אנדי הרצוג: "דסה מתאים לסגנון שלי". סולומון צפוי לפתוח על חשבון כיאל

אנדי הרצוג
אנדי הרצוג | דני מרון

המאמן האוסטרי דיבר לקראת המשחק הגורלי בטרנר: "לא בטוח שאנחנו פייבוריטים, זה יותר 50-50. השחקנים שלא מקבלים דקות? דאבור יכול לתת תשובות לסביליה". נאתכו: "חוץ מנגד ספרד, תמיד אומרים שאנחנו פייבוריטים"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל קיימה הערב (רביעי) את האימון המסכם לקראת המשחק מחר באצטדיון טרנר נגד צפון מקדוניה. כפי שפורסם הבוקר בספורט1, המאמן אנדי הרצוג מתרגל בהרכב את חלוץ שחטאר דונייצק מנור סולומון בהרכב הפותח על חשבון בירם כיאל, שעדיין חש ברגישות קלה מאוד ברגלו.

באימון תורגל בין הקורות אריאל הרוש על חשבון אופיר מרציאנו, אך צריך לזכור כי אצל הרצוג ההרכב בתרגול אינו מצביע באופן ודאי בדרך כלל על ההחלטה המקצועית, שתתקבל ככל הנראה בישיבת הצוות המקצועי הלילה. עוד תורגל באימון עומרי בן הרוש כמגן שמאלי.

הרכב משוער: אריאל הרוש, אלי דסה, אוראל דגני, לואי טאהא, חאתם עאבד אלחמיד, עומרי בן הרוש, דור פרץ, ביברס נאתכו, מנור סולומון, ערן זהבי, מונאס דאבור.

סולומון. יפתח על חשבון כיאל? (דני מרון)
סולומון. יפתח על חשבון כיאל? (דני מרון)

לפני האימון, הרצוג ערך מסיבת עיתונאים יחד עם הקפטן ביברס נאתכו, ודיבר על ההכנות למשחק החשוב. הוא התייחס בתחילה לזהות השוער שיפתח, מרציאנו או הרוש: "יש לנו מושג על הרמה של שני השוערים, אבל זה לא חכם להגיד משהו לפני האימון המסכם. מקווה שנגיע להחלטה מחר בבוקר".

המצב בו הנבחרת מגיעה למשחק: "אנחנו צריכים הופעה טובה. אנחנו משחקים בבית, יש לנו איזון טוב. אנחנו תמיד משחקים טוב בבית אבל זה יהיה משחק קשה. יש להם שחקנים טובים, במיוחד בהתקפה. יש להם את אותן בעיות שיש לנו, הרבה שחקנים שלא משחקים הרבה. זה המפתח, למצוא את האיזון הנכון ולהביא את השחקנים למצב שאני רוצה שהם ישחקו. אני לא בטוח שאנחנו פייבוריטים, הייתי אומר שאנחנו 50-50. אנחנו צריכים להתמודד עם הלחץ הזה כדי לנצח".

הרצוג.
הרצוג. "צריך שהקהל ידחוף גם בדקות הלא טובות" (דני מרון)

האווירה בטרנר: "בפעם האחרונה בסמי עופר האטמוספירה היתה נהדרת נגד אלבניה, אני מקווה שהאוהדים יתנו עוד הופעה נהדרת וידחפו אותנו. לפעמים יש דקות בהן מתגלות בעיות במשחק שלנו, ואז יותר חשוב שהקהל יתמוך ויעודד. כשאנחנו מבקיעים זה נהדר, אבל אנחנו צריכים את הקהל בדקות הלא טובות".

היריבה: "מקדוניה שינתה את המערך במשחקים האחרונים שלה, אני לא ארחיב על זה כמובן. יש לי בראש את ההרכב הפותח אבל בכמה עמדות אני עדיין מתלבט. יש מצבים ששחקנים מסוימים יתנו לנו יתרון ויש מצבים אחרים ששחקנים אחרים יתנו לנו יתרון".

"יהיה משחק איכותי, מקדוניה אוהבת להפעיל לחץ במקומות מסוימים על המגרש ונצטרך להתמודד עם זה".

הרצוג ונאתכו.
הרצוג ונאתכו. "יש לי בראש את ההרכב הפותח" (דני מרון)

לא כל השחקנים מגיעים בכושר מלא: "אנחנו צריכים לראות מי יכול לשחק. זהבי שיחק כמעט כל שבוע בסין, הצוות המקצועי שלנו צריך להחליט אם הוא ישחק. יש עליו הרבה לחץ, כולם מצפים שהוא יבקיע. אני מצפה לזה מכל שחקן, אבל אחרי שבועיים שהוא לא שיחק בגלל פציעה זה יקשה עליו יותר".

סלובניה מחכה אחרי מקדוניה: "המשחק נגד סלובניה יהיה משחק שונה, אבל אני לא חושב עליו כרגע. אני חושב על 3 נקודות מחר. זה לא יהיה קל, אבל אם נאמין בדרך שלנו אנחנו יכולים לעשות את זה".

על מונאס דאבור: "ראיתי אותו לפני שלושה שבועות כשהוא היה עם הקבוצה שלו במחנה אימונים בגרמניה, ולי הוא נראה מאוד בכושר. הקבוצה שלו משחקת בסגנון מאוד שונה, אני לא מאוכזב וזו לא הפתעה שהוא לא משחק שם, אבל אני יכול להגיד לו שהוא בסך הכל צריך לשחק. כשהוא יעלה מחר על המגרש הוא יכול גם לתת תשובות למאמן בסביליה".

נאתכו.
נאתכו. "כבר שיחקתי 90 דקות ביום ראשון" (דני מרון)

על אלי דסה: "כמובן שזה לא המצב הכי טוב עבורי, הייתי שמח אם הם היו משחק באופן קבוע. דסה שיחק כל משחק בשנה שעברה והוא חשוב מאוד לשיטה שלי. הוא נראה טוב באימונים וזאת הסיבה שאני רוצה לשחק איתו מחר".

הקפטן ביברס נאתכו אמר: "בכל התכנסות לחלון נבחרת יש בעיות, יש שחקנים שמשחקים פחות וכאלה שמשחקים יותר. צריך להתמודד עם זה, המאמן בוחר את אלה שישחקו ואנחנו צריכים לעשות את מה שהוא אומר בלי תירוצים". נאתכו, שאם ישחק ייכנס לרשימת 20 השחקנים בעלי הכי הרבה הופעות בנבחרת, הוסיף על כך: "כבוד גדול להיכנס לרשימה כזאת".

כושרו הנוכחי לאחר שמצא קבוצה לאחרונה: "אני כבר שיחקתי ביום ראשון 90 דקות מלאות, נכון שלא התחלתי את העונה באופן סדיר אבל אני יכול לשחק ואעשה כל מה שיבקשו ממני. אני מקווה לתרום לנבחרת, אני יודע מה אני צריך לעשות. יהיה לי תפקיד מרכזי מחר ואני רוצה לעזור לנבחרת להשיג 3 נקודות".

נאתכו.
נאתכו. "דווקא בטרנר תהייה השפעה לתמיכה של הקהל" (דני מרון)

ההפסד למקדוניה במפגש הקודם: "המשחק ההוא עבר, זה היה קמפיין אחר. בדרך כלל כשאני מגיע לנבחרת ואנחנו לא נגד ספרד או אנגליה מחשיבים אותנו פייבוריטים, וכבר התרגלנו לזה, אבל מקדוניה נבחרת מצוינת שהתקדמה המון בשנים האחרונות, זה לא יהיה קל, אנחנו נצטרך להיות במיטבנו ונצטרך לתת הופעה טובה כדי להשיג ניצחון".

"לא סוד ששני המשחקים הקרובים יקבעו המון להמשך הקמפיין, בטח המשחק מחר שהוא בבית. זה משחק אולי החשוב, אחד החשובים ביותר לנבחרת ישראל, אני רוצה להאמין וקורא לקהל שמחר יהיה מלא ולפחות אותה אווירה כמו במשחק ההוא".

יסתפק בארבע נקודות משני המשחקים: "אני רוצה שלוש נקודות מחר, במסיבת העיתונאים הבאה אני אענה על ההמשך".

המשחק בטרנר: "התמיכה של הקהל משפיעה, במיוחד באצטדיון קטן יחסית שבו הקהל 'קומפקטי' על המגרש. זו לא כמו קבוצה שיש לך את הקהל שלך. האוהדים צריכים להוציא ממך את המקסימום מבחינת אנרגיות, הקהל יהיה פקטור מאוד משמעותי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי