בית הלחמי: "הגעה לשמינייה הראשונה תיחשב להצלחה"

אריאל בית הלחמי
אריאל בית הלחמי | דני מרון

מאמן נבחרת העתודה סיכם את שלב הבתים והציב ציפיות להמשך: "עוד לא השתחררנו מספיק. מצפה שנשחק כמו בהכנה". בנוסף, הוא פרגן ליובל זוסמן, כוכב הזכייה בזהב אשתקד: "עם קצת יותר מזל, הוא היה עושה NBA"

(גודל טקסט)

נבחרת העתודה בכדורסל סיימה אמש (שני) את שלב הבתים של אליפות אירופה בתל אביב, עם ניצחון מעודד 74:93 על נבחרת אוקראינה. האליפות החלה באופן קצת מקרטע, עם הפסד לסרבים, ולמרות יכולת יותר משכנעת בניצחונות על פני איטליה ואוקראינה, עד כה המשחק של הנבחרת מתאפיין בהמון עליות וירידות תוך כדי משחק. בראיון לתכנית הספורט של רדיו 103fm, המאמן אריאל בית הלחמי התייחס ליכולת שהציגו חניכיו בשלושת המשחקים הראשונים ודיבר על מה שמצפה לנבחרת בהמשך.

תחילה, בית הלחמי ניתח את שלב הבתים: "קודם כל אנחנו משחקים בארץ מול אולם מלא וזה כיף לא נורמלי. אני רוצה לנצל את הבמה כדי להודות לקהל שבא. למען האמת, אני עדיין לא שבע רצון מהמשחק שלנו. עוד לא השתחררנו מספיק ואני מחכה שנשחק כמו ששיחקנו בהכנה. אבל אפשר גם להבין את הלחץ על החבר'ה שלנו. הם עוד לא נכנסו לאליפות ולא הראו את היכולת שלהם. אסור לשכוח שקיבלנו חזרה את חנוכי וזיס, שלא עשו חלק משמעותי מההכנה איתנו".

המאמן נשאל האם הניצחון על אוקראינה הוא הצהרת כוונות להמשך: "אני חושב שבחצי השני שיחקנו טוב, חלק מהאנשים אמרו לי שאפילו מצוין. אני עדיין לא מרגיש את זה, אני חושב ששמרנו ורצנו יותר טוב, אבל המשחק עדיין לא מספיק קולח. אני מקווה שמחר כבר יהיה לנו יותר קל וברגע שנשתחרר מהכבלים האלה שאנחנו מרגישים, נהיה יותר טובים".

מחכה שהשחקנים ישתחררו מהכבלים. אריאל בית הלחמי (דני מרון)
מחכה שהשחקנים ישתחררו מהכבלים. אריאל בית הלחמי (דני מרון)

היריבות בשלב הנוקאאוט: "הסגנון שבו האליפות הזו מתנהלת עוזר לקבוצות הנחותות לנצח משחקים. אסור לזלזל באף קבוצה. הכי חשוב כרגע זה להראות אופי".

היכולת של הנבחרת בחצי הראשון נגד אוקראינה הייתה פחות טובה והתאפיינה באיבודי כדור ומשחק לא מאורגן: "אני מסכים. הכוח שלנו הוא בריצה, אנחנו יותר מתקשים נגד קבוצות שמצליחות להביא אותנו למשחק על חצי מגרש. אבל ברגע שאנחנו עושים עצירות בהגנה, יותר קל לנו לרוץ ואתמול למשך שניים וחצי רבעים שמרנו מדהים. אין ספק שעל חצי מגרש, בסגל הנוכחי, קצת קשה לנו. אבל בסוף בכל משחק עד עכשיו אנחנו מתקרבים ל-90 נקודות, אז אני חושב שצריך לתקן את הדרך שבה אנחנו פותחים משחקים".

ניהול הדקות של אבדיה ומדר, שנוטים לטעויות בדקות שהם מתעייפים: "היריבות מגיעות מוכנות אלינו. ברגע שעוד שחקנים חוץ ממדר ואבדיה ייכנסו לעניינים, אנחנו נוכל להוריד מהדקות שלהם".

מובילים את הנבחרת. דני אבדיה וים מדר (דני מרון)
מובילים את הנבחרת. דני אבדיה וים מדר (דני מרון)

איפה הוא מצפה לסיים את האליפות: "אנחנו תמיד שואפים כמה שיותר גבוה, אבל כרגע אני מצפה שנחזור לשחק כמו שעשינו בהכנה, קצת עשינו את זה אתמול. אבל שוב, זה לא פשוט לשחק כל יום".

צמצום הפערים ביחס לאירופה: "יש דור מקסים, גם חבר'ה טובים ברמה האישית. יש שחקנים מאוד מוכשרים, בלי לגעת בשמות. גם אלה שסיימו את גיל העתודה, כמו זוסמן שעם קצת יותר מזל היה עושה NBA. צריך לתת את הקרדיט לאגודות והמאמנים שלהן. אנחנו בכיוון הנכון והלוואי שזה ימשיך".

היריבה הבאה – מונטנגרו: "ישבנו היום וראינו אותם בווידאו. גם העוזרים שלי הלכו אתמול לראות אותם בזיסמן. היא בדיוק מסוג הנבחרות שיכולות להקשות עלינו. הם גבוהים, פחות מוכשרים מהסרבים אבל מאוד קשוחים. הם משחקים על סקור נמוך, כלומר התקפות ארוכות על חצי מגרש. אנחנו ננסה ללכת למשחק המהיר שלנו ואם נצליח לשפר את נושא הריבאונד יהיה לנו יותר קל לעשות את זה".

העתיד מבטיח. שחקני נבחרת העתודה (דני מרון)
העתיד מבטיח. שחקני נבחרת העתודה (דני מרון)

בכל משחק הייתה ריצה גדולה של היריבה. איך עוצרים את זה? "ניסינו אתמול לעשות את זה בחילופים ולא באמצעות פסק זמן, וזה קצת בלבל את המשחק. אמרתי כבר שאני לוקח את האחריות עליי בעניין הזה".

לסיום, בית הלחמי הגדיר מה ייחשב להצלחה בטורניר: "להגיע לשמינייה הראשונה. זה תלוי את מי אתה פוגש, כי מאצ' אפ זה דבר מאוד חשוב בכדורסל ואם אתה לא פוגש את הקבוצות שמקשות עליך במאצ' אפ, זה משפיע. אבל אני אומר עוד פעם, החבר'ה מוכשרים, מחויבים והתחברנו מצוין. יש הבדל של שמיים וארץ בין איפה שהיינו בתחילת ההכנה ואיפה שאנחנו היום. אנחנו משחקים בארץ ועם התמיכה של הקהל אפשר להגיע רחוק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי