הרצוג: "אופטימי לקראת סלובניה, מאוכזב מכמות הכרטיסים שנמכרה"

אנדי הרצוג
אנדי הרצוג | ערן לוף

מאמן הנבחרת לקראת מוקדמות יורו 2020: "להרוש מגיע להיות בסגל. הייתה לי תכנית מיוחדת לניר ביטון, אבל נתמקד במי שכאן". רוטנשטיינר האריך חוזה: "עושים עבודה מעולה". ייני: "משחקים בצורה אמיצה מבעבר"

(גודל טקסט)
נבחרת ישראל קיימה הבוקר (שני) מסיבת עיתונאים נרחבת בהשתתפותם של המאמן אנדי הרצוג ו-ווילי רוטנשטיינר, שהבוקר אישרה מזכירת ההתאחדות את הארכת חוזהו בשנתיים נוספות, כך שהמנהל הטכני ישלים ארבע בסך הכל לאחר שהביע את רצונו להישאר בישראל. לצדם ישבו גם שרן ייני ומנור סולומון, כחלק מפתיחת ההכנות למשחקי מוקדמות יורו 2020 נגד סלובניה ואוסטריה, בימים חמישי וראשון באצטדיון סמי עופר.


עוד לפני שלב השאלות, רוטנשטיינר חשף את מינויו של השחיין בעבר מרקוס רוגן לפסיכולוג הספורט של נבחרות ישראל, שיעבוד גם עם הנבחרות הצעירות יותר. רוגן בן ה-36, גם הוא אוסטרי, הוא שחיין אולימפי לשעבר שזכה בעשרות מדליות לאורך הקריירה, ביניהן שתי מדליות כסף במשחקים האולימפיים באתונה ב-2004 ב-100 וב-200 מטר גב וכן היה שיאן עולם ואלוף אירופה.


מההתאחדות נמסר בשם רוגן: "נבחרת ישראל היא נבחרת מדהימה לעבוד בה, כי כאשר מדברים על חוזק מנטאלי מדובר באנשים חזקים מאוד כיוון שישראל היא מקום עם מתחים רבים. החיים מאתגרים אתה ישראלים וכעת אנחנו נבחנים על המגרש. כאשר הגוף, הנפש והלב יהיו מחוברים יחד, נוכל נגיע ליורו 2020".


ובחזרה למסיבת העיתונאים, בתחילתה דיבר רוטנשטיינר על מינויי ניר לוין למאמן הנבחרת הצעירה וגיא עזורי לנבחרת הנוער: "אני מאוד מרוצה מהשינויים. התוצאות בנבחרות הנוער, הנערים וגם באולימפית היו טובות ואנחנו נותנים לשחקנים את הכבוד על המעבר בין הנבחרות. מדובר בהחלטות מעולות של ההתאחדות לטובת הכדורגל הישראלי, הם עושים עבודה מעולה".


הארכת חוזהו בשנתיים: "הגעתי לכאן לאחר שעודכנתי על החלטת מזכירת ההתאחדות. עדכנתי לפני שבועיים שאני מרוצה בישראל וזה כבוד גדול בשבילי לעבוד פה. אנחנו בונים פרויקט חדש שמושקע בו הרבה מאוד כסף".



רוטנשטיינר. האריך חוזה והסביר את החלטותיו (עדי אבישי)


הבחירה בניר לוין למאמן האולימפית, במקביל להיותו עובד התאחדות: "הוא עשה עבודה מעולה בתקופתי, וזה לא היה קל לו כי הוא היה המנהיג ואני הגעתי. שיפרנו את מערכת היחסים בינינו, הוא עובד קשה ולדעתי הוא היה אחד המועמדים הטובים ביותר לאימון ואני שמח על הבחירה בו".


על אנדי הרצוג: "אנחנו בעיצומו של תהליך ואנדי עשה עבודה מעולה בליגת האומות ואני בטוח שכך יהיה גם בקמפיין הקרוב. נתקדם צעד אחר צעד. השינוי הגדול ביותר בנבחרת הוא מקצועי ומנטלי ועם הזמן גם יגיעו תוצאות. אני מעריך את צורת העבודה שלו, את הפילוסופיה שלו וכיצד הוא עובד גם מחוץ למגרש, הנסיעות שלו לראות את הלגיונרים ולשוחח איתם – ביחד עם אלון חזן הם עושים עבודה מעולה בצד המקצועי. אני מאוכזב שלא היו לנו אימונים בפברואר ובמרץ ומקווה שבעונה הבאה זה יסתדר".


מיד לאחר מכן גם הרצוג שוחח עם התקשורת ואמר: "כולנו מקווים שתהיה אווירה טובה בשני המשחקים, כי ישראל היא מדינת כדורגל ואנחנו מקווים שיגיע קהל ויתמוך בנו. זה יהיה יותר קל עם האנשים מאחורינו. אני קצת מאוכזב שכ-5,000 אוהדים הבטיחו את מקומם, אבל משוכנע שהקהל יגיע ויעזור לנו. חשוב לי שנצבור נקודות, אבל גם שנשתפר ונתפתח, כי מול סקוטלנד ראינו דברים יפים, אבל אני רוצה נבחרת שתהיה פעילה במשך 90 דקות".


היעדרותם של אלחמיד וביטון שנפצעו: "כמובן שיש לנו רעיונות, אבל גם למאמנים האחרים יש את הבעיות האלה. יש לנו מספיק שחקנים טובים בשביל לנסות רעיונות אחרים. כמובן שבשבועות האחרונים היו לי רעיונות, במיוחד עם ניר ביטון, אבל הוא לא איתנו ונצטרך להתמקד במי שכאן".



הרצוג ורוטנשטיינר. קמפיין חדש יוצא לדרך (עדי אבישי)


התכנון לפתוח עם אריאל הרוש, שלא שיחק כמעט חודשיים: "נראה באימונים. הוא כבר התאמן הבוקר וגם מרציאנו בכושר מעולה בסקוטלנד, אבל נצטרך לקבל החלטה ואני שמח שיש לנו שוערים טובים. מבחינתי חשוב שלשחקנים יהיה ביטחון ולאריאל מגיע את הכבוד על יכולתו במשחקי הנבחרת האחרונים".


אם ישראל פייבוריטית להעפיל ליורו: "אם מסתכלים על הדירוג העולמי, אז יש פייבוריטיות אחרות בבית שלנו. אנחנו מאמינים ומכירים את החוזקות שלנו, אז לא נחשוב על העפלה כרגע, אלא בלהיות ממוקדים בלנצח את סלובניה ואני מאוד אופטימי לקראת המשחק. חשוב מאוד לנצח את משחקי הבית וצריך גם להיערך אחרת למשחקי החוץ, במטרה שבכל משחק נציג את המיטב וננסה להשיג נקודות".


גם יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ דיבר: "אנחנו נמצאים בפתחו של שבוע משמעותי לכדורגל הישראלי ואני קורא לקהל להגיע לסמי עופר, זה גם יהיה הפנינג פורים וחשוב שתעזרו לנו לדחוף את השחקנים ולהשיג תוצאות טובות בפתיחת הקמפיין. אין לי ספק שאם נתחיל ברגל ימין, זה גם יימשך טוב. יש לנו בית לא קל, אבל אני מאמין בנבחרת וחושב שאפשר לעשות תוצאות טובות. התפטרתי מתפקידי והתבקשתי להישאר עד סוף העונה וכך אני עושה לטובת הכדורגל הישראלי. בתום העונה אסיים את תפקידי".

 
לאחר מכן התייצבו השחקנים ותחילה דיבר שרן ייני: "אנחנו שחקנים מקצוענים ויש לנו הרבה מה להוכיח בנבחרת, גם ברמה האישית וגם כנבחרת. אנו שמחים לעמוד בפני אתגרים שיכולים לעזור למדינה לצאת הכי טוב בעיני העולם .במכבי ת"א אנחנו מאוד תחרותיים ואנחנו מכריחים אחד את השני לתת את הכל באימונים כי המאמן שלנו בוחן אותנו על הדברים הכי קטנים אז אנחנו מוציאים אחד מהשני דברים טובים. הנבחרת שיחקה בליגת האומות בצורה אמיצה יותר מבשנים קודמות, לא באנו להתבטל גם במשחק המכריע שהיינו בו פחות טובים ועדיין כמעט השגנו את התוצאה בסוף. זה כיף להתאכזב כי יש תחושה שאפשר".




סולומון וייני במסיבת העיתונאים (עדי אבישי)


השינויים הצפויים בהגנה ומערך שלושת הבלמים: "המאמן יבחר את השחקנים שיביאו את התוצאה הנכונה. לגבי ההרגשה שלי? תהיה לי הרגשה טובה עם כל אחד מהשוערים, גם ברמה האישית וגם המקצועית. אצילי ועטר חברים טובים ושחקנים מעולים, אבל אנחנו רגילים למערך מסוים וכך מסתגלים לתנועות שצריך לעשות ויש לזה יתרונות. זו החלטה מקצועית של המאמן ותאמינו לי שהוא רוצה לנצח. תמיד אני רוצה שהחברים שלי יהיו פה, אבל יש פה שחקנים אחרים בסגל מעולה ואני מאמין בכולם. אני בטוח שהמאמן גם יכול להכין הפתעות שלא תצפו להם".


מנור סולומון נשאל על ימיו הראשונים באוקראינה והיותו כרגע שחקן ספסל: "שיחקתי בכל משחק מאז שהגעתי, אבל לא יודע לספור כמה דקות. אני חושב ששחקנים מחוץ לישראל מתאמנים ברמה הכי גבוהה שאפשר וזה משאיר אותם בכושר טוב גם אם הם משחקים פחות. 



כאמור בסוף השבוע ספגו התוכניות המקצועיות של הרצוג מכה קשה בשל ההיעדרות של חאתם עבד אלחמיד (תאונת דרכים) וניר ביטון שנפצע, שניים שהיו אמורים להיות בהרכב הפותח בשלישייה אחורית לצדו של שרן ייני. מי שיתורגלו הערב בבית הנבחרות בשפיים באימון הראשון ומחר הם עומרי בן הרוש ולואי טאהא לצדו של קפטן מכבי ת"א, כשבהמשך יכנסו לתבנית המקצועית בתרגול גם עאיד חבשי ואוראל דגני.



ניר ביטון. החזרה שלו לנבחרת תיאלץ לחכות (Gettyimages)


בנבחרת ציפו עד מאוד לראות את ניר ביטון שוב לובש את המדים הלאומיים אחרי שהתאושש מפציעה ארוכה ואמרו על כך: "ביטון היה מתוכנן להיות ההפתעה בהרכב, בלם גבה קומה שניחן ביכולות יצירתיות. הוא יוזמן בפעם הבאה".


נכון לעכשיו, בתיאום עם מאמן השוערים קלאוס לינדנברגר, אמור אריאל הרוש להיות השוער הפותח נגד סלובניה. שני המגנים יהיו אלי דסה וטאלב טוואטחה, כשברגע האחרון וגם בהתאם לתרגולים בכל הנוגע למרכז ההגנה עשוי עומרי בן הרוש לשחק דווקא כמגן שמאלי. ארבעת שחקני הקישור מתוכננים להיות דור פרץ, ביברס נאתכו ובירם כיאל, כשנכון לעכשיו הצוות המקצועי מתלבט אם לתת לדור מיכה את חולצת ההרכב או שאולי להציב את מנור סולומון מאחורי ערן זהבי ומואנס דאבור.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי