נבחרת הנוער חזרה לדרג א' לאחר 66:78 על מקדוניה

טל אור פלד
טל אור פלד | FIBA

הנערים של אורן אהרוני נותרו מושלמים באליפות אירופה לדרג ב' והעפילו לגמר, שם יפגשו את פולין לקרב על התואר. נועם דברת קלע 20 נק' וקטף 7 ריב', שחר לזר הוסיף 13 נק'

(גודל טקסט)

נבחרת הנוער של ישראל חזרה הערב (שבת) לדרג א' אחרי שנשארה בלתי מנוצחת באליפות אירופה דרג ב' (שישה ניצחונות) עם ניצחון 66:78 בחצי הגמר על צפון מקדוניה.

ישראל עלתה לגמר שם תתמודד מחר בשעה 20:45 נגד נבחרת פולין. יחד עם העליה לגמר וההעפלה בחזרה לדרג א' ישראל גם הנחילה למקדונים הפסד ראשון בטורניר. ישראל חוזרת לדרג א' לאחר שלוש שנים. בסיום המשחק פרצו השחקנים הצעירים בחגיגות שמחה על הפארק יחד עם אנשי הצוות המקצועי, בני משפחות השחקנים ואוהדים ישראל שהגיעו לצפות בבחורים מישראל.

מאמן נבחרת הנוער אורן אהרוני אמר לאחר ההישג והחזרה לדרג א': "אני מאוד מאושר, אני כ"כ גאה בשנתון הזה שבלי הצל הגדול של דני אבדיה עשה פה טורניר פשוט מדהים ואיכותי. היתה פה כל יום מלחמה חדשה, השלבים האחרונים היו נגד קבוצות ברמה גבוהה והילדים הוכיחו כדורסל טוב, בגרות ואופי של מנצחים. הייתי שותף לפני שנתיים לאליפות בקדטים אבל האליפות בדרג ב' היא קשה ואינטנסיבית יותר. אני מאושר בשביל הילדים שעשו הישג יוצא מהכלל ובשביל הכדורסל הישראלי".

עמית אהרוני. עוד ערב מוצלח לחבורה הישראלית (FIBA)
עמית אהרוני. עוד ערב מוצלח לחבורה הישראלית (FIBA)

המקדונים פתחו מצוין והבהירו לישראל שיהיה להם קרב קשה כאשר הוליכו בסיום הרבע הראשון אבל ברבע השני התפוצצו החניכים של אורן אהרוני עם משחק התקפה שוטף ומבול שלשות של יהל מלמד, טל פלד, נועם דוברת ועמית אהרוני. בתוך 5 דקות רצה ישראל 3-20 וירדה להפסקה ביתרון גדול: 24-43.

מקדוניה ניסתה לחזור למשחק במחצית השניה אבל בכל פעם שהיא התקרבה היה זה מישהו אחר בישראל שהיה שם בשביל לשמור את המרחק הגדול, פעם נועם דוברת, פעם יהל מלמד, פעם שחר לזר ופעם דורי סהר. ברבע האחרון זה התקרב עד 8 הפרש בלבד ושם זה נעצר עם שלשה אדירה של יהל מלמד שסגרה עניין. בסיום חגגו השחקנים והמאמן על הפרקט את ההישג הגדול עם ניצחון 66-78 וינסו מחר לשמור על אליפות מושלמת ללא הפסד בדרך לזכיה בתואר.

קלעו לישראל: נועם דוברת 20 (7 ריב'), שחר לזר 13, דורי סהר 12 (7 ריב'), יהל מלמד 12, טל פלד 8, יונתן אטיאס 6, גלעד לוי 4, עמית אהרוני 3.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי