משרד הספורט חשף את תכניתו לשיפור הכדורגל הישראלי

מירי רגב, שינו זוארץ
מירי רגב, שינו זוארץ | יח"צ

עיקרי דו"ח הוועדה שכללה בין את השאר גם את המנהל הטכני של הנבחרות וילי רוטנשטיינר פורסמה, וזו כוללת בין השאר איתור שחקנים צעירים, בניית מגרשים והגדלת מספר המאמנים ושיפורם

(גודל טקסט)

משרד הספורט פרסם הבוקר (שלישי) את עיקרי דו"ח ועדת הכדורגל, שמטרתה הייתה לפתח תכנית אסטרטגית לשיפור הענף. בהתאם להודעה שפורסמה, במסגרת הדו"ח נבחנו מהם המרכיבים העיקרים התורמים להצלחת נבחרות כדורגל בעולם ומתוך תובנות אלו ניתן היה להקצות בצורה מושכלת יותר את המקורות העומדים לרשות הענף בישראל.

הדו"ח נכתב על ידי צוות שכלל אנשי מקצוע בינלאומיים וביניהם כמובן גם ראשי ההתאחדות לכדורגל ובכללם המנהל הטכני, ווילי רוטנשטיינר. כחלק מעבודת עומק של ניתוח נקודת המוצא של הכדורגל הישראלי בהיבטים שונים, לרבות ניתוח עומק והשוואה בינלאומית, בוצעו השוואות בנוגע למדדים כגון שיעורי השתתפות, מתקנים, איכות וכמות מאמנים, תקצוב ועוד.

הניתוח התמקד ב-5 מדינות ונבחנו הגורמים שהביאו להישגים גבוהים, כאשר במסגרת התהליך בוצעו ראיונות עם כ-40 גורמים מובילים בכדורגל הישראלי והבינלאומי, לרבות אנשי משרד הספורט וההתאחדות, נציגי קבוצות, מאמנים, שחקנים ומומחים שונים. מתוך עבודת ניתוח זו נגזרו אזורי מיקוד ומהלכים לביצוע על מנת לשפר את מצב הענף ובטווח הארוך – את הישגי הנבחרת.


רוטנשטיינר עם שרעבי, דין ודו"ח הוועדה

בסופו של תהליך הגיעו אנשי הוועדה למסקנה כי לכדורגל הישראלי יש כלים בסיסיים ופוטנציאל גדול להצליח, אולם שלשם כך יש לטפל בבעיות השורש של הענף בעקביות ובסבלנות לטובת הצלחה בטווח הארוך, ליצור תפיסה אחודה ומשלבת את נקודות המבט של הגורמים השונים בענף – הממשלה, ההתאחדות, הליגה והמועדונים.

לאחר כל זה, הוחלט להתמקד בארבע נקודות מרכזיות שיש לטפל בהן בטווח הקצר: שיפור כמות ומצב מתקני הכדורגל בפריסה ארצית, הגדלת מספר המאמנים ושיפור איכותם והכשרתם, ע"י הקמת מערך אימון מרכז בהתאחדות לכדורגל בהובלת המנהל הטכני של ההתאחדות, איתור וטיפוח שחקני עלית והבטחת מקסום פוטנציאל הכישרונות במדינה, לרבות הקמת מרכזי מצוינות אזוריים והרחבת בסיס השחקנים הפעילים בכל הרמות והגילאים

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי