צפו בתקציר: ישראל ניצחה 2:4 את אוסטריה בהצגה ענקית בסמי עופר

ערן זהבי חוגג עם שחקני נבחרת ישראל
ערן זהבי חוגג עם שחקני נבחרת ישראל | מאור אלקסלסי

ארנאוטוביץ' כבש מוקדם (8) וגם השלים צמד מאוחר (75), אבל זהבי נגח פעמיים מהגבהות של דסה (34) ונאתכו (44), הפציץ מ-20 מ' (55) ובישל לדאבור (66) בדרך לאחת ההופעות הגדולות של שחקן במדים הלאומיים

(גודל טקסט)

ניצחונות על אלבניה וסקוטלנד זה יפה, אבל הערב (ראשון) היה הדבר האמיתי. נבחרת ישראל נתנה הצגה לקהל הביתי, לא נרתעה גם מנבחרת שמדורגת כמה וכמה מקומות מעליה והביסה 2:4 את אוסטריה במשחקה הטוב ביותר מזה שנים. למעל 15 אלף הצופים שהגיעו לסמי עופר תהיה חוויה לספר לנכדים, כמעט כמו של אלה שחזו ב-0:5 האלמותי ההוא מלפני 20 שנה.

ולאף אחד לא יהיה סיפור יפה יותר לנכדים מאשר ערן זהבי. אמרו שהוא לא מגיע לנבחרת, אמרו שקל לו להבקיע נגד הגנות חלשות בליגה הסינית, אז אמרו. הכוכב נתן את משחקו הטוב ביותר במדים הלאומיים וכנראה את אחד המשחקים הטובים ביותר של שחקן כלשהו בכחול לבן, השאיר את תקרית סרט הקפטן מאחוריו והראה שהוא מנהיג עם שלושער אדיר ובישול ב-90 דקות לפנתיאון.

המחמאות מגיעות גם לאלי דסה, שבישל שניים מהשערים של זהבי ובאופן כללי היה דומיננטי באגף; לדאבור שכבש נגד חבריו לזלצבורג; לאריאל הרוש שהציל את ישראל מספיגה יותר מפעם אחת ברגעים מותחים; ללואי טאהא שהיה במקום הנכון בכל פעם שהרוש לא הצליח להגיע; לבירם כיאל שהיה האיש החזק במרכז המגרש. ומעל הכל, למנצח של הקונצרט, האיש שכמו הנבחרת המובסת בא מארצו של מוצרט שידע דבר אחד או שניים על קונצרטים, אנדי הרצוג.

השחקנים מודים לקהל. לא הרבה הגיעו אבל הם בהחלט זכו (מאור אלקסלסי)
השחקנים מודים לקהל. לא הרבה הגיעו אבל הם בהחלט זכו (מאור אלקסלסי)

אחרי ה-1:1 נגד סלובניה הוא ספג שוב ושוב ביקורות וטענות על הזימונים המופרכים והמשחק ההגנתי, אבל המאמן האוסטרי נשאר נאמן לשיטה שלו ולהרכב שלו – מלבד טוואטחה הפצוע – וזה השתלם לו בגדול. נגד הנבחרת במדיה כיכב באינספור משחקים, הוא הוכיח שהוא יודע על מה הוא מדבר וקנה לעצמו עוד תקופה ארוכה של שקט בתור המאמן הלאומי של ישראל.

כרגע ישראל במקום הראשון בבית, וערן זהבי ראשון בטבלת הכובשים במוקדמות. מחר תתעורר ישראל למציאות בה הנבחרת שלה מועמדת רצינית להעפלה ליורו, והשחקנים בוודאי יתעוררו להצעות מקבוצות באירופה. אחרי משחק כזה, הציפיות לקראת יוני – אז יתארחו הרצוג ושחקניו בלטביה – בשמיים. בואו, בבקשה, לא נהרוס את זה הפעם.

זהבי. מופע ענק והיסטורי (מאור אלקסלסי)
זהבי. מופע ענק והיסטורי (מאור אלקסלסי)

הרצוג. ניצח בזכות העקשנות (מאור אלקסלסי)
הרצוג. ניצח בזכות העקשנות (מאור אלקסלסי)

הרכבים
נבחרת ישראל: אריאל הרוש, אלי דסה, לואי טאהא (איעד חבשי 77), שרן ייני, אוראל דגני, עומרי בן הרוש, ביברס נאתכו, דור פרץ, בירם כיאל (אלמוג כהן 72), ערן זהבי, מואנס דאבור (תומר חמד 80).

נבחרת אוסטריה היינץ לינדנר, אלכסנדר דראגוביץ', מרטין הינטרגר, אנדראס אולמר, מקסימיליאן וובר (מארק יאנקר 60), יוליאן באומגרטלנגר, ולנטינו לזארו, מרסל סאביצר, פטר זולי (פלוריאן קיינץ 85), קסאבר שלאגר (קארים אוניסיאו 60), מרקו ארנאוטוביץ'.

מהלך המשחק
השופט האוקראיני יבן ארונובסקי הוציא את המשחק לדרך לעיני 16,150 הצופים בסמי עופר, וכבר בדקה השנייה האוסטרים הגיעו להזדמנות בתוך הרחבה שהורחקה על ידי ייני. בדקות הבאות ישראל הניעה יותר את הכדור וניסתה ליצור מצבים, אבל המסירות לא הגיעו לחלק ההתקפי. אוסטריה קיבלה ביטחון ויצאה להתקיף, ופטר זולי מצא את מרקו ארנאוטוביץ' חופשי לגמרי ברחבה, בחוסר תשומת לב אדירה של הבלמים הישראלים, והכוכב בעט בלי מפריע לרשת כדי להעלות את אוסטריה ל-0:1.

ארנאוטוביץ'. מסוכן להגנה הישראלית (מאור אלקסלסי)
ארנאוטוביץ'. מסוכן להגנה הישראלית (מאור אלקסלסי)
הרוש. לא יכול היה למנוע את השער (מאור אלקסלסי)
הרוש. לא יכול היה למנוע את השער (מאור אלקסלסי)

הלחץ של אוסטריה נמשך. אולמר קיבל הזדמנות עם הגבהה להרחבה ויציאה לא טובה של הרוש, אבל נאתכו הרחיק. בדקה ה-21 היה זה שוב ארנאוטוביץ' שחדר לרחבה, אבל טאהא נלחם והרחיק לקרן. בין לבין פרץ ודאבור ניסו לחדור, אבל עדיין לא הגיעו לרחבה. רק בדקה ה-27 טאהא הגביה כדור שהתקרב לשער של לינדנר, אך דאבור לא הצליח להגיע. בחצי השעה הראשונה, למעשה, לא בעטה ישראל אפילו פעם אחת לכיוון השער האוסטרי.

אחרי שחדירות ממרכז המגרש לא עבדו, ופריצות משמאל נכשלו, סוף סוף החליטו שחקני הנבחרת הישראלית לנסות מימין. בדקה ה-34 דסה קיבל את הכדור ושלח כדור רוחב לתוך הרחבה, וערן זהבי הקדים את הבלמים כדי לנגוח פנימה שער שוויון מתוק. האוסטרים נכנסו ללחץ ויצאו להתקפה, ותוך שלוש דקות הגיעו לארבע הזדמנויות שנעצרו רק ברגע האחרון על ידי אריאל הרוש. השוער אמנם לא משחק בבאר שבע, אבל הוכיח מדוע הרצוג בחר בו עם אינסטינקטים נדירים שהצילו את ישראל מספיגה בטוחה.

זהבי חוגג. האיש הנכון ברגע הנכון (מאור אלקסלסי)
זהבי חוגג. האיש הנכון ברגע הנכון (מאור אלקסלסי)

המחצית התקרבה לסיומה והיה נדמה שאנחנו נצא להפסקה בשוויון, אבל לערן זהבי היו תוכניות אחרות. הכוכב שלנו בליגה הסינית הוכיח בפעם המי יודע כמה שהוא ווינר וכשנאתכו הרים כדור חופשי בדקה ה-44 הוא היה זה שרץ קדימה, נגח וראה שוב את הכדור ברשת. מהפך אדיר לנבחרת ישראל, ברגע המושלם מבחינתה לעלות ליתרון.

ולמה זה היה הרגע המושלם? כי למחצית השנייה עלתה ישראל עם טירוף בעיניים, ותוך דקה זהבי כבר ניסה להשיג שלושער עם בעיטה מחוץ לרחבה שעברה ליד הקורה. האוסטרים ניסו להשוות עם מצב נייח ונגיחה שכבר עברה את הרוש, אבל טאהא הרחיק מקו השער. ההתקפה הזאת לא עצרה את השחקנים של הרצוג, שהעבירו את הכדור במרכז המגרש כרצונם וניסו לצאת למתפרצות. בדקה ה-55 דסה מצא את זהבי, ש-20 מטר מהשער הפציץ לחיבורים והשלים שלושער אדיר. השער הזה, אגב, העלה אותו לראש טבלת הכובשים של המפעל עם ארבעה שערים, כיוון שכזכור הוא היה זה שכבש את שער השוויון נגד סלובניה בחמישי, והוא עקף בכך את ראחים סטרלינג מאנגליה ודניס צ'רישב מרוסיה.

זהבי ותנועת ה
זהבי ותנועת ה"פיו פיו". אחד המשחקים הכי טובים של שחקן במדי הנבחרת (מאור אלקסלסי)

תוך שש דקות ישראל קיבלה עוד שתי הזדמנויות עם בעיטות חופשיות לא רחוק מהשער, אבל את הראשונה זהבי שלח ליד השער ואת השנייה נאתכו בעט מעליו. היה ברור ששלושה שערים לא מספיקים לחבורה בכחול לבן, והיא המשיכה להניע את הכדור במטרה אחת: להבקיע עוד אחד. זה קרה בדקה ה-66, כשמסירה לזהבי תפסה את ההגנה האוסטרית לא מוכנה. הכוכב חדר לרחבה, גילה שהוא לא במצב בעיטה והוריד כדור למואנס דאבור, שלא התקשה מול לינדנר בדרך ל-1:4 ענק ובלתי נתפס.

אצל האוסטרים, שעדיין לא קלטו מה קורה, היה רק שחקן אחד שהגיב: מרקו ארנאוטוביץ' הצליח להגיע בדקה ה-75 להשמטה של הרוש כדי לצמק, מה שרק חיזק את הנחישות של שחקנינו. במקום להיכנס ללחץ שמא האוסטרים יצמקו שוב והדקות האחרונות יהפכו למותחות במיוחד, המוטיבציה שלהם רק התגברה והם ניסו להשיג את החמישי. בדקה ה-92 זהבי עוד הספיק לבעוט לקורה, אבל המשחק נגמר "רק" ב-2:4 אדיר שייזכר לדורות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי