עודד קטש: "השופטים היו עוד פחות טובים מאיתנו"

עודד קטש
עודד קטש | איגוד הכדורסל

המאמן ביקר את צוות השיפוט ב-71:69 לגיאורגיה, שככל הנראה לא הותיר לנבחרת סיכויים להעפיל למונדובאסקט 2019: "הפסדנו את המשחק כבר במחצית הראשונה, היו לנו החטאות מוזרות. זה הפסד קשה"

(גודל טקסט)
נבחרת ישראל ככל הנראה איבדה את סיכוייה להעפיל לגביע העולם בכדורסל שייערך ב-2019, אחרי שרשמה הפסד דרמטי במיוחד בגיאורגיה. הנבחרת אולי לא הרשימה, אבל שחקניו של עודד קטש נתנו את כל הלב והנשמה, גררו את המשחק להארכה ובסופו של דבר נכנעו לסל של אקס מכבי תל אביב גיורגי שרמדיני שקבע 69:71 למקומיים.


בחלון המשחקים הבא שייערך בפברואר תארח ישראל את גרמניה ותצא למשחק חוץ בסרביה, אבל בשלב זה היא במאזן 6:4 וסיכוייה להעפיל לשלב הבא קלושים. בבית היא בפיגור נקודה לעומת גיאורגיה, כשגם סרביה שתשחק הערב מול המוליכה יוון תחלוף על פני ישראל בטבלה בכל מקרה – בנקודה אם תפסיד ובשתי נקודות אם תנצח. המשמעות היא שעל ישראל לנצח את שני משחקיה הבאים ולקוות להפסד כפול של גיאורגיה ביוון ובבית מול אסטוניה האחרונה בטבלה.


מיד לאחר המשחק אמר עודד קטש: "עוברות לי הרבה מחשבות, אבל אנחנו רגע אחרי משחק. זה הפסד קשה וכואב ואנחנו צריכים לבדוק אם איבדנו את הסיכויים להעפיל, אבל זה לא באמת משנה לנו. להעפיל הייתה המטרה העיקרית, אבל יש לנו נבחרת מאוד צעירה ואנחנו ממשיכים במטרה שלנו מחלון לחלון – לתת 100 אחוזים נגד כל יריבה בכל מקום ולשחק טוב".



"השחקנים לקחו קשה את ההפסד" (אתר FIBA)
 

קטש ביקר בחריפות את צוות השיפוט: "אני יודע שזה לא קל למצוא שופטים טובים לנהל משחקים ברמות האלה, אבל כמאמן זה היה קשה. אני חושב שרק השופטים היו פחות טובים מאיתנו. הפסדנו את המשחק כבר במחצית הראשונה, עשינו מחצית הגנתית טובה, אבל קלענו קרוב ל-25 אחוזים לשתיים, היינו מפוזרים, ניסינו להכריח דברים ושיחקנו לידיים שלהם, אולי היינו מעט עייפים כי היו הרבה החטאות מוזרות. ניסיתי לשחק עם גארדים כדי לרווח את המשחק ואולי אני גם צריך ללמוד מתי לשתף חלק מהשחקנים, אבל אז נענשנו על ידי הגבוהים שלהם. לא היה לנו מישהו שעשה משחק יוצא מהכלל טוב, ובכל זאת נשארנו במשחק בקצות האצבעות ונתנו לעצמנו סיכוי לנצח".


 

עוד אמר על יכולת נבחרתו: "זה היה משחק לא גדול שלנו, אבל אני גאה בשחקנים על המאמץ. השחקנים לקחו קשה את ההפסד וזו עוד חוויה שכדורסלן צריך לעבור בקריירה. אנחנו נבחרת מגובשת וככזו נמשיך להסתכל קדימה, אז אני אופטימי".


גיא פניני הוסיף לדברי מאמנו: "זה הפסד קשה, התחושות הן ממש לא קלות. היינו שם כל המשחק ונתנו את הכל, אבל לפעמים זה לא מתחבר. בהגנה היינו בסדר, עצרנו אותם על 71 נקודות אחרי הארכה, אבל הם הקשו עלינו בהתקפה וגם הגודל שלהם מאוד השפיע. החבר'ה נתנו את הכל וזה עוד צעד בתהליך".


ג'ון דיברתולומיאו אמר בקצרה: "אני חושב שעשינו יותר מדי טעויות במשחק צמוד, היינו צריכים להיות טובים יותר. זה היה משחק קשה, אבל אני גאה בכך שניסינו לעשות הכל ואנחנו מתקדמים ממשחק למשחק שזה תמיד סימן טוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי