הרצוג: "אפשר לנצח את פולין ואוסטריה, אם נשחק בביטחון"

אנדי הרצוג
אנדי הרצוג | דני מרון

מאמן הנבחרת דיבר במסיבת עיתונאים לרגל פתיחת קמפיין מוקדמות היורו: "הוכחנו נגד אלבניה וסקוטלנד שעם מוטיבציה אנחנו יכולים לנצח כל נבחרת"

(גודל טקסט)

ינואר כבר כמעט מאחורינו, והפנים לאירוע המרכזי שיימשך לכל אורך השנה: מוקדמות יורו 2020, שייצאו לדרך ב-21 במרץ במשחק בית בסמי עופר נגד סלובניה. נבחרת ישראל פתחה היום (שלישי) באופן רשמי את הקמפיין במסיבת עיתונאים חגיגית בהשתתפות המנהל המקצועי וילי רוטנשטיינר, שיחד עם המאמן אנדי הרצוג הוביל את הנבחרת לקמפיין מוצלח בליגת האומות בו לא היתה רחוקה מהעפלה לפלייאוף.

"הכל נראה מאוד מקצועי, אבל האחריות היא עלינו", פתח רוטנשטיינר, "הניצחון הכי חשוב הוא להאמין בשחקנים האלה ולהאמין בנבחרת. אני רוצה להגיד שהיתרון הכי טוב שלנו הוא הנבחרת. יש לנו שחקנים טובים, אבל האמונה של הנבחרת בעצמה והרוח שלה היא החשובה".

האווירה בנבחרת: "אני זוכר את האווירה במשחקים האחרונים והיא הייתה מדהימה. חייבים להבין שצריך קצת זמן כדי להרים את הנבחרת הזאת. יש לנו שחקן אחד צעיר, מנור סולומון, שלקח את האתגר שלו ויעבור לאוקראינה ואני מברך אותו על הצעד הזה. יש לו את הכישרון והיכולות להפוך לשחקן ברמה בינלאומית גבוהה".

רוטנשטיינר.
רוטנשטיינר. "האמונה של הנבחרת בעצמה חשובה" (דני מרון)

"המסר השני שלי הוא לאוהדים. חשוב שיהיה אצטדיון מלא נגד סלובניה, זה המשחק הפותח של הקמפיין, אחר כך נגד אוסטריה. כשאני מסתכל על הליגה הישראלית אני רוצה להגיד שאני מרוצה מחצי העונה הזאת, אבל לא מספיק. היכולת ההתקפית שלנו הייתה טובה, אם נשתפר בהגנה יש לנו סיכוי אמיתי. אנחנו מקבלים 100% תמיכה מהקבוצות".

הבית במוקדמות היורו: "יש לנו בית קשה. אני מסכים שלקבל את פולין בדרג הראשון זה טוב, אבל בשאר הדרגים יש לנו הגרלות קשות. העבודה תהיה קשה כבר במשחק הראשון נגד סלובניה. אם נעבוד עם ביטחון, יהיה לנו סיכוי אמיתי להצליח".

"מבחינת העבודה לטווח הארוך, עבורי זה היה מיוחד שההנהלה הסכימה לתכנית שלי, זה נהדר. אנחנו יכולים להתחיל מיד בעבודה על התכנית הזאת אבל העבודה לטווח הארוך תביא אותנו לרמה הבינלאומית הגבוהה ביותר. אני חושב שהייתה התחלה טובה, הייתה לנו אכזבה כששינו הודיע על התפטרותו, אני מכבד את ההחלטה שלו, בשלושת החודשים האחרונים עבדנו יחד בצורה טובה".

הרצוג.
הרצוג. "מוזר לשחק נגד הנבחרת שלך" (דני מרון)

המאמן הלאומי אנדי הרצוג אמר: "זה בית איכותי, וזה מצב מוזר כשאתה משחק כאוסטרי נגד הנבחרת שלך. זה אתגר חדש, והבית בהחלט איכותי שבו כל נבחרת יכולה לעשות תוצאה טובה נגד כל יריבה. זה יהיה קשה, אבל אנחנו מתחילים עם שני משחקים בבית ואני מקווה שיהיה אצטדיון מלא והקהל יהיה מאחורינו".

"הוכחנו נגד אלבניה וסקוטלנד שאנחנו יכולים לשחק משחק טוב ועם רוח לחימה והרבה מוטיבציה אנחנו יכולים לנצח כל משחק בבית. זאת המטרה שלי לשני המשחקים הראשונים".

ההכנות לקמפיין: "היו לנו כמה דיונים לגבי האצטדיונים המארחים, היו לנו משחקים טובים בחיפה ובבאר שבע. עכשיו יש לנו חודשיים להתכונן, עבורי זה אומר לנסוע הרבה לאירופה ולראות את השחקנים שלנו שאני רוצה לזמן לסגל. אני לא ממהר כי כמו שאמרתי יש עוד חודשיים, אבל אני מקווה שבתחילת מרץ כל השחקנים שאני רוצה לזמן יהיו בכושר מתאים לשחק ונוכל לשיג תוצאות טובות כבר מההתחלה".

עם מנור סולומון.
עם מנור סולומון. "מקווה שבמרץ כולם יהיו בכושר מתאים" (אודי ציטיאט)

הסיכויים להצליח: "אנחנו יכולים לנצח את פולין ואוסטריה. אנחנו גם יכולים להפסיד להם, אם לא יהיה לנו משחק טוב והשחקנים לא יהיו בכושר, ואז זה יהיה מאוד קשה. כולם אומרים שאנחנו חייבים לכבד את היריבים אבל אנחנו חייבים גם את הביטחון לדעת מה לעשות בכל רגע על המגרש. ואם נעשה את זה נוכל לנצח כל נבחרת. אם נעשה עבודה טובה אנחנו יכולים לנצח את כולם. אם נשחק בצורה בינונית נגד פוליםן ואוסטריה יהיה לנו קשה לנצח את המשחקים האלה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי