חזן: "וילי ואני יכולים להביע דעה, אבל על המגרש יש רק מפקד אחד"

אנדי הרצוג, אלון חזן
אנדי הרצוג, אלון חזן | אודי ציטיאט

ההרכב ("רק אנדי מחליט"), טוואטחה ("מאמן פרנקפורט המליץ"), עמדת השוער ("רוצים להחזיר את הרוש לעניינים"), השינוי ("התחלנו תהליך כשכולם אמרו שאין לנו שום סיכוי"). עוזר מאמן נבחרת ישראל בראיון

(גודל טקסט)

"יכול להיות שנבחרת ישראל כרגע לא מעוררת עניין גדול, אבל אני מקווה שככל שהמשחק נגד סלובניה יתקרב ההתלהבות תלך ותגדל ויגיע הרבה קהל לאצטדיון סמי עופר". שלושה ימים לפני המפגש הראשון בפתיחת קמפיין מוקדמות יורו 2020, אלון חזן, עוזר המאמן, התראיין בתוכנית הספורט של 103FM ודיבר על קצב מכירת הכרטיסים, השינוי שהביא הצוות האוסטרי, עמדת השוער, קבלת ההחלטות, בחירת ההרכב והמטרות.

"המטרה קצת מורכבת", הסביר חזן. "אנחנו רוצים לנסות להגיע לשלבים המאוחרים של הקמפיין כאשר אנחנו עדיין בתמונה. מעבר לזה, אנחנו שואפים לשחק כדורגל טוב, להחזיר את הקהל ליציעים מבלי שנצטרך לצעוק את זה בקולי קולות וכמובן גם לשתף שחקנים צעירים ולבנות דור חדש בנבחרת ישראל".

בחירת ההרכב: "וילי רוטנשטיינר יכול להביע את דעתו לגבי שחקן כזה או אחר, אלון חזן יכול לומר מה הוא חושב ואפילו מאמן השוערים יכול לייעץ לגבי עמדת השוער – אבל רק אנדי הרצוג מחליט. המפקד היחיד של נבחרת ישראל על המגרש הוא אנדי הרצוג. אנשים חושבים שאני מכיר את כולם ולכן אני מחליט, אבל הצוות האוסטרי מכיר מצוין את כל השחקנים הישראלים. אנדי ו-וילי מבלים במגרשים כל שבוע ויודעים הכל על כל אחד".


"יכול להביע את דעתו, אבל על המגרש יש מפקד אחד" (דני מרון)

בחירת הסגל: "אם תלכו לאורך כל הקמפיינים של שלמה שרף, הבסיס ב-80% מהזמן היה זהה לאורך כל הדרך. אנדי אמר את זה בצורה הכי גלויה, הוא רוצה לתת לשחקנים הרגשה שאנחנו ממשיכים משהו אפילו אם הם בתקופה פחות טובה. בירם כיאל משחק בברייטון בתדירות נמוכה יותר, אבל הוא עדיין מתאמן שם ומשחק שם וזה הרבה יותר משמעותי מאשר לשחק פה בארץ. טוואטחה לא משחק בכלל, אבל הוא מתאמן ברמה מאוד גבוהה. ניהלנו שיחות עם מאמן פרנקפורט במטרה לבדוק את מצבו. הוא הסביר לנו שטאלב ברמה כזו גבוהה שהוא יכול להיות בהרכב, אבל הקבוצה רצה מצוין והוא לא יכול לשנות את הדברים כרגע. בעמדות אחרות יש לנו הרבה יותר אפשרויות מאשר בעמדת המגן השמאלי".

עמדת השוער: "יכול להיות שכל מה שתגידו יהיה נכון, אבל הרצוג בחר לומר שהרוש הוא אחד השוערים שלו. מה יגידו שוערים אחרים? הם צריכים להמשיך לעבוד קשה ולחכות להזדמנות שלהם. יש מאמן שבחר לתת קרדיט לשוער שלו גם בתקופה פחות טובה והוא נותן לו אמון ורוצה להחזיר אותו לעניינים. לגבי יואב ג'ראפי, חלק מהחשיבה היא להביא שוער שלישי צעיר יותר והוחלט לשלב אותו. אם הוא לא יהיה מספיק טוב, יגיע שוער אחר".

קצב מכירת הכרטיסים: "קשה לי להצביע למה זה קורה, אבל אני חושב שהקמפיין הקודם בליגת האומות השאיר טעם של לפחות לתת הזדמנות נוספת לנבחרת, שאולי יש כאן איזה תהליך של שינוי והתקדמות. יכול להיות שזה הכל ביחד – חג פורים שבפתח והליגה שהוכרעה כבר מזמן. למרות זאת, אני רוצה להאמין שיגיעו הרבה אוהדים למשחק".


אריאל הרוש. אנדי הרצוג רוצה להחזיר אותו לעניינים (אודי ציטיאט)

האם אין בנבחרת שחקנים מלהיבים כמו בעבר: "אני לא יודע אם אין כוכבים, יש מספיק שחקנים טובים בנבחרת ישראל. מואנס דאבור עושה עונה מצוינת באירופה ויש גם את וערן זהבי. אם אתה רוצה שאני אגיד לך משהו על הקמפיין האחרון, אחד הדברים שנתנו לי להרגיש הכי טוב – אנשים ברחוב לא חיפשו להזדהות עם שחקן כזה או אחר אלא עם כל הנבחרת".

שני משחקי הבית נגד סלובניה ואוסטריה: "אנחנו באים קודם כל למשחק אחד. כמה שזה נשמע קלישאתי, אי אפשר לנצח שני משחקים בתוך 90 דקות. צריך לעשות את המקסימום בשביל להציג יכולת טובה ולהשיג כמה שיותר נקודות במשחק הראשון. חשוב שנציג גם כדורגל ואז נתמקד באוסטריה ונעשה את החישובים של כמה נקודות אנחנו רוצים להשיג. אנחנו באים קודם כל בשביל לשחק כדורגל".

השינוי שחל בנבחרת ישראל: "אנחנו צריכים לשאוף שתהיה המשכיות והתקדמות. התחלנו תהליך מסוים כאשר כולם אמרו שאין לנו שום סיכוי. אמנם הפסדנו במאני טיים בסקוטלנד, אבל הוכחנו שיש פה כיוון מסוים והתחיל תהליך. החוכמה הגדולה היא להראות שאנחנו בכיוון הנכון. השינוי מתחיל מזה שיש פה אווירה שדורשת מהשחקנים לתת הכל והם עושים את זה בצורה טובה. וילי מנסה להכניס רמה קצת יותר מקצועית סביב המערכת מזו שהייתה בעבר והדרישות מהשחקנים היא להביא את עצמם למקסימום. האווירה הרבה יותר מחויבת ואני בטוח שגם שומעים שחקנים שמדברים והם מאמינים שאפשר לעשות משהו".


"וילי לא רוצה שהצוות המקצועי ישתנה בשום פנים ואופן" (ערן לוף)

על כך שאין מספיק ימי אימון: "אני מסכים שזה קשה מאוד, הרי כמה שיותר אימונים זה הדבר הכי טוב בשביל להנחיל את השיטה שאתה רוצה. נבחרת וקבוצה זה שני דברים שונים לגמרי. היו תקופות שהיינו מתאמנים בנבחרת גם פעמיים בשבוע כשאני שיחקתי".

על מועמדותו לאימון הנבחרת הצעירה: "היו לנו שיחות פנימיות לגבי מועמדים כאלה ואחרים, וילי מתייעץ איתי על הרבה דברים וגם הפעם זה קרה. כשהוא העלה את האפשרות שאני אהיה בצעירה, אמרתי לו שאם זה הדבר הכי נכון, אני אעשה את זה בשמחה. הוא לא הסכים, הוא לא רצה שהצוות שניהל את הקמפיין הקודם ישתנה בשום פנים ואופן ואני מכבד את ההחלטה הזו. אם זה היה תלוי בי אני לא הייתי לוקח את תפקיד מאמן הצעירה, אני אוהב להיות חלק מהתהליך שמתרחש בנבחרת הבוגרת ואני רוצה להיות שותף לזה. לאמן את הנבחרת הבוגרת? כרגע אני לא חושב על זה. אם זה יקרה יום אחד, מה טוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי