אלישע לוי: "במשחק כזה יש רק מה להפסיד. לא טעיתי עם סבע"

אלישע לוי
אלישע לוי | ערן לוף

מאמן הנבחרת לשעבר התראיין לתוכנית הספורט של רדיו 103FM. הוא מודאג ממשחקי החוץ ומהמצבים הנייחים: "קשה לנו מסורתית", ממליץ להרצוג שלא לחשוב על פולין ומשוכנע שיימצא קבוצה בקרוב: "זה עניין של מומנטום"

(גודל טקסט)

אלישע לוי לא ירצה לזכור את העונה האחרונה. המאמן שחזר למכבי פתח תקווה בקול תרועה רמה, פוטר כבר בחודש ינואר ולא הצליח לחמוק מגורל המר של מאמני הנבחרות. את העונה הקרובה הוא יפתח ללא קבוצה, באופן נדיר מבחינתו. בינתיים התראיין לוי לתוכנית הספורט של רדיו 103FM ושלח עצות למאמן אנדי הרצוג לקראת המשחק מחר בלטביה. הוא מודאג מהשחקנים שלא משחקים במדי הקבוצות, ממאזן החוץ של הנבחרת וגם לא מתחרט על מה שאמר על דיא סבע.

על מה המשחק מחר אמר לוי: "אני חושב שבאמת זה מסוג המשחקים שאם אנחנו רוצים שיהיה לנו סיכוי, ויש לנו סיכוי אחרי הפתיחה הטובה, אנחנו חייבים לנצח. לטביה נבחרת פחות טובה מאיתנו, אבל בהיסטוריה של הנבחרת כל משחק חוץ הוא מאוד קשה, ואם נדע לבוא מנטלית ופיזית טוב וכמו שצריך, אז אנחנו באמת נוכל לנצח שמה.  

הקשיים נגד לטביה: "זה נכון, ולכן נצטרך לבוא באמת מוכנים. זה מסוג המשחקים שלא צריך לשחק טוב, צריך לבוא חזקים פיזית ולעבוד טקטית. אולי במצבים נייחים לשים יותר דגש, למרות שמול האירופיות זה תמיד קשה בחוץ. אני חושב שאנחנו באים בתקופה פחות טובה ובעייתית, אבל לא רק לנו, בגלל שזה חודש יוני, ששחקנים גומרים את העונה, ולא כולם בכושר, חלק עייפים וחלק פצועים. צריך באמת לדעת לבחור. לפי מה שאני רואה, אנדי הרצוג הולך על אותו הרכב פחות או יותר שזה דבר טוב. אבל יש נקודות בעייתיות בגלל כמה שחקנים שלא משחקים והשאלה היא נבוא לשם".


אלישע לוי בתקופתו כמאמן הנבחרת (ערן לוף)

על השחקנים שלא משחקים במדי קבוצותיהם: "כשאתה בא עם שחקן אחד שהוא לא בכושר, למשל אריאל הרוש שלא משחק, זה בסדר. אבל הפעם יש שלושה-ארבעה שלא משחקים באופן קבוע, גם טאלב טוואטחה וגם עמרי בן הרוש. גם מואנס דאבור ייחסר. המאמן שומר על המערך שלו. אם נסתכל על הקמפיין הקודם, שמרנו על הבית שלנו ועשינו ניצחונות יפים, אבל בחוץ לא הבאנו נקודה אחת. זו נקודה שאני מקווה שכן יתגברו עליה הפעם".

איך מחלקים את הכוחות ואת תשומת הלב כשהמשחקים צמודים : "לא הייתי מדבר על המשחק מול פולין. כשיש שני משחקים, בטח המשחק מול לטביה הוא יותר ריאלי מבחינתנו בגלל שאנחנו חייבים לקחת את הנקודות. לטביה היא נבחרת פחות טובה מפולין. הייתי שם הכל על המשחק הראשון. בוחר את השחקנים הטובים ביותר, ואחר כך רואה מה קורה. זו הסיבה שלוקחים 23 שחקנים. לא הייתי מדבר בכלל על פולין".

על דיא סבע: "לא טעיתי בנוגע למה שאמרתי. אמרתי אז שזמנו יגיע. היום אנחנו מדברים בדיעבד אחרי שנתיים. אני חושב שדיא שחקן טוב מאוד והוא הוכיח את זה בשנתיים האלה, אבל בזמנו הוא היה צריך להיות סבלני. אם אתה סבלני אתה מגיע בזכות היכולת שלך. אני חושב שמאז דיא הוכיח שהוא סקורר. אם אנחנו מדברים עכשיו על חסרונו של דאבור, אני חושב שיש פה אלטרנטיבה. השאלה איך המאמן יבחר לשחק. אם אנחנו מדברים על המערך שהרצוג יבחר לשחק, ואם מדברים על שני סקוררים כמו סבע וזהבי, בנוסף לחמישה שחקני הגנה ועוד שלושה קשרים אחוריים ולא שחקנים של מספרים אז יש משמעות מאוד גדולה למערך הזה. אם נוכל להיות קרובים לשער של היריב, אז דיא וגם זהבי, שהם באמת סקוררים, יוכלו לבוא לידי ביטוי. אם נשחק אחורה ולא נגיע לשער תהיה פה בעיה לדעתי".


דיא סבע. "הוכיח שהוא סקורר" (דני מרון)

משחקים שיש בהם רק מה להפסיד: "ללא ספק. אבל אם רוצים סיכוי, זה המשחקים שצריך לנצח. תסכים איתי שקשה הרבה יותר לשחק נגד פולין מאש נגד לטביה. צריך לנצח משחק שאתה משחק בחוץ נגד קבוצה פחות טובה. בטח אחרי פתיחה טובה. אם באים מוכנים, אז פה אתה נמדד. אתה חייב לבוא מוכן טקטית פיזית ומנטלית, כי יש מה להפסיד. אם אתה לא מנצח מתחיל הלחץ".

פותח עונה כרגע בלי קבוצה: "אם אתה שואל אותי, זו החלטה שכל מאמן. אני גאה ושמח והייתי עושה את זה שוב. בלי שום קשר למהן ההשלכות. ברור שאחרי הנבחרת אתה יוצא עם צלקות, כפי שקורה לכל המאמנים".

מעמדו בנסיגה: "לכל מאמן שאימן את הנבחרת היו בעיות אחרי. כל מאמן. אם אתה שואל אותי, כשאתה בא לקמפיין כמו שלי אתה לא יכול להצליח. אבל עדיין זה היה שווה את זה וזה חובה, וכמו שאמרתם, אף מאמן לא אומר "לא" לנבחרת. לעניין שאמרתם מקודם, השוק תמיד משתנה, ובאמת אני לא זוכר מתי לא פתחתי שנה. אבל אלה דברים שמאמן צריך לקחת בחשבון וצריך להתמודד איתם. זה האתגר שלי ואני מתמודד איתו". כנשאל על כך שהנבחרת היא "בית קברות למאמנים", אמר: "זה אתגר שצריך להתמודד איתו ולשנות אותו".


אלישע לוי נפרד מהנבחרת. "לכל מאמני הנבחרת היו בעיות לאחר מכן" (צילום: אתר ההתאחדות לכדורגל)

על כך שהוא בבית בזמן שמאמנים פחות טובים ממנו כן עובדים: "זה חלק מעניין. אין דבר כזה רק מאמן טוב. מאמן זה גם מומנטום. לפני שנה דיברו על ברק בכר, ועכשיו על ולדימיר איביץ', ויוסי אבוקסיס וגם סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה. מחר-מחרתיים ידברו על מאמן אחר. מאמן בעיניי הוא טוב כשהוא נמדד לאורך זמן. תמיד המאמנים הטובים בסוף שורדים ועובדים. כמובן שתמיד יש מחזוריות של מאמנים צעירים וזה בסדר גמור. אבל מאמן נמדד לאורך זמן והוא צריך סבלנות".

על יוסי בניון: "הוא עשה דרך מדהימה כשחקן ועכשיו הוא יצטרך להיות בפרונט ולקבל החלטות קשות כמנהל מקצועי. ככה אתה נמדד, זה הכדורגל".


אלישע לוי ויוסי בניון (צילום: באדיבות אתר מכבי פתח תקווה)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי