג'יי.סי קרול וצלפים מרשימים אחרים. "אני מרגיש טוב עם הקליעה שלי, ברגע שמאמינים בך, זה בא יותר בקלות", הוא אומר ומוסיף: "אני מכוון הכי גבוה שאני יכול, מנסה לשחק הכי טוב שאני יכול ומרגיש שבכל משחק אני מוציא מעצמי את המקסימום. זה קורה לא רק במשחקים, אלא גם באימונים. בספרד יש 18 קבוצות, ולכל משחק אתה חייב להגיע מרוכז וממוקד, אחרת אתה מקבל בראש – כפי שקרה לנו במשחק האחרון בסראגוסה, שם הובסנו בכמעט 50 הפרש. כדי להיות טוב חייבים להעלות את הרמה, ואני עושה הכל כדי שזה יקרה".

אתה עוקב אחרי מה שקורה במכבי ראשל"צ?
"אין לי מה לומר על מה שקורה שם. ראיתי שיש הרבה בלאגן. לא אגיד שאני שמח שאני לא שם, אגיד שאני כן שמח להיות בספרד".

לגל מקל, ששיחק בעונה שעברה בגראן קנאריה הספרדית, אין ספק שדוסון עשה את הדבר הנכון כשעבר לחובנטוד. "הוא עשה מהלך נכון", הוא מחמיא, "שון משחק בליגה מצוינת שנחשבת לשנייה בטיבה באירופה אחרי היורוליג. הוא יצליח, ואני אומר זאת בוודאות. מדובר בקבוצה צעירה שנותנת לו את הבמה, וממה שראיתי עד עכשיו, דוסון לוקח את ההזדמנות בשתי ידיים", מנתח מקל, "הליגה הספרדית היא ליגת יצירתית ושחקנים כמו שון יכולים לפרוח בה. כל משחק שם הוא ברמה גבוהה והאולמות מלאים. מבחינתו הוא בחר לשחק במקום שהכי יחשוף אותו לעולם. "לדעתי הוא בהחלט מסוגל להגיע לאן שהוא רוצה. בינתיים הוא מוכיח את זה".


מפרגן לדוסון. גל מקל (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי