מארבע יוצאת אחת: לקראת חצי גמר אליפות אירופה לעתודה

ים מדר, דני אבדיה
ים מדר, דני אבדיה | FIBA

החוזקות של צרפת שתפגוש את ישראל, הרגע המכונן ברבע הגמר בין ספרד לטורקיה, ההצלחה של בית הלחמי, המחמאות לאיגוד על אליפות ללא דופי והכישרון של אבדיה ומדר

(גודל טקסט)

אתמול (חמישי) נקבעה תמונת חצי גמר של אליפות אירופה עד גיל 20, כאשר החל ממחר יתמודדו גרמניה, ספרד, צרפת וישראל על הזכות לשחק בגמר ביום ראשון ולזכות תואר אלופת אירופה לעתודה, שבו מחזיקה נבחרת ישראל מאז הקיץ שעבר.

נבחרת צרפת, יריבתה של ישראל בחצי הגמר, העפילה למעמד 4 הגדולות לאחר ניצחון 63:71 על קרואטיה והיא קבוצה בעלת תכונות דומות לזו של אריאל בית הלחמי. שני שחקנים בולטים מעל היתר, שניהם בעמדת הפורוורד. הראשון הוא איוון פברייר (2.05), שרשם עד כה 15.6 נקודות ו-6.2 ריבאונדים למשחק והשני הוא דילן אפו-מאמא (1.97), שהצטיין אתמול ברבע הגמר. מדובר בנבחרת עיקשת, שההגנה אצלה היא שם המשחק ותהווה אתגר לא פשוט לחניכיו של בית הלחמי.

כמה מילים על אירוע שקרה אתמול 1.2 שניות לסיום המשחק בין ספרד לטורקיה. הספרדים הוליכו 68:70, כשעל קו העונשין עמד מוחמין מוסטפא הטורקי, שיכול היה לכפות הארכה. עד לאותו רגע רשם הטורקי 5/6 מאותו טווח. הזריקה הראשונה שלו נכנסה, אך השנייה פגעה בטבעת ועל הכדור החוזר השתלטו הספרדים, שניצחו ועלו לחצי הגמר. מוסטפא פרץ בבכי, כשחבריו וכל אנשי המשלחת הטורקית מנסים לנחם אותו ללא הצלחה. השחקנים הספרדים, שהיו מוכנים נפשית לשחק לפחות עוד חמש דקות, מיהרו לנחם את הטורקי הצעיר, שהתקשה להרגע. רגע מכונן באליפות נהדרת המתקיימת כאן אצלנו, שמוכיח שכדורסל זה לא הכל.

דילן אפו-מאמא, כוכב נבחרת צרפת. (FIBA)
דילן אפו-מאמא, כוכב נבחרת צרפת. (FIBA)

עד כה נרשמו אפס תקלות באליפות שמתקיימת בתל אביב ומציגה את דור העתיד של הכדורסל האירופי. לא מעט שחקנים ששיחקו בשבוע האחרון באולם זיסמן ובהיכל 'קבוצת שלמה' ויסיימו את האליפות ביום ראשון, עשויים למצוא את מקומם גם ב-NBA. בכל אחת מהנבחרות יש שחקנים שיתפתחו ויגיעו לרמות הגבוהות ביותר.

אבל אותנו מעניינת נבחרת ישראל. מגיע שאפו למאמן אריאל בית הלחמי, שהצעיד את הנבחרת לזכייה היסטורית בקיץ שעבר וכעת יכול לחזור על ההישג. לבית הלחמי חלק גדול בטיפוח ומתן אשראי לשחקנים צעירים, הן בגלבוע/גליל וגם בקבוצות קודמות שאימן והוא מצליח שנה שנייה ברציפות להוכיח שהשלם גדול מסך חלקיו.

מציגים את הכשרון שלהם לראווה. דני אבדיה וים מדר. (דני מרון)
מציגים את הכשרון שלהם לראווה. דני אבדיה וים מדר. (דני מרון)

והחלק המרכזי הוא ללא ספק דני אבדיה. צריך לזכור שהוא עדיין ילד בן 18, אבל הוא מוכיח מדי משחק שיש לו את כל החבילה ואיגוד הכדורסל ראוי למחמאות על כך שדאג שאבדיה ישחק במדים הכחולים-לבנים ולא בנבחרת סרביה, שאותה יכול היה לייצג בעקבות האזרחות שבה מחזיק אביו זופר, ששיחק בנבחרת האקס-יוגולסבית לפני שהגיע לישראל.

בנוסף לאבדיה ראוי להדגיש לא פחות את ים מדר. הצעיר שגדל בבית דגן מראה שגם לו יש תכונות של כוכב ומשחק בלי מניירות, עם המון בטחון עצמי ונכון לעכשיו הוא הקלעי המוביל בנבחרת עם 16.6 נקודות למשחק, אך חשוב מכך גם מלך האסיסטים של הטורניר כולו, עם ממוצע של 8.6. הפועל תל אביב, שבה ישחק מדר בעונה הקרובה, צפויה להיות תחנה בדרך ליעדים גדולים הרבה יותר. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי