אחרי 44 שנה בנבחרת: ד"ר רוסנובסקי החליט לעזוב

וילי רוטנשטיינר, מרק רוסנובסקי
וילי רוטנשטיינר, מרק רוסנובסקי | עדי אבישי

רופא הנבחרת, האיש והקוקטיילים המפורסמים שסייעו לשחקנים, יסיים את תפקידו בתום קמפיין מוקדמות היורו, אך ימשיך לתרום מניסיונו: "שמרתי מכל משמר על שמו הטוב של הכדורגלן הישראלי". ד"ר אודי קאופמן יחליפו

(גודל טקסט)

לאחר 44 שנים כרופא הנבחרת הלאומית של ישראל, הודיעה הבוקר (שלישי) ההתאחדות לכדורגל על החלטתו של ד"ר מרק רוסנובסקי לסיים את עבודתו בנבחרת הבוגרת ולהעביר את המושכות והניסיון הרב שצבר לד"ר אודי קאופמן. ד"ר רוסנובסקי ימשיך לתרום מהידע שלו לנבחרות ישראל השונות. ההתאחדות לכדורגל תפנה לאופ"א בבקשה לקיום טקס פרידה מד"ר רוסנובסקי באחד ממשחקי הבית של נבחרת ישראל במוקדמות אליפות אירופה 2020.

ד"ר רוסנובסקי אמר על החלטתו: "תקופה בלתי נתפשת של מעל ל-44 שנים בשירות ההתאחדות לכדורגל, המכון לרפואת ספורט ונבחרת ישראל הבוגרת מגיעה לסיומה. התחלתי לעבוד בהתאחדות ובנבחרת כשנה לאחר שעליתי לארץ ממוסקבה, ובמשך השנים תרמתי לקידום רפואת הספורט בישראל, כמו חובה על קיום בדיקות רפואיות תקופתיות בכל הליגות ובדיקות לחומרים אסורים, שבהמשך הפכו להיות חוק הספורט שתקף על כלל הספורטאים במדינה. נבחרות ישראל זכו לליווי הרפואי הטוב ביותר שהייתי יכול לתת, תמיד מכל הלב, עם חיוך ומתוך אחריות גדולה. אני מודע לסיפורים המפורסמים על הקוקטיילים, על יכולות האבחנה שלי במקרים מסובכים ועל שלל שיטות הטיפול שלי. אני מודע גם לעובדה שהסיפורים הללו הפכו לאגדות, אבל עצם העובדה שהקבוצות הכי מפורסמות (צ'לסי, ליברפול, מנצ'סטר סיטי, פנרבחצ'ה ועוד) הזמינו אותי כדי לאבחן, לטפל ולהכשיר את השחקנים הישראליים המפורסמים ששיחקו אצלם, אומרת הכל.

"האחריות של רופא הנבחרת עצומה, לא רק בהיבט של פציעות והעמדת השחקנים על הרגליים, אלא גם בכל הקשור לשמירת הנבחרת בעידן שבו נפוץ כל כך השימוש בחומרים אסורים, במודע או שלא. לגאוותי הגדולה, שמרתי מכל משמר על שמה הטוב של הנבחרת, ההתאחדות והשחקן הישראלי. היו לי מאות משחקים כרופא הנבחרת, ואין ספק שהמפגשים עם נבחרת רוסיה היו המרגשים ביותר. לחזור למקום בו גדלתי ובו עבדתי בנבחרות השונות, למקום אותו עזבתי לטובת מה שנראה אז כלא נודע, הפעם כרופא נבחרת ישראל, עם הסמל והמדים הלאומיים, כאשר 'התקווה' מנוגנת – זה משהו שקשה להסביר במלים, אפילו עכשיו.

"מלבד נבחרות ישראל השונות אלווה בתקופה הקרובה ובשלבי הסיום של קמפיין מוקדמות אליפות אירופה 2020 את הנבחרת הבוגרת לבקשת הצוות המקצועי וראשי ההתאחדות, כדי לוודא שנכונו לכולנו לפחות עוד שנים רבות של רפואת ספורט איכותית. אני מודה לכל ראשי ועובדי ההתאחדות לאורך השנים ולשחקני ומאמני נבחרת ישראל לדורותיהם שקרובים ללבי והפכו לחלק בלתי נפרד מחיי. אני נפרד מהנבחרת הבוגרת ברוח טובה ובתקווה משותפת להצלחה בעתיד".


רוסנובסקי. 44 שנים בנבחרת הגיעו לסיומן (אודי ציטיאט)

דודי גיל, מ"מ יו"ר ההתאחדות הוסיף: "ד"ר רוסנובסקי הוא מקצוען מהמעלה הראשונה, שלאורך עשרות שנים הוביל את הנבחרות שלנו למקום של כבוד בכל הקשור להתנהלות הרפואית. מרק נמצא אתנו עשרות שנים משתי סיבות מרכזיות – מקצועיותו הנדירה ואהבתו הגדולה לנבחרות ישראל. אני לא מכיר הרבה סיפורים דומים לזה בעולם, על מסירות טוטאלית שנמשכת יותר מ-40 שנה ועל הליכה יד ביד לאורך תקופה כה ארוכה. מאמני ישראל ידעו תמיד כי הצוות הרפואי בהובלת רוסנובסקי יעשה הכל כדי להעמיד לרשותם את השחקנים לקראת כל משימה ומשימה. אני מרשה לעצמי לומר גם, כי להתאחדות לכדורגל ולנבחרות ישראל יש חלק לא מבוטל בהפיכת מרק רוסנובסקי למופת של ישראליות אחרי שהגיע לכאן כעולה חדש והחל לעבוד בהתאחדות. מי שזכה לעבוד אתו ולהיות לצדו ברגעים בהם מושמע ההמנון הישראלי, הבחין בהתרגשות העצומה, בגאווה ובאהבה שאין דומה לה למדינת ישראל. מרק הציע לסייע בהעברת השרביט למי שיחליפו בנבחרת הבוגרת, הדגיש את חשיבות התהליך ואנו נעשה זאת יחד. ההתאחדות לכדורגל תדע להיפרד בצורה המכבדת ביותר ממרק, כמו גם מישראל שצ'ו'צינסקי, שני אנשים יקרים, חברים נפלאים, שיש להם מקום של כבוד בתולדות נבחרות ישראל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי