בפעם השנייה ברציפות: ישראל אלופת אירופה עד גיל 20

שחקני נבחרת ישראל
שחקני נבחרת ישראל | דני מרון

לאחר שלושה רבעים צמודים, חבורתו של בית הלחמי התפוצצה בעשר הדקות האחרונות בדרך ל-84:92 גדול על ספרד לעיני הקהל הביתי. דני אבדיה הצטיין עם 23 נקודות, ים מדר הוסיף עוד 17

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל עשתה פעם נוספת את הבלתי ייאמן כאשר זכתה בפעם השנייה ברציפות באליפות אירופה עד גיל 20 לאחר 69:82 על ספרד. לנבחרתו של בית הלחמי שאירחה את הטורניר היו שאיפות צנועות יותר עם העפלה לשמינייה הראשונה, אך לאור יכולת שיא של הקהל הביתי ושל דני אבדיה בישראל ידעו שאפשר לחלום בגדול וללכת עד הסוף.

זה בהתחלה לא היה קל ולמרות פתיחה טובה של ישראל ספרד נשפה בעורפה ואף הובילה בשלבים רבים המשחק ולמרות זאת ישראל סיפקה רבע רביעי ענק שכאמור השאיר את הגביע שנה שנייה בישראל.


האוהדים המאושרים ישראל ראו את הנבחרת לוקחת טורניר שני ברציפות (דני מרון)

רבע ראשון
ים מדר עלה ראשון על הלוח לאחר ג'אמפ שוט שהסתיים בשתי נקודות ועבירה, הגארד השלים מהלך של שלוש נקודות עם קליעה מהעונשין. דני אבדיה נכנס לעניינים אחרי שתי דקות עם שלשה ראשונה ויחד עם ארבע נקודות רצופות של עמית זיס וים מדבר ישראל עלתה ל-2:10 מרהיב. ספרד חזרה לעניינים עם מטווח שלשות אשר הוריד את ההפרש לשלוש בלבד, אבל שלשה גדולה של עמית זיס ושתי נקודות חשובות של דני אבדיה הקפיצו את היתרון של ישראל ל-10:18. נבחרת ספרד מנגד השלימה ריצת 0:10 ועלתה ליתרון ראשון במשחק – 18:20. לאחר מכן המשחק נשאר צמוד על סיום הרבע שהסתיים בשיווין 24:24.

רבע שני
נבחרת ספרד פתחה את הרבע השני עם ארבע נקודות משותפות של אלחנדו פוזו וסרגי מרטינס שהעלו את הנבחרת ל-24:28, תומר לוינסון קלע את שתי הנקודות הראשונות של ישראל ברבע מקו העונשין. האורחת המשיכה בשלה ועלה ליתרון של 29:34, אך דני אבדיה החזיר את ישראל למשחק עם שלשה והקפיץ את ההיכל. בדיוק כמו בסוף הרבע הראשון גם הפעם המחצית ננעלה בצורה הכי צמודה שאפשר, תומר פורת קבע את תוצאת הרבע חמש שניות לסיום וקבע שוויון 42:42.


דני אבדיה (דני מרון)

רבע שלישי
קולע הסל האחרון במחצית הראשונה, קלע את הנקודות הראשונות במחצית עם סל כמעט בלתי אפשרי מאחורי הקרש. ים מדר עלה ללייאפ קליל ונחסם לפני ירידת הכדור לרשת, אריאל בית הלחמי זעם ונכנס למרגש, והשופט שרק נגדו עבירה טכנית. דני אבדיה סיפק עוד אסיסט נהדר לים מדר שהעלה את היתרון ל-45:48, אך איגנסיו רוסה שלא עלה על הלוח במחצית הראשונה, נכנס לעניינים וצלף שתי שלשות מהירות.

ישראל הצליחה מעט לברוח לספרדים לאחר שעידן אלבר עלה לשתי זריקות עונשין, החטיא את השנייה, אבל רז אדם עלה לכדור החוזר ועידן אלבר צלף שלשה 'אלה סטף קרי' שהעלתה את ישראל ל-58:64. ישראל סיימה את הרבע השלישי בהפרש גבוה יחסית של 59:66 ונתור רק עוד רבע אחד כדי לשמור על התואר שנה שנייה ברציפות.

רבע רביעי
עשר הדקות האחרונות המשיכו באותם אנרגיות כמו בסיום הרבע השלישי, ים מדר קלע שתי נקודות בפאז ברייק ודני אבדיה העלה את הנבחרת ליתרון דו ספרתי לראשונה במשחק. עידן אלבר צלף שלשה נוספת שפגעה בטבעת ונכנסה פנימה שקבע 63:75 לישראל. ישראל המשיכה להתפוצץ ובזכות נקודות חשובות של דני אבדיה ויותם חנוכי קבעו 71:88 ענק של ישראל. הדקות האחרונות היו חגיגה ישראל אחת גדולה ולמרות מיני חזרה של ספרד, ישראל לא הורידה את הרגל מהגז וזה נגמר עם 84:92, גדול וחשוב יותר, זכייה שנייה ברציפות לישראל!

קלעו לישראל: דני אבדיה 23 (5 ריבאונדים, 7 אסיסטים ו-3 חסימות), ים מדר 17 (8 אסיסטים), תומר פורת 11, רז אדם 10, עידן אלבר 10, עמית זיס 7, יותם חנוכי 7, נועם אביבי 3, יאיר קרביץ 2, תומר לוינסון 2.

המצטיין בטורניר. דני אבדיה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי