אורן אהרוני: "הקהל משתוקק לראות את הצעירים מצליחים"

אורן אהרוני
אורן אהרוני | איגוד הכדורסל

המאמן שהוביל את נבחרת הנוער לזכייה באליפות אירופה דרג ב', התייחס לעתיד שחקניו בבוגרים: "בגלל ריבוי הזרים, קשה מאוד להיכנס לליגת העל כשאתה מסיים גיל נוער"

(גודל טקסט)

מאמן נבחרת הנוער של ישראל בכדורסל, אורן אהרוני, הצליח במשימה שמבחינת האיגוד אולי הייתה משמעותית יותר מאליפות אירופה שנערכה בארץ: החזרת הנבחרת לדרג א'. אחרי שעמד במטרה, המאמן התראיין היום ל-103FM והתייחס בעיקר לסוגייה הבולטת שעולה מהצלחת הדורות הצעירים בכחול-לבן – מה מצפה להם בבוגרים.

אהרוני נשאל מה יקרה עם חברי הנבחרת בהמשך: "הנבחרת מורכבת משני שנתונים, חלק ממשיכים לעוד שנה בגיל נוער וחלקם מסיימים. כל אחד מהם מתחיל את הדרך הקשה והארוכה בקבוצות הבוגרים. אני מתאר לעצמי שנועם דוברת יהיה שחקן לגיטימי במכבי ראשל"צ ומתאר לעצמי שיקרה איתו תהליך דומה לזה של דני אבדיה, כלומר הוא יהיה יותר בבוגרים מאשר בנוער. דורי סהר הושאל ממכבי תל אביב להוד השרון".

"בגלל המבנה של הכדורסל הישראלי, קשה מאוד להיכנס לליגת העל כשאתה מסיים גיל נוער", המשיך המאמן, "בגלל הסיטואציה של ריבוי הזרים בליגה הראשונה, מנסים לשחק שנתיים ולפעמים יותר בליגה השנייה. הרבה יותר קשה לפרוץ את תקרת הזכוכית הזו לליגת העל וזה לוקח יותר זמן מאשר בתקופה שלי. אבל מי שיתמיד ויהיה מוכן לעבוד קשה, ימצא את הדרך שלו ואני באמת חושב שיש שחקנים מוכשרים בארץ".

נועם דוברת (משמאל) נחשב לכישרון המוביל בנבחרת. יקבל הזדמנות בבוגרים? (איגוד הכדורסל)
נועם דוברת (משמאל) נחשב לכישרון המוביל בנבחרת. יקבל הזדמנות בבוגרים? (איגוד הכדורסל)

אחד הפוטנציאלים הבולטים בנבחרת הוא הסנטר גלעד לוי, שמתנשא לגובה נדיר בישראל, 2.16 מטרים. אהרוני נשאל מה טווח ההתקדמות שלו: "הוא מישהו שבהחלט רוצים לפתח, לקדם ולדחוף אותו. גם בחשיבה על שיטת המשחק בהגנה שלנו שינינו דברים בעיקר בשבילו. אני מקווה מאוד שימשיך לפתח בעיקר את הגוף כי הוא צמח לגובה בצורה קיצונית והוא עדיין דקיק. אבל הוא מאוד מקצועי, אם יפתח את הגוף, יש לו כדורסל טוב, הוא מבין את המשחק ויש לו טאץ' טוב מתחת לסל. חייבים להבין שילד כזה שעשה צמיחה קיצונית בטווח של שנתיים, צריך להיות זהירים איתו ואי אפשר פתאום להעמיס עליו משקלים בחדר כושר".

האם הוא רוצה לאמן בליגת העל: "אני לא מסתכל על זה, אני לא עושה את המאמץ ומאתגר את עצמי כדי שאוכל ללכת לאמן בוגרים. אם תיקרה הזדמנות בדרך, זה יהיה נחמד מאוד. למזלי התחלתי דווקא משם ואז הגעתי לנוער ואני יודע ליהנות מהעשייה שם. צריך לאהוב את זה, זו לא רכבת הרים כמו בבוגרים. זה כמו ריצת מרתון ארוכה, יש ילדים שסיימו עכשיו כיתה י"ב שאני מלווה אותם ארבע-חמש שנים במחלקת הנוער. אני אוהב את זה".

הקהל הישראלי צמא לראות אותם מצליחים. שחקני נבחרת הנוער (עודד קרני, איגוד הכדורסל)
הקהל הישראלי צמא לראות אותם מצליחים. שחקני נבחרת הנוער (עודד קרני, איגוד הכדורסל)

אהרוני הדריך בעבר את יובל זוסמן והשנה את דני אבדיה, בנוער של מכבי תל אביב. על עתידם של השניים בצהוב הוא אמר: "זוסמן הצליח לפרוץ את תקרת הזכוכית ולהיות שחקן לגיטימי במכבי תל אביב. אני יודע איזו דחיפה ורצון יש במכבי לראות אותו ואת דני משחקים. יש פלונטר בכדורסל הישראלי. בדור שאני צמחתי, שחקנים כמוהם היו משחקים 30-35 דקות. אבל יובל הוא דוגמא טובה למישהו שבא להשתפר ולהתאמן כל יום. המציאות היום קשה, לא פשוט לקבע את המעמד שלך בקבוצה כמו מכבי תל אביב".

האם כוכב הנבחרת נועם דוברת יהפוך לשחקן משמעותי בבוגרים: "אני מקווה שכן, בשביל הכדורסל הישראלי. הוא שחקן יוצא מהכלל. אנחנו מדברים על ילד בן 17, 1.94, יכול לשחק בשתי עמדות הגארד, בנוי חזק, חכם ומבין את המשחק. יש לו קצת מכל דבר. אני יודע משיחות עם גיא גודס ודרור כהן, שראשון לציון מתכוונת לתת לו את ההזדמנות.

המאמן סיים בהבעת אותה משאלה שהתעוררה אצל חובבי הכדורסל בישראל בעקבות ההצלחות בקיץ הנוכחי: "הקהל משתוקק לראות את הצעירים מצליחים, צריך להגיע לנקודת איזון מסוימת. יש יופי של שחקנים בגילאים הצעירים, מי שמקבל את ההחלטות צריך למצוא את נקודת האיזון הנכונה כדי להביא אותם לידי ביטוי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי