הרצוג: "רצינו לשחק בבאר שבע. אני מרגל אחרי היריבות"

אנדי הרצוג
אנדי הרצוג | אודי ציטיאט

מאמן הנבחרת התראיין במולדתו לקראת המשחק נגד אוסטריה במוקדמות היורו ב-24 במארס. שואף לקדם את ישראל למקום ה-30 בעולם. "ממני דורשים הצלחות כאן ועכשיו". הטקטיקה? שני חלוצים

(גודל טקסט)
נבחרת ישראל לא הצליחה לעמוד במשימה כשסיימה רק במקום השלישי בגביע האומות. כעת בנבחרת מצפים בכיליון עיניים לקראת מוקדמות היורו. ישראל תפתח עם משחק ביתי נגד סלובניה ביום חמישי (21.3) ושלושה ימים לאחר מכן תארח את אוסטריה. עבור המאמן אנדי הרצוג, שהוא גם מלך שערי הנבחרת האוסטרית בכל הזמנים, יהיה מדובר במשחק מיוחד מאמן הנבחרת התראיין ל"קורייר" האוסטרי לקראת המשחק.


התכנונים לפני המשחקים של ישראל במוקדמות: " יש לי מרגל שעובד עבורי ובוחן את כל חמש היריבות שלנו בבית המוקדם. גם את אוסטריה, אבל לא אחשוף את שמו".


לא מגיע פיזית לצפות בנבחרת האוסטרית: "אולי אגיע בהמשך אבל כרגע אני בודק את הליגיונרים הישראלים. התחלתי באתונה ואחרי זה לא אחזור הביתה. אישתי וילדתי ביקרו אותי בישראל בינואר והיינו בירושלים בכותל המערבי. הכנסנו לשם פתק".



הרצוג. מרגל אחרי חמש היריבות (דני מרון)


בלי המשפחה ועובד קשה יותר מאשר כשהיה עוזרו של יורגן קלינסמן בנבחרת ארה"ב: "זה נכון כי אני רוצה להצליח ולהשיג משהו עם ישראל ולכן נקודת הריכוז היא בתל אביב". 


סלחו לו על השער המכריע נגד ישראל ב-2001 במדי אוסטריה: "אני חושב שסלחו לי. אייל ברקוביץ' אמר שזה סקנדל שמינו אותי למאמן, אבל עכשיו הוא ביקר אותי וישבנו לכוס קפה. הוא אמר לי שכעת הוא רואה את הדברים אחרת. על כר הדשא לא אהבנו זה את זה מי יודע מה, אבל היום הוא פרשן בתחנת רדיו. אני לא מתרגש מהביקורת שלו בעיקר אם הדברים לא הולכים כפי שמצפים ממני. זה הגיוני לגמרי בכל מקום". 


על כך ששר הכלכלה אלי כהן כינה אותו 'היבוא הכי טוב של ישראל מאוסטריה: "לא שמעתי על כך, אבל אם זה נכון זו מחמאה גדולה עבורי".



הרצוג חוגג מול ישראל. בטוח שסלחו לו על זה (AFP)


הבדיקות בשדה התעופה בארץ: "דומה מאוד למה שקורה בארה"ב.  אני מבין את הבדיקות האלה בעיקר אחרי שווילי רוטנשטיינר כבר הרגיש מה זה טילים ברצועת עזה". 


על כך שרוטנשטיינר רוצה להזניק את ישראל ממקום 92 בעולם ל-30. ריאלי?
"לטווח הארוך כן. הוא עשה את זה גם עם אוסטריה, אבל ממני דורשים הצלחה כאן ועכשיו".


הטקטיקה נגד נבחרת אוסטריה: "מעדיף שני חלוצי חוד כי בישראל לא אוהבים לרוץ אחורה ושחקני האגף לא עוזרים בהגנה. מעדיף לדבר קודם כל על היריבה הראשונה שלנו והיא סלובניה".



הרצוג עם דאבור. המאמן מעדיף שני חלוצים (אודי ציטיאט)


מונאס דאבור אומר שהאווירה טובה יותר בנבחרת ויש יותר נציגים למגזר הערבי
: "בהתחלה לא הייתי מודע לכל הסיפור עם נציגי המגזר הערבי. מה שבטוח אני בוחר שחקנים רק לפי יכולתם ולא מוצאם". 


העדיף לשחק בבאר שבע: "כן כי זה אצטדיון קטן והאווירה מאוד ביתית. זה כמו מבצר. יש רק מלון אחד ולוקח באוטובוס להגיע לשם שלוש שעות. רצינו שהאוסטרים יהיו עייפים מאוד ולכן רצינו לשחק שם". 


מה קורה לכדורגל האוסטרי: "דויד אלאבה ומרקו ארנאוטוביץ' שחקנים יוצאים מהכלל. קסבר שלאגר והאנס וולף מצוינים ואמרתי לאבא של סטפן ליינר מזלצבורג שיטוס לישראל כאוהד וישאיר את הבן שלו בבית. מדהים כמה קילומטרים הוא עושה במשחק. הוא בלם מעולה". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי