בית הלחמי: "עברנו את ההתרגשות, מתחילים ליהנות מהחוויה"

אריאל בית הלחמי
אריאל בית הלחמי | דני מרון

מאמן נבחרת העתודה הרגיש שהשתחרר לחץ אצל חניכיו ויחד עם שחקניו, ביקש לשמור על איפוק לקראת צרפת: "יש מקום לשיפור". אבדיה: "פיני אמר שלא נגיע לחצי גמר, אמרתי לו שייזהר במילותיו"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל עד גיל 20 מרגישה יותר ויותר בנוח ככל שאליפות אירופה מתקדמת. אחרי הפסד במשחק הראשון וניצחונות שכללו דקות רבות של חוסר יציבות בהמשך, אמש (חמישי) היא פשוט שטפה את המגרש והביסה 78:94 יריבה חזקה כמו נבחרת ליטא. לאחר המשחק, מאמן הנבחרת והשחקנים ביקשו לשמור על איפוק למרות הניצחון המשכנע, שכן מחר תחכה לנבחרת יריבה חזקה עוד יותר, שעוד לא הפסידה משחק בטורניר – נבחרת צרפת.

אריאל בית הלחמי, שהצהיר השבוע כי הגעה לרבע הגמר תיחשב להצלחה מבחינתו, נשאל האם ההעפלה לחצי הגמר משחררת לחץ: "זו שאלה מצוינת. מבטיח לענות עליה בסוף האליפות. בסופו של דבר אנחנו גם צריכים להנות מהחווייה, זה גם מה שאני אומר לשחקנים, שיהיו בתוך זה ולא יחשבו על מחר. הגענו לחצי הגמר בזכות".

האחוזים רעים מקו העונשין: "יש מקום לשיפור. אבל כששומרים ומשחקים קבוצתי ושחקנים עולים עם גאווה ונותנים את הכל, גם נתון של 12/26 מהקו מתגמד בסוף כי הגענו ליותר מ-90 נקודות".

הניצחון שחרר לחץ. תומר פורת ועידן אלבר חוגגים (דני מרון)

מה השתנה ביחס למשחקים קודמים: "עברנו את ההתרגשות, ממשחק למשחק משהו משתחרר אצל השחקנים והם מתחילים להנות מהחוויה. היה כיף לראות איך שהם שיחקו".

הביתיות הופכת את ישראל לקבוצה שאף אחד לא רוצה לפגוש: "אני לא מסתכל על זה בצורה הזאת. היה לי חשוב מאוד שהנבחרת תשחק טוב, בלי להסתכל על גמר או חצי גמר. רציתי שהקהל יהנה ויאהב את הנבחרת, בזה הצלחנו בגדול".

לקראת צרפת: "אני חושב שאנחנו לא צריכים להתרכז בזהות היריבה. מבחינה טקטית, מה שעשינו היום בהגנה היה חוויה והשחקנים ביצעו את זה בצורה יפה. טוב שמחר אנחנו לא משחקים ונוכל להתאושש. נצטרך להגיע מוכנים ולתת עוד חוויה לקהל".

ההתרגשות עברה. ים מדר (דני מרון)
ההתרגשות עברה. ים מדר (דני מרון)

כמה הוא שמח שהמשחקים ייערכו בהיכל 'קבוצת שלמה': "עכשיו? מאוד. היום הצלחתי להנות כי שיחקנו ממש טוב".

יאיר קרביץ ביקש לשמור על קור רוח: "מוקדם לדבר על הנפה. הצרפתים חזקים, יש לנו יום מנוחה, נעשה את ההתאמות ונבוא לעשות את המקסימום". הגארד ניסה להצביע על מה שעשה את ההבדל ביחס למשחקים קודמים: "ההגנה. ברגע ששומרים כמו שצריך, לוחצים על הכדור וגורמים לאיבודי כדור, מגיעים לנקודות קלות. התקפית אנחנו מקום ראשון באסיסטים בטורניר, זה הד.נ.א שלנו".

עידן אלבר התייחס למחצית הראשונה שבה היה נהדר, והחמיא לקהל הביתי: "יכול להיות שהשתחרר אצלי משהו. אני מוכן להזדמנות בכל רגע. עשינו עבודה מדהימה כנבחרת, אחרי שבהכנה הם קלעו עלינו 107 נקודות, היום עצרנו אותם על פחות מ-80. הקהל מדהים, הוא יוצר פה אווירה מטורפת. הלוואי שכל משחק יהיה ככה, האווירה מחשמלת ואנחנו בהיי מטורף".

נהנים לשחק מול הקהל הביתי. שחקני העתודה חוגגים (דני מרון)
נהנים לשחק מול הקהל הביתי. שחקני העתודה חוגגים (דני מרון)

דני אבדיה, שרשם ארבע חסימות, נשאל האם הוא מרגיש שמתפקידו לספק "מטרייה אווירית" לנבחרת: "כשיש לך כל כך הרבה חוסמים בקבוצה שלך בבוגרים, אז אתה גם לומד משהו. זה כיף, אני בא בטירוף לנצח גם הגנתית וגם התקפית".

החיבוק עם פיני גרשון כשירד לספסל בסיום: "היה לו ראיון השבוע שבו אמר שהוא לא חושב שנגיע לחצי הגמר. אז תפסתי לו את הראש ואמרתי לו שייזהר במילותיו".

הציוות עם ים מדר: "כיף לשחק איתו, הוא בחור סופר מוכשר. הוא אמנם במועדון יריב אבל על המגרש אנחנו החברים הכי טובים ונמשיך לעשות הכל בשביל לנצח".

תחנה אחרונה בהגנה. דני אבדיה (דני מרון)
תחנה אחרונה בהגנה. דני אבדיה (דני מרון)

ההבטחה לגלח את הראש במגרש עם מכונה במקרה של זכייה בזהב: "זה מתקרב. נראה לי שים יהיה ספר מעולה, אבל בוא נישאר עם הרגליים על הקרקע ונמשיך לעשות את העבודה כמו שצריך כדי לעשות את זה".

כמה הביתיות עוזרת: "אין לי מילים כמה כיף לשחק פה. לא המאנתי שתהיה תמיכה כזאת, כיף לראות שיש לנו עם שאוהב כדורסל ובא לתמוך בנו, אין לתאר כמה זה עוזר לנו". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי